08:22 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میزان خرید

سرنوشت شوم کله پاچه دام‌های وارداتی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی با بیان اینکه پیشنهاد شده تا کله و پاچه از کشورهای دیگر به ایران وارد شود، گفت: به دلیل اینکه آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام‌های زنده وارداتی در اختیار فرد واسطه و بدون اطلاعات قرار گرفت، حجم قابل توجهی از آلایش دام‌ها به ضایعات تبدیل شد و از بین رفت.
وعده بانک مرکزی روسیه برای تقویت ذخایر ارزی
پایگاه خبری راد: رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد به زودی ذخایر ارز و طلای این کشور به ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ۲ میلیون تن گذشت
پایگاه خبری راد: از آغاز فصل برداشت تاکنون، دو میلیون و ۲۰ هزار و ۱۹۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.
فروش مخفی نفت
پایگاه خبری راد: کارشناسان از توضیح روش‌های فروش نفت ایران به خریداران ثابتش خودداری می‌کنند و معتقدند با توجه به شرایط فعلی و فشارها و تهدیدهای غیر قانونی و غیر معمول آمریکا علیه خریداران نفت ایران، بهتر است درباره این روش‌ها سخنی گفته نشود و نحوه فروش نفت ایران و مشخصات خریداران آن همچون راز باقی بماند. رازی که البته یک حقیقت آشکار هم در دل خود دارد و آن حقیقت این است که صادرات نفت ایران هرگز صفر نخواهد شد.
افزایش تمایل کشورهای جهان به کاهش وابستگی به دلار
شورای جهانی طلا از شدت گرفتن روند خرید طلا برای کاهش وابستگی به دلار خبر داد.
تحلیل رفتار آمریکا درباره تمدید معافیت مشتریان نفتی ایران
پایگاه خبری راد: معافیت شش‌ماهه آمریکا به هشت مشتری نفت ایران رو به پایان است و باز هم آمریکایی‌ها بازی روانی خود با بازار جهانی نفت درباره این‌که این معافیت‌ها را تمدید خواهند کرد یا خیر، آغاز کرده‌اند. اما در این راستا، کارشناسان داخلی و خارجی بر این باورند که آمریکا معافیت‌ها را تمدید خواهد کرد.
تنها خرید آجیل کم نشده، فروش میوه و شیرینی هم کم شده است
پایگاه خبری راد: نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد بیش از 85 درصد مردم گفته‌اند میزان خرید آجیل و تنقلات آن‌ها برای سال 98 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف خشکبار کرمان از کاهش حدود 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اکنون قیمت آجیل نسبت به 10 روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است.
تاثیر توزیع گوشت تنظیم بازار بر قیمت آن
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه قصابان بجنورد گفت: توزیع گوشت تنظیم بازار تاثیری در کاهش قیمت این ماده غذایی نداشته است.
گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی را منزوی کردند!
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که میزان خریداری و استقبال از دوربین‌های عکاسی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ میلادی بیش‌از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کاهش قیمت خودروهای برقی و تصمیم سازندگان
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی تسلاموتورز برای دومین بار قیمت خودروی تسلا مدل ۳ را کاهش داد و این طور که به نظر می رسد قیمت سایر خودروهای برقی و الکتریکی نیز روندی کاهشی را تجربه خواهد کرد.
عوامل تاثیرگذار بر آینده‌ی نفت ایران کدامند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که نخستین گزارش از میزان تولید اوپک بعد از تعهد کاهش تولید از کاهش تولید اعضای این سازمان حکایت دارد، میزان عرضه و تقاضا در بازار برابر شده و برخی تحلیل‌گران بر این باورند اگر بازار همین روال را طی کند، ممکن است آمریکا معافیت‌های خود را تمدید نکند. ازسوی دیگر برخی کارشناسان رشد اقتصادی و تعیین تکلیف کانال مالی بین ایران و اروپا را دو عامل تاثیرگذار آینده نفت ایران می‌دانند.
رشد ماهانه واردات نفت هند از ایران
پایگاه خبری راد: هند در دسامبر بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که تقریبا حدود میزان خرید محدود شده تحت معافیت آمریکا بود.
بوئینگ نخستین غول هواپیماسازی جهان باقی ماند
پایگاه خبری راد: شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای هفتمین سال متوالی با تحویل ۸۰۶ فروند هواپیما در سال ۲۰۱۸ میلادی باری دیگر بزرگترین و نخستین هواپیماساز جهان شد.
آغاز واردات ژاپنی‌ها از ایران از ماه جاری
پایگاه خبری راد: شرکت JXTG Holdings ژاپن قصد دارد بارگیری نفت ایران را در اواخر ژانویه از سربگیرد و همزمان شرکت کاسمو اویل قصد دارد حدود ۱.۸ میلیون بشکه نفت ایران را در اواخر ماه میلادی جاری بمحض نهایی شدن موارد مالی، بارگیری کند.