22:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نانوایی

نان‌ "کنجدی" هنوز هم اجباری است!
پایگاه خبری راد: بیش از شش ماه از منتفی شدن افزایش قیمت نان با دستور رئیس جمهور می‌گذرد اما برخی نانوایی‌ها قیمت‌ها را به حالت قبل برنگردانده و به بهانه‌های مختلف مانند کنجد، سبوس و دیگر افزودنی‌ها (که البته خودشان برای مردم اجباری کرده‌اند) قیمت نان را تعیین می‌کنند. در حالیکه طبق تاکید معاون وزیر کشاورزی، نان کنجدی اجباری نیست.
۷۰ هزار نانوایی به قیمت دولتی نان می‌پزند
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود هفت میلیون تن گندم با کمتر از نصف قیمت به ۷۰ هزار نانوایی در سطح کشور عرضه می‌شود تا نان به نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.
نانوایان در مرز ورشکستگی/نرخ نان باید 50 درصد گران شود
پایگاه خبری راد: مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه قیمت گندم برای نانوایان آزاد پز تغییر کرد، گفت: با توجه به تورم موجود در جامعه قیمت نان باید در مدت ۶ سال، ۵۰ درصد افزایش یابد.
بررسی ماهیت کارهای موقت در دومین جلسه کمیته روابط کار
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به تشکیل دومین جلسه کمیته روابط کار شورای عالی کار گفت: نمایندگان کارگری به دنبال تهیه لیست مشاغل و کارگاه‌هایی هستند که ماهیت و فعالیت آن‌ها موقتی است و درصدد دائمی کردن قراردادهای موقت کارگران کارگاه‌ها نیستند.
قیمت نان صنعتی هنوز تغییری نکرده است
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن تولیدکنندگان نان‌های صنعتی اعلام کرد که با وجود افزایش غیرقانونی قیمت آرد از سوی کارخانه‌های تولیدکننده، هنوز افزایش قیمت به صورت رسمی برای نان صنعتی تصویب و ابلاغ نشده اما ممکن است این افزایش قیمت به صورت غیرقانونی به نان صنعتی هم سرایت کند.
تصمیم‌گیری درباره قیمت نان، بعد از ماه رمضان
پایگاه خبری راد: باتوجه به اینکه نانوایان نسبت به عدم تغییر قیمت نان طی چهار سال گذشته اعتراض دارند، معاون وزیر کشاورزی از تصمیم‌گیری برای اعمال تغییر در قیمت نان پس از ماه رمضان خبر داد.
ساعت کار نانوایی ها در ماه رمضان
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه نانوایان سنتی اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین نان مورد نیاز روزه داران در ماه رمضان وجود ندارد و ساعات پخت نان به گونه ای برنامه ریزی شده که همواره نان داغ در دسترس مردم باشد.
روزانه چند کارگر جان خود را از دست می دهند؟
پایگاه خبری راد: سالانه ۳۴۰ میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد و روزانه ۶۳۰۰ کارگر در دنیا بر اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. برآوردی که از خسارت این قبیل حوادث می‌شود رقم ۲۸۰۰ میلیارد دلار معادل چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.
چرا ۷۰۰ هزار مغازه بدون مجوز داریم؟!/ اتاق اصناف پاسخگو باشد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه برخی واحدهای صنفی تقریبا هر ماه در صدر گزارش شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارند، رئیس این سازمان معتقد است که پاسخگوی اصلی به این وضعیت باید اتاق اصناف باشد و باید مشخص شود که چرا بیش از ۷۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه‌ هستند؟!
چرا ۷۰۰ هزار مغازه بدون مجوز داریم؟
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه برخی واحدهای صنفی تقریبا هر ماه در صدر گزارش شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارند، رئیس این سازمان معتقد است که پاسخگوی اصلی به این وضعیت باید اتاق اصناف باشد.
در همایش‌های بین‌المللی هم آب بسته‌بندی نمی‌خورید؟
پایگاه خبری راد: انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی به تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت استفاده از آب بطری بسته‌بندی در این سازمان و مجموعه‌های وابسته آن در سطح کشور واکنش نشان داد.
قیمت نان افزایش می یابد؟
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف گفت: قیمت نان هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت.
نظارت کافی نیست، نانوایی‌ها جولان می‌دهند
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که سال‌هاست نانوایی‌ها در صدر جدول نارضایتی‌ها و شکایات مردمی قرار دارند، نه تنها سازوکار نظارت تغییر نکرده بلکه نهادهای ناظر توپ نظارت را در زمین یکدیگر می‌اندازند.
نان "کنجدی" اجباری است!
پایگاه خبری راد: پس از منتفی شدن افزایش قیمت نان که با دستور رئیس جمهور اجرایی شد، برخی نانوایی‌ها همچنان به قیمت‌هایی پایبندند که در کنار دیگر قوانین نانوشته آن‌ها، تخلف محسوب می‌شود و مشخص نیست کدام ناظر و بازرس باید به این وضعیت رسیدگی کند. از جمله اینکه برخی نانوایی‌های بربری و سنگک فروش نان ساده را حذف و نان کنجدی را اجباری کرده‌اند.
مرا وارد چالش نان با وزارت صنعت نکنید/تورم محصولات کشاورزی زیاد نیست/آنفلوآنزا عامل گرانی مرغ
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته درباره مسائل مختلفی از جمله علت ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج، افزایش قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ، گوشت و تخم مرغ، همه مسائل و حواشی گندم، آرد و نان، مسئله سیب‌هایی که در کنار خیابان ریخته شده بودند، مشکلات تعرفه‌ای با عراق و برای صادرات محصولات کشاورزی و... صحبت و از کشاورزان به خاطر تاخیر در پرداخت خسارت بیمه کشاورزی عذرخواهی کرد.