17:47 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی

لزوم تعیین و تکلیف کالاهای انباشته‌شده در بنادر!
پایگاه خبری راد: جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور عصر شنبه (۱ دی) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و اسحاق جهانگیری در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته‌شده در بنادر تأکید کرد.
C3 به پارکینگ برگشت!
پایگاه خبری راد: پس از صدور دعوتنامه سیتروئن سی3 و مشخص شدن قیمت این خودرو، رییس سازمان حمایت دستور توقف صدور دعوتنامه تکمیل وجه این خودرو را ابلاغ کرد.
جهت‌گیری‌ها و شاخص‌های کلان بودجه ۹۸ تصویب شد
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل جلسه داد.
 ما مسئولان 30 تا 50 درصد حقوق خود را کاهش دهیم
پایگاه خبری راد: نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در شرایط کنونی چاره‌ای جز تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی نبود، عنوان کرد: اما تشکیل این شورا موجب به حاشیه رفتن مجلس شده است.
 ممانعت از ورود ارز به کشور مجازات دارد!
پایگاه خبری راد: گمرک ایران به کلیه زیرمجموعه‌های خود اعلام کرد که حق ممانعت از ورود ارز به کشور به هر میزان را ندارند و در صورت جلوگیری از ورود ارز، اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود.
بانک مرکزی شرایط جدید استفاده از چک‌های تضمینی را ابلاغ کرد
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی شرایط جدید صدور و استفاده از چک‌های تضمین شده را ابلاغ کرد که بر اساس آن، از این پس چک‌های تضمین شده صرفا در وجه ذی‌نفع صادر می‌شود و درج مشخصات ذی‌نفع روی برگ چک الزامی است.
مجاز شدن معامله ارز تا یک میلیون یورو در صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی به منظور تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی های مجاز» را به تمام شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی ابلاغ کرد.
 عوامل تاثیر گذار بر قیمت‌ ارز و طلا
پایگاه خبری راد: تا زمانی که بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کند، روند کاهشی ارز و طلا تداوم خواهد یافت. هم‌اکنون دولت ذخایر ارزی کافی در اختیار دارد و می‌تواند با اتکا به آن بازار را مدیریت کند.
دستورالعمل بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات!
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه‌ اقتصادی کشور را ابلاغ کرد، در این بخشنامه تمام صادرکنندگان مکلف به ارایه تعهد برگشت ارز هستند و بانک مرکزی مکلف است صرفاً برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تامین ارز کند .
مازنی: خریدمان متناسب با جنگ اقتصادی شود
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به عنوان شهروندان ایرانی باید خریدهایمان متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تغییر کند.
احتمال تعدیل قیمت نفت بورسی و تغییر اطلاعیه عرضه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: اگر تا زمان بارگیری محموله، قیمت نفت خام افزایش یا کاهش یابد، قیمت متناسب با آن تعدیل خواهد شد و احتمال دارد برای عرضه‌های بعدی در "اطلاعیه عرضه نفت در بورس" اصلاحاتی صورت گیرد.
بورس فردا نفتی می‌شود
پایگاه خبری راد: ششم آبان‌ماه، همان تاریخی که از سوی مسئولان برای عرضه نفت خام در بورس وعده داده شده بود. فرآیندی که با هدف دور زدن تحریم‌ها ایجاد شد تا شاید این بار برخلاف گذشته که با شکست مواجه شده بود، دریچه‌های جدیدی را به روی صنعت نفت ایران باز کند.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
پیشنهاد پروژه عمرانی ممنوع!
پایگاه خبری راد: وجود حدود ۷۶ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام با هزینه‌های سرسام‌آور موجب شده دولت به دستگاه‌های اجرای تاکید کند که هیچ پروژه جدیدی نباید در بودجه سال آینده پیشنهاد شود و آن را ممنوع اعلام کرده است.
ضرورت همکاری بیشتر مقامات عراق برای تامین ارز زائران اربعین
پایگاه خبری راد: یک عضو شورای پول و اعتبار از تأکید اعضای این شورا در مورد ضرورت همکاری بیشتر مقامات عراقی برای تامین ارز زائران اربعین خبر داد.