08:56 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

رشد اندک قیمت دلار/ یورو ثابت ماند
پایگاه خبری راد: نرخ خرید دلار در بانک‌ها امروز با اندکی افزایش به ۱۱ هزار و ۶۹۳ تومان رسید.
سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی انتقادها درباره سامانه ارزی نیما، گفت: ممکن است برخی مشکلات در این باره وجود داشته باشد اما در شرایطی که کشور با تنگناهایی در خصوص ورود ارز به کشور مواجه است، اتخاذ تدابیری برای مدیریت تقاضای ارز، ضروری است.
 تسهیلات ١۵ هزار میلیاردی به دو خودروساز اصلی کشور اعطا شده است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است. البته برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروسازی اصلی کشور، ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت می‌شود.
مشخص شدن وظایف خودروسازان در قبال خریداران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برنامه‌ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه‌ای از سیاست‌های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.
اعلام وظایف خودروسازها برای تعهدات خود!!!
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.
 عرضه سه میلیون بشکه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: یک تحلیل‌گر حوزه انرژی و عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تصمیم وزارت نفت درمورد عرضه سه میلیون بشکه نفت خام در بورس، گفت: سه میلیون عدد بزرگی نیست و یک نوع بسترسازی برای آشنایی بخش خصوصی با بورس انرژی است.
تایید عرضه خودرو با نرخ 5 درصدی زیر قیمت بازار !
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که عرضه خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار، شروع شده است.
مجاز شدن معامله ارز تا یک میلیون یورو در صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی به منظور تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی های مجاز» را به تمام شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی ابلاغ کرد.
صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات خود را در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز عرضه کنند
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی اعلام کرد: صادرکنندگان به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان، ارز صادراتی را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز عرضه کنند.
مخالفت سازمان میراث فرهنگی با حذف پروازهای چارتری
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از پیگیری این سازمان برای کاهش قیمت بلیط هواپیما و برگشت پروازهای چارتری به سیستم خبر داد.
دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
"دارو" در کشاکش ارز، نقدینگی و تحریم
پایگاه خبری راد: علی‌رغم همه هشدارها، پیش‌بینی‌ها، نامه‌نگاری‌ها و رفت و آمدها برای حل بحران نقدینگی بازار دارویی کشور طی یکسال گذشته، اما دست کمکی به این حوزه نرسید، تا حالا که آمریکایی‌ها تحریمی ظالمانه و غیرمنصفانه را شروع کرده‌اند و اوضاع تامین دارو و نقل و انتقالات مالی آن را پیچیده‌ کرده‌اند...
دو معضل بودجه‌ای برای تولید دارو
پایگاه خبری راد: آنطور که مشاور سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در حال حاضر تامین نقدینگی کارخانه‌های تولیدی دارو در نتیجه عدم پرداخت صورتحساب داروهای خریداری شده توسط شرکت‌های پخش و بیمارستان‌ها و از سوی دیگر افزایش قیمت ارز که موجب بالا رفتن هزینه تولید دارو شده است، دو معضل بزرگ در این بخش را ایجاد کرده است و نیازمند رسیدگی و توجه فوری دولت است.
اختلاف ۲۰۰ تومانی خرید ارز در بانک‌ها
پایگاه خبری راد: در نرخ‌گذاری امروز بانک‌ها برای خرید ارز، اختلاف قیمت دلار بین بانک‌های مختلف به حدود ۲۰۰ تومان رسید.
تخصیص ارز نیمایی به شرکت‌های بیمه‌/ نرخ‌های بیمه تعدیل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس بیمه مرکزی اعلام کرد: پس از تغییرات نرخ ارز، دلار ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت‌های بیمه‌ای درخواست کردیم اما با پرداخت ارز نیمایی موافقت شد که هرچند بهتر از ارز آزاد است اما باتوجه به اینکه خسارات هزینه بالایی به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند باید نرخ بیمه‌ها تعدیل شود. اما با توجه به اینکه هنوز برای امسال نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال ۹۸ آن را اجرایی خواهیم کرد که امیدواریم تا آن زمان خسارت ارزی چندانی ایجاد نشود.