07:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
آمریکا هواوی را قلع و قمع می‌کند؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که دولت آمریکا تصمیم گرفته تمام زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی این کشور را از تجهیزات چینی شرکت هواوی بی نیاز کند.
اپلیکیشن‌های بازی‌ در اپ‌استور درآمدزایی بیشتری دارند
پایگاه خبری راد: درآمد توسعه دهندگان بازی در فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل نسبت به نسخه اندرویدی خود یعنی گوگل پلی استور بسیار بالاتر گزارش و اعلام شده است.
مک‌بوک‌های جدید اپل در صف رونمایی
پایگاه خبری راد: شنیده‌ها حاکیست که اپل در سال جاری میلادی قصد دارد هفت مدل مک بوک جدید معرفی و رونمایی کند.
سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۶۰ درصد سریعتر از اندروید!
پایگاه خبری راد: شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل پس از تست و آزمایش سیستم عامل اختصاصی هواوی مدعی شدند که سرعت آن ۶۰ درصد بیشتر از سیستم عامل اندروید است.
بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در گوشی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: با اینکه تمامی گوشی‌های هوشمند خود به اپلیکیشن دوربین مجهز شده اند، اما بسیاری از کاربران علاقمندند که از اپلیکیشن‌های بهتر و پیشرفته‌تری برای عکاسی استفاده کنند.
کاربران گوشی‌های هواوی از واتس‌اپ و اینستاگرام محروم می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: برخی کارشناسان معتقدند با توجه به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، از این پس گوشی‌های هوشمند این برند چینی اپلیکیشن‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را به صورت پیش‌فرض نخواهند داشت.
آیا انتظارات برآورده شد؟
پایگاه خبری راد: با وجود مشکلات کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی برای دانلود و نصب پیام‌رسان‌های خارجی - از فیلترینگ گرفته تا حذف نسخه‌های فارسی از مارکت‌های خارجی - آمارها نشان می‌دهند که مجموع کاربران پیام‌رسان‌های داخلی هنوز به آن میزان قابل توجه نرسیده است.
نگه داشتن شغل مهمتر از ایجاد آن است
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار حفظ و نگهداشتن اشتغال را مهمتر از ایجاد آن دانسته و می‌گوید: ردیف درآمدهای نفتی در بودجه‌های سالانه باید به سمت تولید و اشتغال برود.
سرنوشت قطعه‌سازان هواوی باوجود تحریم‌های تجاری آمریکا
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند از آنجایی که هواوی بزرگترین غول تکنولوژی در چین است، احتمالاً از خطر فروپاشی و ورشکستگی محفوظ است اما در میان تحریم‌های تجاری آمریکا، بسیاری از تأمین کنندگان چینی قطعات آن از بین خواهند رفت.
خط تولید گوشی‌های هواوی متوقف شد
پایگاه خبری راد: خبرها حاکیست که هواوی تحت تاثیر کاهش تقاضای بازار و مواجهه با تحریم‌های تجاری آمریکا خط تولید گوشی‌های هوشمند این برند را متوقف کرده است.
سیستم‌ عامل اختصاصی هواوی کی معرفی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که سیستم عامل اختصاصی هواوی در ماه آینده میلادی منتشر و ارائه خواهد شد.
نحوه سوءاستفاده از واتس‌اپ برای نصب جاسوس‌افزار
پایگاه خبری راد: اخیرا جاسوس‌افزاری از طریق نقص در واتس‌اپ شناسایی شد که می‌تواند مکالمات را ضبط کند، پیام‌های خصوصی را به سرقت ببرد، عکس‌ها را پاک و داده‌های موقعیت مکانی را جمع‌آوری کند. البته این آسیب‌پذیری در حال حاضر برطرف شده و برای جلوگیری از آن کاربران باید آخرین نسخه واتس‌اپ را دانلود کنند.
چرا سیستم عامل باید بومی شود؟
پایگاه خبری راد: اگر سیستم عاملی داخلی تولید شده، قرار نیست جایگزین سیستم عامل اندروید و iOS شود، زیرا صرف نظر از این‌که آیا اصلاً نمونه داخلی می‌تواند به رقابت با نمونه‌ی خارجی بپردازد، هدف از ایجاد سیستم عامل بومی که برای نیازهای داخلی شخصی‌سازی شده، پاسخ به نیازهای بومی اعلام شده است.
سد مقاومت هواوی شکست!
پایگاه خبری راد: به عقیده کارشناسان، تحریم‌های جدید واشنگتن توانسته سد مقاومت هواوی را بعد از یک سال بشکند و فروش گوشی‌های هوشمند آن را با کاهش قابل توجهی روبرو کند.