18:56 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرزندان

کدام کشورها بیشترین مالک و مستاجر را دارند؟
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مالک خانه بودن، یعنی احساس امنیت داشتن؛ چون زمانی که مالک خانه هستید، دیگر لازم نیست پول خود را برای اجاره‌بها پرداخت کنید.
دکتر، مهندسی را مثل مته در ذهن فرزندان فرو کردیم!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید برای همه شغل‌ها ارزش قایل شویم گفت: مهارت‌های ورود به بازار کار باید از دوران دبستان به دانش آموزان ارائه شود و در سنین بالاتر مربیانی هدایت دانش آموزان را برعهده بگیرند.
شهرهای مختلف جهان برای مقابله با بحران مسکن چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: شهرهای بزرگ، مسکن کافی برای جمعیت روبه‌رشد ندارند و سیاست‌های استفاده از زمین، محدودیت عرضه و محدودیت‌های جغرافیایی در این موضوع نیز موثر است. البته افزایش شهرنشینی هم در این موضوع دخیل است.
نگرانی از سه شیفته شدن مدارس شهرستانهای تهران
پایگاه خبری راد: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه نگران سه شیفته شدن مدارس در برخی مناطق شهرستان‌های تهران هستیم گفت: متوسط تراکم در تهران ۳۲ نفر است و هشت نفر بیشتر از سرانه متوسط کشوری است. کلاس‌هایی داریم که تا لب سکو و تخته دانش آموز نشسته و حتی امکان حرکت معلم در بین دانش آموزان مشکل است.
پرداخت تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تا آخر خرداد
پایگاه خبری راد: با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، به نظر می‌رسد پکن و غول‌های انرژی این کشور برای بدترین سناریوی ممکن که در آن جنگ سال‌ها ادامه خواهد داشت و روی سیاست تأمین نفت خارجی چین تأثیر می‌گذارد آماده می‌شوند.
حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
پایگاه خبری راد: در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
هر ۱ نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با جمعیت کم اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه دارند به‌گونه‌ای که هر یک نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند که این نکته مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت این موضوع در میان عشایر است.
حسینی کیا: تعویق یک ماهه کنکور اقل همکاری دولت با سیل زدگان است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به سیل اخیر گفت: امروز اقل همکاری دولت با فرزندان سیل زده تعویق یک ماهه کنکور است. دیروز در این راستا نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد.
سرگرم شدن کودکان به چه قیمتی؟
پایگاه خبری راد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند کودکان کمتر از پنج سال، باید مدت زمان کمی را به تماشای تلویزیون اختصاص دهند یا از تلفن همراه و تبلت استفاده نکنند، بسیاری از والدین برای آنکه به خیال خود، امکانات بیشتری در اختیار فرزندانشان بگذارند یا در فضاهای عمومی مثل مترو گریه کودکانشان را بند بیاورند، از این ابزارها استفاده می‌کنند.
دودی که اول به چشم باباعلی می‌رود...
پایگاه خبری راد: نگاه ترحم آمیزم از قطره‌های عرق پیشانی بلندش به دستان پیر و پبنه بسته‌اش سر می‌خورد، دستانی که روزی مانند دستان من و همسن و سالانم شاداب بود اما او وقتی همسن من بود بارسنگین مرد خانه بودن به روی دوشش افتاد و شد کوچک مرد بزرگ خانه.
چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی‌فرستیم؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای ژاپن و کره را خواستار شد و بر ضرورت افزایش تعداد بازرسان کار و مقابله با قراردادهای سفید امضا تاکید کرد.
هزینه درمان ناباروری در ایران؛ یک دهم اروپا و آمریکا
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: زمانی که اقلام مصرفی ما در داخل کشور وجود داشت می‌توانستیم بهترین برندها و مارک‌های تجاری را انتخاب کنیم اما امروز به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها گاهی اوقات می‌بینید که در مورد کالاهای مصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، کالاهایی با کیفیت نازل‌تر در دسترس هستند.
سن بلوغ یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است
پایگاه خبری راد: یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات، سن بلوغ حدود یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز بلوغ زودرس پیدا نشده، اما به نظر می‌رسد نوعی تغییر همگانی در روند رشد نسل بشر در حال وقوع است.
راه ارتباطی 88 روستای لرستان همچنان قطع است
پایگاه خبری راد: روستای سیلزده لرستان درگیر مشکلات و مسائلی از جمله خاموشی و تخریب راهها هستند با وجود آنکه خیلی از مشکلات برطرف شده آب و غذای کافی به مردم این منطقه رسیده و در اختیارشان هست اما هنوز مشکلات عمرانی دارند.