14:09 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی فضای مجازی

وقیت توئیتر فیلتر است چرا مسوولان از آن استفاده می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: همایش ملی فضای مجازی پاک با محوریت صیانت و توسعه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
تغییر قوانین برای کسب و کارهای نوپا
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در آستانه فرارسیدن سالروز تأسیس این شورا از ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی با امضای تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
چند نکته درباره شاهکاری که به دولت همراه اضافه شد
پایگاه خبری راد: اخیراً خبر اتصال سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) به نرم‌افزار دولت همراه اعلام شد؛ سامانه‌ای که در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه شد.
شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات
پایگاه خبری راد: معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات خبر داد.
مشکلات ما با نخبگان تک‌رشته‌ای حل نمی‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که باید رشته‌ها و پژوهش‌های میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسعه یابد گفت: مشکلات اجتماعی ما امروزه با نخبگان تک رشته‌ای حل نمی‌شود و ما نیازمند شبکه‌ای از نخبگان چند رشته‌ای و میان رشته‌ای داریم.
فیلترینگ مساله اصلی مردم کشور نیست
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور با اشاره به موضوع فیلترینگ گفت: ما دنبال این نیستیم جایی را ببندیم و نه اینکه جا می‌زنیم، ما می‌گوییم باید فضای سالمی در اختیار مردم باشد.
علت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی از زبان وزیر ارتباطات
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: اینها برای تامین نقدینگی تغییرهایی در قیمت‌ها داده بودند که مورد اعتراض قرار گرفت ما هم ورود کردیم و بررسی کردیم و آنچه به دست آمد این بود که واقعا به لحاظ دخل و خرج این تغییرات اجتناب ناپذیر بوده است.
فیلترینگ تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره ارتباطات زیرساخت، درباره فیلتر تلگرام و نوع برخورد مردم با این موضوع گفت: این‌که فیلتر تلگرام معادل پیشرفت شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار گرفت، به خود پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد و کاربران نیز نسبت به این روش موضع گرفتند. بنابراین فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی راه مناسبی برای ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی نیست.
کمیسیون مشترک فضای مجازی تشکیل می‌شود
پایگاه خبری راد: در جلسه مشترک دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی، در ایجاد کمیسیون مشترک در حوزه فضای مجازی توافق شد.
واکاوی دلایل عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: اگرچه مهاجرت‌ بسیاری از افراد از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی، با عدم سرویس‌دهی مناسب مواجه شد، اما سرویس‌هایی مانند تلگرام هم از همان ابتدا به توانمندی امروز نبودند، بنابراین، کارشناسان بر این عقیده‌اند که جامعه می‌تواند با پذیرش این‌که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی باید براساس مقررات مربوطه فراهم شود تا به بلوغ لازم رسیده و سرویس‌های مورد نیاز را ارائه دهد، به روند توسعه و تقویت این پیام‌رسان‌ها کمک ‌کند.
 برای تأثیرگذاری در دنیا باید وارد فضای مجازی جهانی شد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم پارس‌آباد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حضور و نقش جوانان در فضای مجازی با بیان فرصت‌ها و تهدیدهای این فضا گفت: دنیا هم‌اکنون شبیه به دهکده است. بالاخره برای اینکه ما بتوانیم در دنیا تأثیرگذار باشیم باید وارد فضای جهانی شویم.
برخی مسوولان فضای مجازی را به پیام‌رسان تقلیل داده‌اند
پایگاه خبری راد: به گفته یک جامعه‌شناس، بسیاری از مسوولان کشور، فضای مجازی را صرفاً به پیام‌رسان یا یک ابزار تقلیل می‌دهند، درصورتی که خوشبختانه در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم داشتیم که فضای مجازی را در سطح تمدنی تعبیر می‌کنند که مفهوم صحیح آن هم همین است. به اعتقاد این استاد دانشگاه، فضای مجازی یک دگرگونی تمدنی را در عرصه بسیار وسیع رقم می‌زند و ما باید درک نظری از این حوزه را پیدا کنیم. بنابراین دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نهادهای پژوهشی ما باید در این قصه ورود پیدا کنند.
ضرورت ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با توجه به فضای مجازی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست مشترک مرکز ملی فضای مجازی و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به نقش و اهمیت فضای مجازی در مناسبات اجتماعی و تحولات جهانی بر ضرورت تکمیل و ارتقای سند الگو با توجه به فضای مجازی تاکید کرد.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
تعیین تکلیف اینستاگرام به زودی
پایگاه خبری راد: معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: ما منتظریم اتخاذ تصمیم جمعی صورت پذیرد و سریع‌تر اینستاگرام که متاسفانه بسیار محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور دارد، تعیین تکلیف شود.