04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میادین نفتی

بررسی تاثیر سیل خوزستان بر تولید نفت از میادین غرب کارون
پایگاه خبری راد: معاون پشتیبانی منطقه‌ای مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) آخرین وضعیت تاسیسات نفتی در غرب کارون را در زمان وقوع سیل تشریح کرد و گفت: در تولید نفت از میادین نفتی غرب کارون به دلیل وقوع سیل خللی ایجاد نشده است.
برای میدان گازی فرزاد B منتظر هندی‌ها هستیم
پایگاه خبری راد: 10 سال از مذاکره ایران و هند برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی می‌گذرد، قراردادی که همچنان به سرانجام نرسیده است و آنطور که وزیر نفت در آخرین اظهار نظر خود در این مورد اعلام کرده ایران مشکلی ندارد و همچنان در این قرارداد منتظر هند است.
فراهم شدن امکان صادرات نفت ایران از طریق مکران تا قبل از سال ۹۹
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با اشاره به ساخت پایانه صادراتی جاسک گفت: این پایانه تا قبل از سال ۱۳۹۹ فعال خواهد شد و برای اولین‌بار نفت ایران از طریق مکران صادر می‌شود.
جزییات اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در مسجد سلیمان
پایگاه خبری راد: در راستای اجرای بسته‌های نگهداشت و افزایش توان تولید شش بسته قراردادی با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اجرایی می‌شود.
انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت نفت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت از صدور موافقت اصولی انتشار مرحله دوم اوراق منفعت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه خبر داد.
رتبه نخست ذخایر نفت دنیا از آن ایران خواهد شد؟
پایگاه خبری راد: آمار و ارقام از جایگاه دوم ایران در ذخایر گازی جهان می‌گوید؛ این در حالی است که گفته می‌شود هنوز بخشی از مخازن و میادین نفتی و گازی ایران توسعه نیافته است و حتی برخی پیش‌بینی‌ها وجود دارد که می‌گویند ایران از نظر ذخایر نفتی نیز در جایگاه نخست جهان می‌ایستد.
ایران گوی رقابت را از همسایه جنوبی ربود
پایگاه خبری راد: حدود ۱۷ سال است که چراغ توسعه میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین میدان گازی مشترک بین ایران و قطر، روشن شده است. چراغی که در ابتدا در طرف ایران کم نور بود و فقط سوسو می‌زد اما حدود هفت سال است که با تندتر شدن روند توسعه این میدان مشترک، نور آن نیز پررنگ‌تر شده و تلالو آن از قطر نیز پیشی گرفته است.
لجبازی عده‌ای در کرسنت ما را در چاه عمیق انداخت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت دستاوردهای صنعت نفت طی ٤٠ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
سرگردانی پالایشگاه‌های آمریکایی درپی تحریم ونزوئلا
پایگاه خبری راد: تحریم‌هایی جدیدی که هفته جاری از سوی واشنگتن علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا اعلام شد، پالایشگاه‌های آمریکایی را مجبور کرده است بدنبال منابع دیگری برای تامین نفت مورد نیاز خود باشند.
بدبینی وزیر جدید به برنامه نفتی ۵۰۰ میلیارد دلاری کویت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت کویت در خصوص ضرورت و توانایی شرکت نفتی دولتی برای صرف ۵۰۰ میلیارد دلار روی یک برنامه توسعه تا سال ۲۰۴۰، بدبین است.
هواوی اتهام جاسوسی و همکاری با دولت چین را رد کرد
پایگاه خبری راد: موسس و بنیان‌گذار شرکت چینی هواوی به تازگی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را باری دیگر بی‌اساس خوانده است.
جزییات تولید بنزین در ایران طی ۴۰ سال
پایگاه خبری راد: نمودار تولید گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ایران طی ۴۰ سال گذشته روند رو به رشدی داشته است؛ نموداری که شاید بخش درخشان آن بنزین باشد، زیرا ایران که واردکننده این محصول بود، اکنون در تولید این فرآورده نفتی به خودکفایی رسیده و حتی زمزمه‌های صادرات بنزین هم به گوش می‌رسد.
تحلیل رفتار چین و روسیه در تعامل نفتی با ایران
پایگاه خبری راد: خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران باعث شد شرکت‌های نفتی خارجی که در فضای پسابرجام برای انعقاد قراردادهای نفتی به ایران آمده بودند بازار نفت ایران را ترک کنند.
واردات نفت ترکیه دستخوش تغییر می‌شود
پایگاه خبری راد: واردات نفت ترکیه امسال بدنبال وضع مجدد تحریم‌های آمریکا و آغاز فعالیت یک پالایشگاه جدید، دستخوش تغییرات عمده‌ای خواهد شد.
چشم انداز مدیران انرژی آمریکا منفی شد
پایگاه خبری راد: طبق نتایج نظرسنجی که از سوی بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شد، چشم انداز مدیران نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ منفی شد.