14:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق توسعه ملی

آماری از فروش 102 هزار میلیارد تومانی اوراق دولتی در 8 ماه
نماد برتر- دولت طی هشت ماه گذشته 102 هزار میلیارد تومان معادل 116 درصد از بودجه ، اوراق فروخته که 88 هزار میلیارد مصوب قانون بودجه بود.
پاسخ سازمان برنامه و بودجه به کنایه عضو شورای عالی بورس
نماد برتر- سازمان برنامه و بودجه به کنایه اخیر عضو شورای عالی بورس مبنی بر نبود ردیف اعتباری در لایحه بودجه سال آینده دولت برای واکسینه کردن مردم پاسخ داد .
اختصاص ۱۷۰ میلیون یورو برای طرح‌های اولویت‌دار صنعت آب و برق
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو در توزیع اعتبارات عمرانی صنعت آب و برق در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت نیرو و واحدهای زیرمجموعه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.
کلیات لایحه بودجه سال آینده یا رد شود یا اصلاح + چند دلیل اصلی
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی برخی مفاد کلیات لایحه بودجه پیشنهاد رد کلیات یا اصلاح این سند مهم اقتصادی را داد.
نوسانات اخیر شاخص با تغییر استراتژی و اولویت اصلی سهامداران
نماد برتر- نوسان چند روز اخیر شاخص‌ با حفظ کانال ۱.۵ میلیونی نشان از تغییر استراتژی سهامداران بعد از ریزش سنگین بورس و توجه بیشتر به نمادهای کوچک‌تر دارد.
محقق نشدن درآمدهای نفتی/ سهم مالیات از بودجه ۷۰ درصد شود
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضمن انتقاد از نفتی بودن بودجه سال آینده، گفت: بودجه باید ریالی بسته شود و نفت در آن کنار گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در سال آینده با اصلاح نظام مالیاتی ۷۰ درصد بودجه عمومی دولت از مالیات و ۳۰ درصد دیگر هم از سایر درآمدها چون فروش اوراق مالی اسلامی باشد.
ارائه خدمات و تسهیلات به صادرکنندگان حائز شرایط
نماد برتر- مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: خوشبختانه این بانک هیچگونه محدودیت منابع به لحاظ ارزی و ریالی ندارد و آمادگی دارد به تمامی صادرکنندگان حائز شرایط خدمات و تسهیلات خود را ارائه کند.
۱۷۸ نماد در صف حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه
نماد برتر- رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طی چند روز اخیر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه از ۱۷۸نماد بورسی حمایت کردیم.
تحلیل تورم در سه ماهه تابستان ۱۳۹۹
نماد برتر- مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به تحلیل تورم در سه ماهه تابستان ۱۳۹۹ پرداخت.
دلایل بازگشت شاخص و پیش بینی رکود رقبا و شرایط مثبت بورس / مهمترین ریسک
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام دلایل بازگشت روند صعودی شاخص از پیش بینی رکود بازارهای رقیب و شرایط مثبت بورس تا پایان سال و مهمترین ریسک‌ تهدیدکننده معاملات خبر داد.
شرایط استفاده از هزار میلیارد پول تزریقی به بورس / زمان بازگشت اصل و سود
نماد برتر- رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازارسرمایه گفت: هزار میلیارد تومانی که به صندوق واریز شده فقط در شرایط غیرعادی و برای سه روز بوده و باید تا ۴ سال آینده با ۱۲ درصد سود بازگردانده شود.
معاملات مشکوک یک پتروشیمی، تکرار حضور رکورددار افزایش سرمایه + ۱۳ نماد
نماد برتر- در روز رشد ۳۸ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص ، پتروشیمی بازار پایه ای ، تداوم حضور اولین رکورددار افزایش سرمایه ، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
پنج عامل موثر بر رشد قیمت‌ها + انتظار تداوم رونق بورس
نماد برتر- در شرایطی پنج عامل منجر به رشد قیمت‌ها در بازار سهام شده که بررسی جوانب حکایت از این دارد بورس بدون نیاز به حمایت های جانبی مسیر حرکت را پیدا کرده و رونق آن تداوم دارد.
اثر مثبت و منفی چند رویداد اخیر و اوضاع غیرقابل پیش‌بینی بورس
نماد برتر- کارشناسان و فعالان بازارسرمایه در واکنش به اتفاقات اخیر بورس همچون واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت و .. دغدغه‌های را سهامداران اعلام کردند .
هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس واریز شد
نماد برتر- رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این صندوق خبر داد و گفت: در صورت موافقت با درخواست رقم بیشتر به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد.