07:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عضو شورای عالی بورس

تاکید بر سنجش تصمیمات سران قوا با محک بورس و میلیون ها سهامدار
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به لزوم توسعه با حضور میلیون ها سهامدار گفت: هر چیزی که برای بورس خوب باشد برای مملکت هم خوب است. پس تصمیمات را با محک بورس بسنجیم.
مصوبه شورای عالی بورس منع قانونی ندارد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس ، شایعه عدم اجرایی بودن مصوبه شورای عالی بورس و مغایرت این مصوبه را با قانون رفع موانع تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری، تکذیب کرد و گفت: این مصوبه کاملا قابل اجرا است و بندهایی از آن به موضوع قانون خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره و آن را حل کرده است.
بازارگردانی ، کلید توسعه بازار سرمایه
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس، پیاده سازی بازارگردانی صحیح در بازار سرمایه را نیازمند حمایت و همکاری حقوقی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که با تصویب آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران ، شاهد حرکت منطقی بازار سرمایه باشیم.
واکنش به ادعای تخلف در مصوبه مهم شورای عالی بورس و مربوط به بانک ها
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید گفت: با توجه به حضور دو نماینده ناظر، بهتر بود درباره جزئیات با همکاران مشورت می کردند.
بررسی دلایل روند کاهشی شاخص بورس
نماد برتر- دو عضو شورای عالی بورس ضمن بررسی دلایل روند کاهشی شاخص بورس، راه‌حل‌هایی برای برون رفت از این شرایط را ارائه و بر لزوم حمایت از سهام‌داران خرد تاکید کردند.
وظیفه حقوقی ها تغییر فضای هیجانی به فضای عقلانی است
نماد برتر- کارشناسان و اعضای شورایعالی بورس، شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، موضوعات مرتبط با بازار سرمایه را بررسی کردند.
قابل بورس بازان/ دامنه نوسان حذف میشود؟
نماد برتر- درحالی که زمزمه‌های حذف دامنه نوسان در بازار سهام به گوش می‌رسد که اجرای آن فعلا قطعی نشده است. البته دیشب مدیرعامل بورس تهران از تعویق بازگشایی دو نماد خاص نیز خبر داد.
حمایت هوشمند از بازار سرمایه به معنای حمایت از سیاستگذاری‌هاست
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه از نظر حجم معاملات می‌توان گفت بازار به روال قبلی خود برگشته است، گفت: امروز در دو ساعت اول بازار، حجم معاملات به ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید که روند خوبی بوده است.
انتصاب عضو جدید شورای عالی بورس و اوراق بهادار
نماد برتر- با تصویب دولت، رحمت اله صادقیان به عنوان عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار، جایگزین محمد طالبی شد.
بورس املاک تا ۴ ماه دیگر می آید
نماد برتر- زمزمه راه اندازی بورس پنجم یا همان بورس املاک، مستغلات و امتیازات به گوش می رسد و آنطور که مسئولان وعده داده اند، قرار است این بازار با سرمایه ثبت شده ۵۰۰۰ میلیارد تومانی تا چهار ماه آینده راه اندازی شود.
راه اندازی بورس املاک تصویب شد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس از تصویب تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران خبر داد.
تصمیم بورسی‌ها به اجرا نرسید!
نماد برتر- کاهش دامنه نوسان در بازار سرمایه از پنج به دو درصد، دومین تصمیم مهمی بود که سازمان بورس پس از افزایش حجم مبنا گرفت و زمان اجرای آن را از امروز ( ۱۷ اسفند) اعلام کرد. اما این تصمیم به اجرا نرسید و توسط وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس که در جریان تصمیم هیات مدیره سازمان بورس نبوده، منتفی شد. با این حال به نظر می رسد بورسی‌ها همچنان بر درستی تصمیم‌شان مصمم هستند و دلیل آن را کنترل رشد هیجانی شاخص اعلام کرده‌اند.
در مورد قانون جدید بازار پایه فرابورس تصمیم گیری شد
پایگاه خبری راد: یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به جلساتی که درباره قانون جدید بازار پایه فرابورس برگزار شده است، گفت: اصلاحات نهایی به تایید شورای عالی بورس و شخص وزیر اقتصاد که ریاست این شورا را برعهده دارد، رسیده و تصمیم در این مورد اتخاذ شده است که به زودی از طریق سازمان بورس رسما اعلام می شود.
برای درست شدن اقتصاد ذهن‌ها را باید شست!
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی بورس در خصوص احتمال سهمیه‌بندی شدن برخی کالاها گفت: علاوه بر مشکلات ساختاری اقتصادی، برخی تصمیمات نادرست اقتصادی به ذهن مدیران و مسئولان برمی‌گردد؛ ذهن‌هایی که همچنان راه درست را ایجاد چارچوب و استفاده از سهمیه بندی در اقتصاد می‌دانند.
بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصرند
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی بورس با اشاره به روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: رشد نقدینگی در نحوه تامین مالی شرکت‌ها موثر است. در این سال‌ها شبه پول رشد داشته و در اینکه بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصر هستند شکی نیست.