07:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسئول

لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
شفافیت، تخصص و بهره وری سه گزینه مهم سازمان بورس برای شرکت‌های تابعه
از شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" انتظار می رود در حوزه آموزش بازار سرمایه، تنظیم گر و تسهیل‌گر باشد.
پیش‌بینی منفی برای آینده بازارهای جهانی طلا
با توجه به فضای بدبینانه ایجاد شده نسبت به بازار طلا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند.
دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه خبر داد.
تاثیر مهم بورس کالا برای شفاف‌سازی در صنعت و بازار سیمان
مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی گفت: بورس کالا نقش مهم و تاثیرگذاری در شفاف سازی در صنعت و بازار سیمان دارد.
با کد سهامداری برنج بخرید
معاملات گواهی سپرده کالایی برنج در بورس کالا آغاز شده و کشاورزان و مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون واسطه اقدام به معامله برنج کنند.
آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس
اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور در نماد «کرمان۰۳» که با هدف تامین مالی جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو منتشر شده است از امروز چهاردهم شهریورماه به مدت سه روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.
بورس کالا به فضای مه آلود بازار سیمان پایان می دهد
یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت در خصوص عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا گفت: بورس کالا زمینه ایجاد شفافیت و کشف قیمت منطقی محصولات از جمله سیمان را فراهم می کند به طوریکه به دلیل شفافیت آماری، امکان رفتارهای انحصارگرایانه برخی عرضه کنندگان به حداقل می رسد و آن ها باید متناسب با نیاز و تقاضای بازار اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
عرضه صکوک اجاره سهام ۱۰ هزار میلیارد ریالی گروه توسعه اقتصادی تدبیر
صکوک اجاره سهام شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "تدبیر۰۴" عرضه عمومی خواهد شد.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
اقدام غیرقانونی هیات مدیره "فزرین"
مسئول حقوقی امور سهام شرکت فولاد ارمغان جم گفت: نامه‌ای از شرکت معدن زرین آسیا به یکی از سهامدارحقیقی ارسال شده که به مثابه دفاعیه از دارنده دیگر سهم است.