10:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع زیرزمینی

تاکید وزیر نیرو بر کنترل فاضلاب‌ و اصلاح الگوی مصرف آب
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از هدر رفتن سه میلیارد متر مکعب فاضلاب خبر داد و گفت که طبق توضیحات وزیر نیرو در این کمیسیون، این میزان هدررفت فاضلاب به منابع زیرزمینی و آب شرب لطمه وارد می‌کند که باید همت عالی برای کنترل کردن فاضلاب وجود داشته باشد.
رفع تشنگی ایران، منتظر تحقق وعده‌های وزیر نیرو
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار جهانی، ایران سیزدهمین کشوری است که تا سال ۲۰۴۰ با بحران شدید بی آبی مواجه خواهد شد و به همین دلیل از هم اکنون تدابیر گوناگونی برای حل این چالش در نظر گرفته شود. وزیر نیرو نیز وعده هایی را برای بهبود شرایط آبی داده است.
تهران از مرز بحران آبی عبور کرد
پایگاه خبری راد: استان تهران بزرگترین پایگاه جمعیتی در کشور را دارد که در کنار آن هیچ رودخانه‌ پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود گزارش می‌شود؛ علاوه‌بر این با داشتن سهم سرانه آب تجدید پذیرغیرمتعارف ۳۵۰ مترمکعب در سال، از مرز بحران عبور کرده است؛ این در حالیست که این میزان در کل کشور ۱۶۶۶ و در دنیا ۶۶۶۰ مترمکعب در سال است.
میزان مصرف آب تهرانی‌ها در روزهای پاییز
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار تهرانی ها تنها در روز گذشته ۲میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۳۳ متر مکعب مصرف آب داشته اند که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است.
مشکلات مصرف آب کشاورزی حل شدنی است
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که مساله مصرف آب در بخش کشاورزی اگر هم وجود دارد باید با گفت‌وگو و تعامل حل شود و داغ و درفش جواب نمی‌دهد. باید برای هر یک از 610 دشت ایران یک نسخه جداگانه به کمک کشاورزان در راستای تعادل‌بخشی نوشت.
چاره اردکانیان برای چالش‌های وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: رضا اردکانیان که روزگذشته توانست با رای بالا وارد وزارت نیرو شود، توجه به مساله بحران آب و حل چالش‌های فوری موجود در حوزه آب و انرژی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.
سند جامع آب کشور تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: ساختار مدیریت آب باید متناسب با اصول و ظرفیت توامان عرضه و تقاضا طراحی شود.
حجم آب ذخیره شده پشت سدها اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از ذخیره ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدها خبر داد و گفت: میزان آب ذخیره شده پشت سدها در سال گذشته ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود که امسال با افزایش ۲۰ میلیون مترمکعبی به ۷۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
 مرحله ای فراتر از بحران آب
پایگاه خبری راد: سخنان اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت منابع آبی در کرج و به کار بردن عبارت ورشکستگی منابع آبی، هشداری است تا بدانیم از مرحله بحران نیز عبور کرده و به وضعیت فرابحران رسیده ایم و برای مقابله با شرایط کنونی باید عزم همگانی ایجاد شود.
یک فعال صنعت فرش: تولید و صادرات فرش دستباف ایران همچنان سنتی است
پایگاه خبری راد- رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: در حالی که رقبای فرش ایرانی مطابق با سلیقه و نظر مشتری کالا تولید و صادر می کنند، نه تنها در داخل نظارتی بر تولید فرش دستباف وجود ندارد، بلکه تولید و صادرات آن نیز به شیوه ای سنتی انجام می شود.
آب در 400 روستای یزد نوبت‌بندی شد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی یزد با بیان این‌ که آبرسانی 330 روستای یزد با تانکر انجام می‌شود، از اجرای طرح نوبت‌بندی آب در 400 روستای یزد خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد