02:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقاوم سازی

لزوم تعیین تکلیف سریع گود برج میلاد/ عمر مفید مقاوم‌سازی گود تمام شده است
پایگاه خبری راد: مدیرکلی معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه عمر مفید مقاوم سازی گود به اتمام رسیده است، بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر این گود تاکید کرد.
انجام مقاوم‌سازی در ۴۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار
پایگاه خبری راد: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور مقاوم‌سازی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۷۵ درصد از روستاهای ایران باید با اعطای تسهیلات و استفاده از اعتبارات در برابر حوادث مقاوم سازی شود.
مانعی برای ساخت پلاسکو نیست/ پلاسکوی شمالی با هزینه کسبه مقاوم می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که با توجه به جلسات متعدد و برگزار شده با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران، هیچ مشکلی برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو در ۱۵ طبقه و مقاوم سازی ساختمان شمالی پنج طبقه آن وجود ندارد و تا دو سال آینده انجام خواهد شد.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
نقشه ساختمان جدید پلاسکو به شهرداری تحویل داده نشده است
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه ۱۲ از عدم تحویل نقشه گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو به شهرداری منطقه ۱۲ خبر داد.
الزام اخذمجوز احداث پلاسکوی جدید ظرف ۲ماه آینده/مقام سازی ساختمان پشتی پلاسکو بارأی اکثریت کسبه
پایگاه خبری راد: استاندار تهران با اشاره به آغاز گودبرداری ساختمان پلاسکو گفت: بنیاد مستضعفان موظف است ظرف دو ماه آینده با ارائه طرح‌های این ساختمان از شهرداری تهران مجوز دریافت کند. همچنین ساختمان پشتی پلاسکو نیز با رأی اکثریت کسبه مقاوم سازی خواهد شد.
شناسایی 900 پلاک خطرناک در بازار/ استقرار آتش‌نشان مقیم در پاساژها
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه 12 در مورد آخرین وضعیت ایمن سازی بازار بزرگ تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
شناسایی 900 پلاک خطرناک در بازار
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه 12 در مورد آخرین وضعیت ایمن سازی بازار بزرگ تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود، داستان شکل گیری اسنپ در ایران با استفاده از فکر جوان نخبه ای که به آمریکا مهاجرت کرده بود را روایت کرد.
امن‌ترین مکان تهران، هنگام بروز حوادث
پایگاه خبری راد: رئیس شورای شهر از لزوم افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر بروز حوادث و سوانح خبر داد.
ساخت پلاسکوی جدید آغاز شد/ ۲ سال دیگر برج ۱۵ طبقه آماده می‌شود
پایگاه خبری راد: ساختمان پلاسکو که اواخر دی ماه سال ۱۳۹۵ در آتش سوزی بی سابقه فرو ریخت، پس از حدود ۱۷ ماه بلاتکلیفی و اعتراض کسبه نسبت به نامشخص بودن آینده و زندگی‌شان، امروز با حضور مدیرعامل بنیاد مستضعفان به عنوان مالک پلاسکو، گودبرداری‌اش آغاز و وعده داده شد تا ۲۴ ماه آینده این ساختمان قدیمی تجاری را در همان ۱۵ طبقه می‌سازند و به کسبه آسیب دیده تحویل می دهند.
کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو در روز عید فطر
پایگاه خبری راد: دی ماه سال 1395 ساختمان پلاسکو در پی آتش سوزی فرو ریخت و ساخت مجدد این ساختمان تا کنون با اما و اگر مواجه بود. اما به نظر می‌رسد اتفاقات جدیدی رخ داده و فردا جمعه همزمان با عید سعید فطر عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.
توصیه‌های شش روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: پایش آفت مینوز گوجه فرنگی، رهاسازی بچه ماهی و پشم چینی دام‌ها با توجه به افزایش نسبی دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای امروز ( ۲2 خرداد) تا روز شنبه (۲۶ خرداد) است.
لزوم ورود آموزش تاب‌آوری به مدارس
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با تأکید بر اینکه تاب آوری باید در مدارس آموزش داده شود، گفت: فضا، آلودگی صوتی و تغذیه عوامل موثر در تاب آوری هستند.
خوزستان دارای بیشترین بافت فرسوده/چابهار بالاترین تعداد حاشیه‌نشین
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار، استان خوزستان با ۹.۶ درصد بالاترین میزان بافت فرسوده نسبت به مساحت شهری را در کشور داراست، البته بیشترین حاشیه‌نشین مربوط به شهر اهواز نیست و چابهار در این زمینه با ۶۰ درصد بالاترین سهم را دارد.