11:45 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت ساختمان

ساختمان‌ها در ایران جوانمرگ می‌شوند
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی استان ایلام گفت: متاسفانه ابزارهای کنترلی و مهندس ناظر خلع ید شده‌اند.
ورود ۲ محصول مبتنی بر نانو فناوری ایرانی به بازارهای چین
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با پوشش‌های پودری الکترواستاتیک تقویت شده با نانوذرات و شرکت دانش‌بنیان دیگر با تولید سامانه‌ تصفیه آب و حذف طیف گسترده‌ای از آلاینده‌ها موفق به صادرات این محصولات به کشور چین شدند.
مازندران سرسبز است اما خانه سبز ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده فنی هرمزگان بر لزوم طراحی و ساخت خانه سبز که سازگار با اقلیم و محیط زیست است، تاکید کرد.
مجلس نجنبد دلار تاثیرش را بر مسکن می‌گذارد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار مسکن معتقد است کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر خود را به صورت رکود تورمی در بخش مسکن نشان می‌دهد اما برای جلوگیری از این موضوع باید توان هر دو طرف عرضه و تقاضا تقویت شود.
دلایل شکسته شدن حباب قیمت دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان پیش‌بینی کرد: شواهد نشان می‌دهد قیمت دلار تقریبا ثابت می‌ماند.
ذوب دارایی های در زمین« ذوب»
پایگاه خبری راد: بررسی ساختار دارایی‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیانگر این است که اختلاف بسیار قابل توجهی بین ترکیب دارایی‌ها نسبت به میانگین گروه وجود دارد؛ ساختار ترازنامه شرکت به شدت به دارایی‌های ثابت وابسته بوده که در سالیان اخیر از همین ناحیه بارها خبرهای خوبی به گوش سهامداران رسید که ظاهرا تمامی ندارد.
کاهش فساد و رانت با هوشمندسازی صدور پروانه
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: بخشی از ساختارهای موجود تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور، به بن بست خورده و می‌بایست اصلاحات و تحولات اساسی در آن صورت گیرد.
بخت با ربیعی یار نبود...
پایگاه خبری راد: عدم رأی اعتماد وزیر کار و روز پرحاشیه مجلس، آغاز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار و بررسی بیمه شاغلان شرکت‌های دیجیتال در شورای عالی فضای مجازی از مهمترین اخبار حوزه کار در هفته جاری بود.
بانک‌ها درگیر رکود صنعت ساختمان شدند
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه تخصصی اقتصاد کلان اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این‌که بانک های کشور نیز درگیر رکود صنعت ساختمان شدند، گفت: در چند سال اخیر مرکز سرمایه‌گذاری توسط بانک ها به سمت بازار مسکن چرخید و با ایجاد رکود، سرمایه گذاری آنها بازگشتی نداشت.
لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.
راهکارهای عبوراز زلزله بررسی شد
پایگاه خبری راد: آیین اختتامیه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران توسط معاونت معماری وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی برگزار و از طرح‌های برتر تقدیر شد.
سرایت سونامی افزایش قیمت مسکن به شهرهای کوچک
پایگاه خبری راد: کارشناس حوزه مسکن معتقد است: سونامی افزایش قیمت مسکن پس از اثرگذاری بر شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک نیز خواهد رسید.
صنعتی‌سازی چهار دهه خاک خورد و به سرانجام نرسید
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود ایران، روزگاری پنجمین کشور جهان از جهت رشد ضریب ساخت صنعتی بود اما به تدریج سیاست‌های تولید مسکن از صنعتی به سمت آماده‌سازی و توزیع زمین تغییر کرد و این دوره آن‌قدر طولانی بود که تجربیات اجرایی با ارزش قبلی از حافظه جامعه مهندسی ما زدوده شد.
لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان
پایگاه خبری راد: رئیس نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت بر لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان تاکید کرد.
قانون نظام مهندسی، روز از نو روزی از نو؟!
پایگاه خبری راد: کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان روز سوم تیرماه ۱۳۹۷ در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید که یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید تمایز و گاهی تنافر نگاه تدوین کنندگان در قانون ۱۳۷۴، لایحه پیشنهادی ۱۳۹۶ و پیش‌نویس ۱۳۹۷ کاملا دیده می‌شود.