19:44 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون رفع موانع تولید

مصوبه شورای عالی بورس منع قانونی ندارد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس ، شایعه عدم اجرایی بودن مصوبه شورای عالی بورس و مغایرت این مصوبه را با قانون رفع موانع تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری، تکذیب کرد و گفت: این مصوبه کاملا قابل اجرا است و بندهایی از آن به موضوع قانون خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره و آن را حل کرده است.
واکنش به ادعای تخلف در مصوبه مهم شورای عالی بورس و مربوط به بانک ها
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید گفت: با توجه به حضور دو نماینده ناظر، بهتر بود درباره جزئیات با همکاران مشورت می کردند.
توضیحی درباره اثر آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه + مزایا
نماد برتر- مدیر گروه آمار و تحلیل ریسک سازمان بورس با بیان اینکه آئین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه به معنای تزریق نقدینگی و تورم زا بودن آن در بازار نیست درخصوص مزایای آن توضیحاتی ارائه کرد.
آخرین مصوبه شورای‌عالی بورس درباره چه بود + جزییات
نماد برتر-درحالی بورس این هفته را آغاز می کند که بسیاری مصوبات شورای عالی بورس در روز پنج شنبه را مهمترین وجه از ابزار حمایتی در روند معاملات سهام می‌دانند.
ورق بورس برمی گردد؟
نماد برتر- دامنه اقدامات حمایتی از بازار سرمایه از سوی دولت به بانک ها و صندوق توسعه ملی کشیده شد و بانکها مجاز به سرمایه گذاری در این بازار شدند.
پول های پارک شده به بازار برمی گردد
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس، مصوبه 20 شهریور شورای عالی بورس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه که اختیارات گسترده ای به سازمان بورس و اوراق بهادار می دهد، اثر مثبت خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.
باما؛ سهام خزانه می خرد
نماد برتر- شرکت باما در نظر دارد با هدف حمایت و بازارگردانی سهام خود در شرایط فعلی، اقدام به خرید سهام خزانه کند.
«سهام خزانه» ابزاری حمایتی در شرایط هیجانی
نماد برتر- سعید محمد علیزاده: «سهام خزانه یکی از ابزارهای نوین مالی و حمایتی از سهام در شرایط هیجانی است، در این راستا سازمان بورس و اوراق بهادار آماده همکاری لازم جهت صدور مجوز حداکثر طی ۵ روز کاری برای درخواست‌کنندگان خرید سهام خزانه است.»
۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد
نماد برتر- وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد.
بازارهای مالی بن‌بست ندارند
نماد برتر- امیر تقی خان تجریشی: «در بازارهای مالی مقوله‌ای به نام بن‌بست وجود ندارد و تقریبا می‌توان با کمک مهندسی و ابزارهای مالی برای هر پرسشی، پاسخی پیدا کرد.»
طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره در شورای اقتصاد بررسی می‎شود
نماد برتر- مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اوج‌گیری مصرف گاز در ماه‌های سرد سال، اظهار امیدواری کرد طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره به تصویب شورای اقتصاد برسد تا با اجرای آن، گامی در راستای کاهش مصرف گاز کشور و تأمین امنیت عرضه گاز طبیعی برداشته شود.
تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کارها با درگاه ملی مجوزها
نماد برتر- درگاه ملی مجوزهای کشور در حالی آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان اخذ مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است که به گفته مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است.
صندوق های پروژه در راهند/ آمادگی پذیرش ۵۰ شرکت خصوصی تا پایان سال
نماد برتر- تا اول مهر، چندین صندوق پروژه مشتمل بر پروژه های دولتی و خصوصی فعال خواهند شد.
۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی با واگذاری سهام تسویه می‌شود
نماد برتر- با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و موافقت هیات دولت، ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام، تسویه می‌شود.
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط جهانگیری
نماد برتر- اسحاق جهانگیری آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ الحاقی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابلاغ کرد.