14:41 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

به وزارت صنعت اختیارات خاص داده شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران تاسیس صندوق بیمه و بانک‌های خاص برای بخش صنعت را از جمله راهکارهای رونق تولید عنوان کرد و گفت که با توجه به اینکه در حال حاضر تحریم‌ به صنایع و تولید کشور حمله کرده، باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیارات خاص داده شود.
باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است که باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد، اما این اقدام به تنهایی کافی نیست و دولت باید در کنار آن قواعدی مانند پایان تعیین قیمت و اجازه واردات خاص از سوی دولت را رعایت کند.
حرکت تجدیدپذیرها در مدار توسعه
پایگاه خبری راد: پتانسیل‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی که می‌تواند تأثیرات بسیاری را در صنعت برق ایران داشته باشد.
مهم‌ترین وقایع آب و برق در سال۹۷
پایگاه خبری راد: سال ۹۷ با درخواست کمک وزیر نیرو از مردم برای گذر از تنش‌های آبی شروع شد، سالی که پر از تنش و بحران برای وزارت نیرو بود به‌گونه‌ای که طبق گفته خود مسؤولان آبی در ۵۰ سال گذشته وضعیت منابع آبی بی سابقه بوده در بخش برق نیز پس از گذشت سال‌ها با جداول خاموشی روبرو شدیم که فشار سنگینی را به وزارت نیرو تحمیل کرد.
نمایشگاه‌های بهاره؛ راهی برای حذف واسطه‌ها
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره با حذف واسطه‌ها هم به سود تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان است، گفت: به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است که نمی‌خواهد تولیدکننده مستقیم با مصرف‌کننده ارتباط داشته باشد و مصرف‌کننده با کالای با کیفیت ایرانی مواجه شود.
تجدیدپذیرها به اوج می‌رسند
پایگاه خبری راد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که در افق ۲۰ ساله، برنامه جامع انرژی ایران تدوین و با تهیه این برنامه، جایگاه تجدیدپذیرها ارتقا یابد چراکه طبق تحقیقات، پتانسیل‌های بالایی برای توسعه این انرژی در ایران وجود دارد و نگاه دولت نیز به توسعه تجدیدپذیرها بسیار روشن است.
پیمانکاران مدیریت پسماند مافیا شده‌اند/ استفاده از کودکان و مهاجران افغان
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران با بیان اینکه بازار فروش پسماند بازیافتی به صنعتگران بازار شفافی نیست و مافیا دارد، از کمبود مواد اولیه در کارخانه‌های بازیافتی خبر داد و گفت که پیمانکاران شهرداری که مسئولیت مدیریت پسماند را در مناطق مختلف به عهده می‌گیرند، نیروی کارشان را از بین کودکان کار و مهاجران افغان انتخاب می‌کنند.
اولویتمان حفظ تولید موجود است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه در شرایط امروز جامعه تولید و اشتغال موجود باید حفظ شود، گفت: اولویت و شاه‌بیت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ تولید موجود است.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
۲۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دچار رکود هستند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود رکود در ۲۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت که ۳۰ درصد این واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۰ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بقیه با ظرفیت بیش‌از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.
اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه توجه به سرمایه در گردش از بخش‌های مورد نظر دولت برای حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: در این زمینه طرحی را در دولت مطرح کردیم که در نهایت منجر به این شد تا با دستور رئیس جمهور، ۴۰ هزار میلیارد تومان باید در بخش تولید هزینه شود.
 ضرورت اصلاح شیوه بانکداری در کشور
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به برخورد بانک‌ها با صنعتگران و میزان بهره و سود دریافتی توسط بانک‌ها گفت: خطر این شیوه بانکداری برای جمهوری اسلامی بیشتر از آمریکا و اسرائیل است و آسیب بیشتری به کشور وارد می‌کند.
توضیحاتی درباره "بندی از لایحه بودجه ۹۸" که باید حذف شود!
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ که دولت را مکلف کرده تا تعداد مراکز پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را از طریق واگذاری آنها به بخش غیردولتی، انحلال و یا ادغام، به یک واحد پژوهشی و تحقیقاتی تقلیل دهد، گفت: ادعای طراحان چنین مصوباتی این است که موسسات پژوهشی دستگاه‌ها صرفا کار مقاله‌ای و کتابخانه‌ای می‌کنند. این در حالی است که طرح‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مراکز اثربخش بوده‌اند.
ترکیه نگران توقف صادرات کالا به ایران شد
پایگاه خبری راد: فاتح چایاباتماز، نماینده انجمن تجار و صنعتگران مستقل ترکیه (موسیاد) در ایران، در اظهاراتی هشدار داد تصمیم ایران برای ممنوعیت واردات برخی از محصولات خارجی که در داخل تولید می‌شوند ممکن است صادرات ترکیه به ایران را متوقف کند.
واردات ملزومات خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار مجاز شد
پاگه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام ‌کرد: ثبت سفارش واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز تا پایان سال ۱۳۹۸ مجاز است.