15:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

گردش یک میلیارد دلاری قاچاق سیگار
نماد برتر - رئیس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات گفت: گردش مالی قاچاق سیگار در کشور بالای یک میلیارد دلار است.
انتقاد از صدور مجوز تولید ۴۵ برند جدید دخانیات / وزارت "صمت" پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.
۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشکیل شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع ۵ هزار و ۷ پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
آیین‌نامه اصلاحی ورود و صدور فلزات گرانبها در شورای پول و اعتبار تصویب شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها در وزارت صنعت و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.
رد اتهام قاچاق از کانال مناطق آزاد/ گمرک مستقر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود
پایگاه خبری راد: در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق می‌گذرد،‌ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است که برخوردها با فروشندگان کالای قاچاق در سال جاری به صورت جدی انجام نشده و شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.
قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.
گزارشی از قاچاق خاک نداریم؛ خاک هرمز مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که تاکنون گزارشی از قاچاق خاک نداشته‌ایم و همواره در این زمینه رصد و پایش می‌کنیم. در این رابطه خاکی که از جزیره هرمز استحصال و صادر می‌شود، مربوط به معادن این جزیره بوده و مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد.
تصاویر قاچاق ترانزیتی سوخت مربوط به گذشته است
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تصاویری که از قاچاق سوخت به صورت ترانزیتی در فضای مجازی منتشر می‌شود مربوط به گذشته است.
هدف مجلس، کمک به گمرک برای رونق بخشیدن به تولید و رفع مشکلات است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از گمرک گفت: هدف این کمیته کمک به گمرک برای رونق بخشیدن به تولید داخل از طریق روان‌سازی ترخیص مواد اولیه واحدهای تولید، تسریع در صدور محصولات صادراتی و مبارزه با قاچاق کالا است.
طرح‌های کنترل قاچاق و مصرف سیگار همچنان خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه از سال ۱۳۹۴ طرح‌های گسترده‌ای برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق، ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی و فروش به افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده، اما مشاهدات از خرده‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد طرح‌های مذکور تاکنون نتیجه عملی و ملموس نداشته‌اند.
روزشمار برای آغاز به کار پلیس گمرک
پایگاه خبری راد: به دنبال فراز و نشیب‌های زیادی که درپی استقرار پلیس در گمرک وجود داشت در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرها، جانشین فرمانده ناجا آخرین وضعیت فعالیت پلیس گمرک را تشریح کرد.
مواد اولیه صنعت چرم قاچاق می‌شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران خام فروشی را یکی از معضلات صنعت چرم اعلام کرد و راه مقابله با قاچاق مواد خام صنعت چرم را شفاف‌سازی و تک نرخی شدن نرخ ارز دانست.
باید از ظرفیت مردم برای شناسایی و برخورد با محتکرین استفاده شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت مردمی راهکار مقابله جدی و سریع با محتکرین است، گفت: با فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و افراد داوطلب می‌توانیم در جنگ اقتصادی یک حمله همه‌جانبه به محتکرین و سودجویان داشته باشیم.
آنچه وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تامین کالاهای مصرفی و اساسی در فراکسیون ولایی گفت
پایگاه خبری راد: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه این فراکسیون گفت: طبق توضیحات وزیر، همسایگان در اولویت اول صادرات تجاری هستند و خط قرمز در صادرات حفظ و تامین کالاهای اساسی و مصرفی مردم است و در این زمینه کوتاه نمی آییم. مردم مطمئن باشند کالاهای مصرفی و اساسی آنها را تامین می کنیم.