22:10 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
توسعه اقتصاد در گرو یکپارچگی نظری و عملیاتی است
احسان خاندوزی به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است و مجموعه نظراتش نشان می‌دهد درک خوبی نسبت به نظرات اقتصادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود ایده‌ها و عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد به لحاظ نظری یکپارچگی لازم را داشته باشند.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
میزان تاثیر وزیر پیشنهادی اقتصاد بر بازار سرمایه
عضو شورای عالی بورس انتخاب احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد را از انتخاب‌های خوب "رییسی" برای معرفی کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد.
خبری خوش برای سهامداران «وسدید»
نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار تسریع در روند پرونده گروه صنعتی سدید شد.
ثبات بازار سرمایه در گروی آسیب شناسی و شناخت صحیح بورس
زمانی که طرح یا لایحه ای درباره بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید تمام نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین مورد نظر به تصویب برسانند یا از تصویب آن خودداری کنند.
رابطه مالی کشور در بخش خودرو نیازمند اصلاح است
اگر دولت قصد ورود به صنعت خودرو را داشته باشد باید ضمن ساماندهی و اصلاح رابطه مالی، به تولید کنندگان بیش از پیش بها داده و آنها را در زنجیره تولید قرار دهد.
موافقت کمیسیون صنایع مجلس با عرضه خودرو در تالار نقره ای
چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.
با ورود خودرو به بورس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده‌ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.
قیمت‌گذاری دستوری ، عامل نابودی صنعت برق
حجم بالای بدهی های صنعت برق به بانک‌ها در کنار مطالبات شرکت های نیروگاهی بخش خصوصی از وزارت نیرو، زیان انباشته ناشی از قیمت گذاری دستوری و محدودیت در صادرات، صنعت برق کشور را به نابودی می‌کشاند.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
سهام عدالت قابل انتقال نیست
حسنلو گفت: به لحاظ قانونی در بازار سرمایه موضوعی به عنوان انتقال سهام عدالت وجود ندارد، مگر آنکه سهامدار فوت کرده و سهام به وراث انتقال یافته باشد و یا اینکه خرید و فروشی انجام شود.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.