13:00 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مخالفت

بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتفی شد/ مخالفت ۱۴۲ کشور
نماد برتر- تلاش آمریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم ها علیه ایران بود با مخالفت ۱۴۲ کشور مواجه و شکست خورد.
 بورس های جهانی یکپارچه صعود کردند
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.
استعفای روسای مجلس و قضاییه ۶ ماه قبل از انتخابات ممنوع شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس با استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه، ۶ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.
بررسی مجدد لوایح FATF بزودی شروع می شود / تکرار نظر منفی
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت و مخالف حضور ایران در فهرست سفید FATF از بررسی مجدد دو لایحه CFT و پالرمو خبر داد و گفت : پیوستن به FATF مصالح کشور و انقلاب و منافع مردم را ضایع خواهد کرد.
انتشار اوراق نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت حذف شد / پیشنهاد جایگزین
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت با انتشار اوراق سلف نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومان دولت در سال آینده و فروش قطعی تا ۹۰ هزار میلیارد تومانی نفت خبر داد.
ریزش بورس منطقی نیست / انتقاد از بازارگردانی و حقوقی ها / کف جدید شاخص
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از نگاه منطقی و اقتصادی، بازار نباید ریزش داشته باشد از شیوه بازارگردانی انتقاد کرد و گفت: بورس از ابهامات زیاد و عدم ثبات رنج می برد.
مسئولیت هیات‌مدیره شرکت ها در برابر سه کلمه مهم قانون تجارت
نماد برتر- حسابدار رسمی و وکیل پایه یک دادگستری ، مفهوم حقوقی سه کلمه مهم در لایحه قانون تجارت و شامال تنظیم، تصمیم و تصویب را برای اعضا هیات‌مدیره شرکت ها تحلیل کردند .
بررسی روش‌های جایگزین کنکور در سال ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر علوم از بررسی روش‌های جایگزین کنکور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ اخباری درباره آن اعلام شود.
مکاتبات گمرک و بانک مرکزی برای کالاهایی که ترخیص نشد
نماد برتر- ابعاد تازه از تامین ارز ۱.۳ میلیارد دلاری/ ۹۰ درصد کالاها ترخیص شد
سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه
نماد برتر-در شرایطی که به نظر می‌رسد بررسی‌ طرح مالیات بر عایدی سرمایه به گام‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، اتاق بازرگانی ایران از انتقادهای جدی وارده بر این طرح می‌گوید.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
مخالفت دولت و وزارت خارجه با مصوبه امروز مجلس در لغو پروتکل الحاقی
نماد برتر- سخنگوی دولت و وزارت خارجه ضمن مخالفت با مصوبه مجلس مبنی بر لغو پروتکل الحاقی آن را ناکارامد و موجب دائمی شدن تحریم ها خواندند و خواستار تجدید نظر مجلس شدند.
اوپک پلاس درباره عدم افزایش تولید به توافق نرسید!
نماد برتر- گروهی از وزیران اوپک پلاس در دیدار غیررسمی روز گذشته نتوانستند درباره به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ژانویه به توافق برسند و این موضوع پیش از نشست رسمی وزیران اوپک در روز دوشنبه و اوپک پلاس در روز سه شنبه حل نشده باقی ماند.
پیش بینی وزیر خارجه از آینده رابطه ایران و آمریکا در دوران بایدن
نماد برتر- وزیر خارجه ایران با اشاره به سوابق بایدن گفت: بی تردید در دوران ریاست جمهوری وی ، آمریکا با ایران مشکلاتی اساسی خواهد داشت اما ضرورتی ندارد تنش‌های دوران ترامپ تداوم داشته باشد!
توانگر: دستورالعمل مربوط به واگذاری پروژه‌های عمرانی اصلاح شود
نماد برتر- عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد خواستار این شد که دستورالعمل مربوط به واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که به گفته وی دچار مغایرت قانونی است، از طریق مراجعه به قانون برگزاری مناقصات اصلاح شود.