11:14 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات کشور

وزیر کشور: مشکلات نانوایان باید به‌سرعت حل‌وفصل شود
پایگاه خبری راد: در پانزدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، بر اولویت پیشگیری، ضرورت پاسخگویی فوری، ارائه گزارش‌های ایجابی از دستاوردهای کلان کشور و اطلاع‌رسانی در مسیر افزایش اطمینان و امید مردم، تاکید شد.
قطب جدید صادراتی ایران؛ بندر انزلی
پایگاه خبری راد: منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.
تسهیل مقررات برای افزایش صادرات فولاد
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه صادرات کشور نه تنها با موانع فراونی روبروست، بلکه برخی از بازارها به خاطر صدور بخشنامه‌هایی از سوی دولت، از دست رفته است. اما بانک مرکزی به‌دنبال تسهیل مقررات در این زمینه بوده تا بتوان راهکارهایی را پیدا کرد که تحریم‌ها را دور زده و بتوانیم مجددا صادرات را رونق دهیم.
صادرکنندگان کوچک صاحب مدرسه تخصصی می‌شوند
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به منظور آموزش دقیق و تخصصی شرکت‌های صادرکننده کوچک در آینده نزدیک یک مدرسه تخصصی برای آموزش آنها آغاز به کار می‌کند.
افزایش ۱۹۲ برابری صادرات کالاهای صنعتی و معدنی ایران
پایگاه خبری راد: گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش تولید و صادرات کالاهای صنعتی طی ۴۰ سال گذشته حاکی است. در این میان، به گفته عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، خودرو و کشتی‌سازی از سایر صنایع عقب مانده‌اند.
 سیاست دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه صادرات کشور براساس آمار شش ماهه اخیر روند رو به رشد مستمری داشته است، گفت: سیاست دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است.
صادرات تنها راه حمایت از کالای ایرانی
پایگاه خبری راد: فاصله بین عرضه و تقاضا را در صنعت تنها باید از طریق بازارهای بین المللی پوشش دهیم و برای حمایت از کالای ایرانی هیچ راهی موثرتر از صادرات نیست.
تدوین پروژه صادرات به ۱۳ کشور همسایه
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر صادرات غیرنفتی، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی آنچه ما را به سمت اقتصاد قابل قبول حرکت می‌دهد صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات است.
نیمی از صادرات ایران، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است
پایگاه خبری راد: مدیرکل سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سازمان تجارت ایران گفت: ۵۵ درصد صادرات کشور، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است و این پروژه‌ها باید گسترش یابند.
تدبیر وزارت نیرو برای افزایش صادرات برق!
پایگاه خبری راد: چندی پیش سندیکای صنعت برق، سه راهکار برای افزایش صادرات برق تعریف کرد که مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت و مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ شاهد افزایش چشمگیر صادرات برق باشیم.
رایزنی نمایندگان بخش خصوصی و حاکمیت برای حل مشکلات بنیادین اقتصادی
پایگاه خبری راد: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهل و چهارمین نشست خود، در حضور علی علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان مشکلات و چالش‌های اقتصادی و راهکاری پیش رو پرداختند. فعالان بخش خصوصی در این دیدار به چالش‌های مختلف ایجاد شده در فضای کسب‌وکار پرداختند و از مسایل ارزی گرفته تا پیمان‌سپاری ارزی، بخشنامه‌های متعدد دولت، عدم تصمیم‌گیری و مشورت نکردن با بخش خصوصی را بیان کردند.
ایران می تواند قطب تولید گل در منطقه شود
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در لاهه گفت: ظرفیت‌های ایران در گل و گیاه ایجاب می‌کند که تولیدکنندگان با نگاه صادرات‌محور وارد شبکه‌های مهم توزیع جهانی این حوزه شوند.
صنعت برق ۸ برابر صنایع دیگر توان ایجاد ارزش افزوده دارد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با اشاره به این‌که صادرات صنعت برق از ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی کشور برخوردار است، اظهار کرد: صنعت برق هشت برابر متوسط صنعت، امکان ایجاد ارزش افزوده دارد.
وزارت نیرو خواهان کمک بخش خصوصی برای توسعه صادرات شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در زمینه صادرات انرژی دستور کارهای منسجمی دریافت می‌کنیم اما نیاز است که با همفکری بخش خصوصی نقشه راه را مشخص کنیم.
مصرف برق سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو گفت: در تابستان سال جاری میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید که این مسئله بیانگر میزان هدر رفت انرژی است؛ لذا باید تدابیری در نظر گرفته شود تا شاهد این میزان مصرف برق نباشیم.