20:48 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ممنوعه

فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از یک دهه قبل فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته است.
سر صنایع فرودست در خراسان شمالی بی‌کلاه مانده
پایگاه خبری راد: استاندار خراسان شمالی گفت: بیشتر تقاضاهای صنایع بزرگ این استان از سایر استان‌ها تامین می‌شود.
افت مستمر سطح آب زیر زمینی در اطراف دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از شناسایی بیش از 22 هزار حلقه چاه غیر مجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.
تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران جدیدترین وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک‌های کشور را تشریح کرد.
حجم زیادی از  آبخوان‌ها ممنوعه شد
پایگاه خبری راد: طی سه سال گذشته، از برداشت غیرمجاز ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های ایران جلوگیری شده است.
 دشت‌های ممنوعه‌ی ایران چه وضعیتی دارند
پایگاه خبری راد: تداوم خشکسالی‌ها، افت بارندگی‌ها و تخلیه روزافزون منابع آب زیرزمینی موجب شده که از میان ۶۰۹ دشت کشور، ۴۰۴ دشت ایران در شرایط بحرانی به سر ببرند و استان‌های فارس، کرمان، خراسان‌رضوی، اصفهان و خراسان‌جنوبی در صدر مناطق دارای بیش‌ترین تعداد دشت ممنوعه قرار بگیرند.
 ممنوعیات صادرات به دست ناآشنایان حوزه صادرات ایجاد شد!
پایگاه خبری راد: در پی ممنوعیت صادرات ۱۷ قلم کالا از ابتدای دی ماه، به گفته رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، اینکه هر روز بر تعداد اقلام ممنوعه برای صادرات اضافه می‌شود نشان از عدم آشنایی سیاست‌گذاران با حوزه صادرات دارد.
۳ دلیل سرآمد شدن شرکتهای زیان‌ده در کشور/لزوم توجه به پدیده دهه هفتادی‌ها
پایگاه خبری راد: ‌محققان کشور در حوزه مدیریت فناوری بر این اعتقاد هستند که پدیده دهه هفتادی‌ها مدل‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی و دیتا را ارائه کرده‌اند، گفت: در حال حاضر در اقتصاد تک‌محصولی ۲۰ شرکت سرآمد هستند که زیان‌ده هم هستند؛ چرا که سودآوری آن‌ها در غیاب نوآوری حاصل شده است.
احیای ۱۳۷۰ واحد صنعتی در سال جاری
پایگاه خبری راد: از ابتدای سال تا به امروز هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی تعطیل کشور با ۱۸ هزار و ۹۲۷ نفر اشتغال دوباره فعال شدند، طبق شناسایی ها و هدفگذاری های انجام شده باید تا پایان سال این آمار به یک هزار و ۶۹۳ بنگاه برسد.
حداقل خسارت برای یزدی ها مهاجرت به استان های دیگر است!
پایگاه خبری راد: دشت بهادران از سال 53 ممنوعه اعلام شده و این در حالی است که سطح زیرکشت آن در حال حاضر و به صورت قانونی چهار برابر افزایش یافته است.
یزد محل عبور مهاجرین کشورهای دیگر!
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 8000 نفر از اتباع خارجی داوطلبانه از استان یزد خارج شدند.
خطوط ریلی که در شرایط بحران فرونشست قرار دارند
پایگاه خبری راد: بعد از خط راه آهن و کریدور انتقال نیروی ورامین، خط راه آهن شیراز-اصفهان نیز در لیست بحران‌خیز از نظر فرونشست زمین قرار گرفت.
سه مرحله فرهنگ سازی ترافیکی
پایگاه خبری راد: یک روانشناس، ساختار ترافیکی را نسبت به رفتار ترافیکی در اولویت قرار داد و گفت: ساختار ترافیکی شهرهای ما همچنان مدرن نیست و زمانی می‌توانیم درباره عدم فرهنگ صحبت کنیم که ساختارها کامل باشد؛ اما شهروندان از عمل به قانون سرپیچی کنند؛ زیرا زمانی که ساختار ناقص است خود به خود توسعه دچار اشکال می‌شود.
باران در کشور جان گرفت
پایگاه خبری راد: براساس آخرین آمار از وضعیت بارندگی تجمعی حوزه‌های آبریز درجه ۱ کشور، در حال حاضر وضعیت بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۹.۷ درصد کاهش داشته، این در شرایطی است که در ماه‌های گذشته شاهد کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال قبل بودیم.
تصمیمات جدید در مورد حمل و نقل پایتخت
پایگاه خبری راد: از اول آبان ماه امسال طرح کاهش در سراسر شهر تهران و به صورت ۲۴ساعته و کل روزهای هفته اجرایی می شود، هرچند که معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری ضمن اعلام برنامه ها عنوان کرد که برنامه های ویژه ای را هم برای کامیون، اتوبوس‌ها و... دارد.