01:53 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فشار خون

700هزار سالمند ایرانی "دمانس" دارند
پایگاه خبری راد: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، درصد سالمندان ایران به بیش از ۳۰ درصد برسد؛ بر این اساس درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود. از طرفی هم طبق پژوهش‌های انجام شده، آلزایمر هفت تا ۹ درصد سالمندان در سنین مختلف را درگیر می‌کند و به طور تخمینی، ۷۰۰هزار سالمند در ایران مبتلا به دمانس هستند.
۷ توصیه برای بهبود سلامت روده‌ها
پایگاه خبری راد: چندین گونه از میکروب‌ها نقش مهمی در حفظ میکروبیوم (ریز اندامگان همزیست) روده‌ها دارند و راه های زیادی از خوردن غلات کامل گرفته تا تغذیه با شیر مادر برای حفظ آنها وجود دارد.
علل خون‌دماغ شدن و راه‌های درمان و پیشگیری
پایگاه خبری راد: اگرچه خونریزی بینی به خصوص در شب می‌تواند دردسرساز باشد اما علت این خونریزی‌ها معمولا خطرناک نیستند.
فشار خون "واقعی" خود را با این "پچ" اندازه بگیرید
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه "کالیفرنیا" یک پچ پوستی اولتراسوند ساخته‌اند که قادر به اندازه‌گیری فشار خون عمقی بدن است.
پیش‌بینی استقبال بی‌نظیر از گجت‌های پوشیدنی
پایگاه خبری راد: به‌تازگی تحلیلگران برآورد کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲۸۹.۵ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند توسط کاربران به فروش خواهد رسید.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.
چند توصیه قبل از مصرف داروهای خواب‌آور
پایگاه خبری راد: درمان بی‌خوابی به شدت به علائم و عوامل نهفته آن بستگی دارد.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
تمرکز گجت‌های هوشمند اپل بر سلامتی کاربران
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپل تمرکز خود را بر توسعه گجت‌های پوشیدنی هوشمندی گذاشته که به بررسی وضعیت سلامتی کاربران می‌پردازند.
آلوده‌ترین و پاک‌ترین شهرهای جهان
پایگاه خبری راد: دو سوم جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که دارای آلودگی هوا ناشی از دود اگزوز، صنعت و سوزاندن چوب است.
توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به واریس
پایگاه خبری راد: واریس وریدی زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های فرد متورم و بزرگ شده و در برخی افراد ایجاد درد و ناراحتی می‌کند.
کاهش اکسیژن نوزادان زودرس با تماس پوستی مادر
پایگاه خبری راد: کارشناس مامایی معاونت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با بیان این‌که شیر مادر بیشترین اثر بخشی را در ارتقای سلامت کودکان دارد، گفت: کودکان محروم از شیر مادر در مقایسه با سایر کودکان سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند .
بررسی فوریتی ۱۷ تولید کننده داخلی داروی والزارتان توسط سازمان غذا و دارو
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف داروی "والزارتان" در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشورمان توضیحاتی ارایه داد.
نسل بعدی ساعت‌های هوشمند به فشارسنج مجهز می‌شود
پایگاه خبری راد: سامسونگ قصد دارد نسل بعدی ساعت هوشمند خود را تحت عنوان گلکسی واچ با سیستم عامل Wear OS معرفی و عرضه کند.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.