04:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق کالا

کشف ۲۵ تن سموم و کود کشاورزی قاچاق
نماد برتر- فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۲۵ تن انواع سموم و کود کشاورزی قاچاق در شهرستان "پیشوا" خبر داد.
قاچاق چه تاثیری بر اشتغال کشور دارد؟
نماد برتر- نتایج یک پژوهش نشان داد که قاچاق از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۶ ،‌روندی افزایشی داشته است. همچنین این پدیده در کوتاه‌مدت و بلندمدت، تاثیر منفی بر اشتغال دارد و گسترش آن، سطح اشتغال را کاهش می‌دهد.
تدوین برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق دام
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تدوین برنامه جامع و هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا از خروج ذخایر دام و ادوات جلوگیری خواهد شد.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
ماجرای گرانی پوشاک و حاشیه سود بالای تولید کننده
نماد برتر- مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار معتقد است بالا بودن حاشیه سود تولید کننده داخلی و بستن تعرفه روی پارچه و پنبه موجب گران شدن پوشاک شده و مردم را به سمت خرید کالای قاچاق سوق می دهد.
جولان قاچاقچیان با طولانی شدن روند ترخیص تجهیزات
نماد برتر- به گفته یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مشکل شرکت‌های واردکننده تجهیزات فناوری اطلاعات، قوانین دست‌وپاگیر است که با طولانی کردن روند ترخیص و راکد کردن سرمایه در گردش شرکت‌ها، موجب سود قاچاقچیان می‌شود که بیمه، مالیات و حقوق و عوارض گمرکی پرداخت نمی‌کنند و با زمان تحویل سریع‌تر و هزینه کمتر، بازار را در دست خواهند گرفت.
گردش یک میلیارد دلاری قاچاق سیگار
نماد برتر - رئیس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات گفت: گردش مالی قاچاق سیگار در کشور بالای یک میلیارد دلار است.
انتقاد از صدور مجوز تولید ۴۵ برند جدید دخانیات / وزارت "صمت" پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.
رشد منفی اقتصادی جایگاه کشور در رقابت‌پذیری اقتصادی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: رشد منفی اقتصادی موجب تنزل جایگاه ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی می‌شود.
۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشکیل شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع ۵ هزار و ۷ پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
علت رد پیشنهادهای صنف ICT چیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات می‌گوید بازنگری آئین‌نامه تائید نمونه تجهیزات حوزه ICT با دریافت نظرات بخش خصوصی انجام شده اما بخش خصوصی معتقد است آیین‌نامه‌ جدید نه‌تنها تفاوت چندانی با آیین‌نامه‌ قبلی ندارد، بلکه نظرات بخش خصوصی هم در آن اعمال نشده و رگولاتوری هم دلیل خود را برای رد این نظرها و پیشنهادها اعلام نمی‌کند.
آیین‌نامه اصلاحی ورود و صدور فلزات گرانبها در شورای پول و اعتبار تصویب شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها در وزارت صنعت و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.
رد اتهام قاچاق از کانال مناطق آزاد/ گمرک مستقر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود
پایگاه خبری راد: در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق می‌گذرد،‌ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است که برخوردها با فروشندگان کالای قاچاق در سال جاری به صورت جدی انجام نشده و شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.
قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.