14:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

اسامی و قیمت سیگارهای قاچاق در بازار ایران+ جدول
پایگاه خبری راد: اسامی برندهای سیگار قاچاق در بازار ایران همراه با قیمت آن‌ها اعلام شد.
قیمت مصوب انواع تنباکو و ‌سیگار برگ اعلام شد
پایگاه خبری راد: بر اساس موضوع ماده ۲۲ و ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قیمت خرده‌ فروشی تنباکو معسل، سیگار برگ و توتون پیپ در سال جاری تشریح شد.
قیمت مصوب انواع سیگار اعلام شد + جدول
پایگاه خبری راد: بر اساس موضوع ماده ۲۲ و ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قیمت خرده‌ فروشی سیگار در سال جاری اعلام شد. بر این اساس هر نخ سیگار از ۷۵ تا حدود ۱۱۵۰ تومان است.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
اثر سوء مدیریت‌ها بیشتر از لغو برجام است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به شرایط اقتصادی امسال از جمله نوسانات نرخ ارز و خروج آمریکایی‌ها از برجام اشاره کرد و گفت: خروج آمریکایی‌ها از برجام و حتی لغو آن با توجه به اینکه به ویژه در حوزه پولی و بانکی گشایش خاصی صورت نگرفته است، تاثیر چندانی نمی‌تواند در این زمینه روی اقتصاد بگذارد اما برخی سوء مدیریت‌ها اثر بیشتری دارد که باید تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها کارشناسی و با نظر متخصصان انجام شود.
بانک مرکزی مشکلات ارزی گردشگری را قبول کرد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور گفت: مشکلات ارزی گردشگری در دو جلسه از هیات دولت مطرح شده و بانک مرکزی نیز آن‌ها را پذیرفته است و به مرور رفع خواهد شد.
اولتیماتوم ارزی تمام شد
پایگاه خبری راد: در جریان یکسان‌سازی نرخ ارز بانک مرکزی نسبت به نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو تا پایان فروردین هشدار داده و اعلام کرده بود که اگر مازاد بر این به فروش نرسیده و یا سپرده‌گذاری ارزی نشود، در صورت کشف با دارنده طبق قانون برخورد می‌شود. این مهلت تمام شد ولی مشخص نیست قرار است با چه سازوکاری ارز دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو شناسایی و با آنها برخورد شود.
حذف دغدغه‌های مرزنشینان با اصلاح قانون مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با اعضای فراکسیون مرزنشینان بر حذف دغدغه‌های مرزنشینان با اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.
6481 خودرو با ثبت سفارش های غیرقانونی وارد کشور شد +جزئیات
پایگاه خبری راد: بر اساس ابلاغیه اخیر دفتر مبارزه با جرائم سازمان‌یافته به گمرکات کشور بیش از 6400 خودرو به‌دلیل استفاده از ثبت سفارش های غیر قانونی مشمول مقررات قاچاق کالا شد.
واقعیت بازار را بپذیرید و تشویش ایجاد نکنید
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بخش خصوصی و تشکل‌ها خواست با پذیرش واقعیت بازار ایران طوری صحبت نکنند که در اذهان عمومی تشویش ایجاد شود.
 امیدواریم دولت دوباره نرخ ارز را سرکوب نکند
پایگاه خبری راد: رییس کنفدراسیون صادرات ابراز امیدواری کرد که دولت بار دیگر نرخ ارز را سرکوب نکند.
ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد
پایگاه خبری راد: ثبت سفارش کالا تا اطلاع ثانوی برای تجار میسر نخواهد بود.
ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد
پایگاه خبری راد: ثبت سفارش کالا تا اطلاع ثانوی برای تجار میسر نخواهد بود.
دستگیری ۱۲ نفر از اخلالگران بازار ارز/پلمب صرافی های فاقد مجوز
پایگاه خبری راد: رییس پلیس تهران گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ در راستای افزایش امنیت اقتصادی و نیز ایفای وظایف ضابطیت خود در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات هیئت دولت حضور چشمگیر و مستمر در بازار ارز دارد.
دستگیری ۱۲ نفر از اخلالگران بازار ارز
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲ نفر از اخلالگران بازار و همچنین پلمب ۱۶ واحد صرافی فاقد مجوز خبر داد و گفت: در بستر فضای مجازی نیز یک گروه‌ که با اقدامات غیرقانونی موجب اخلال در بازار ارز شده بود، شناسایی و احضار شد.