21:54 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سوخت فسیلی

کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی؛ شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: دو ماه از اعلام وزارت صنعت مبنی بر ارسال طرح کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی به هیات دولت گذشته، اما همچنان خبری از اعلام رسمی کاهش تعرفه‌ها نیست؛ در حالیکه مجلس از تصویب کاهش تعرفه خبرداده بود.
بزرگترین تولیدکنندگان زغال‌سنگ را بشناسیم
پایگاه خبری راد: زغال سنگ که یکی منابع انرژی است، بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قرار دارد.
مس روی سکه شانس!
پایگاه خبری راد: بهترین خبری که در حوزه مواد معدنی در سال رو به پایان به گوش رسید، شکست رکود سال‌های گذشته محصولات معدنی در بازارهای جهانی بود که منجر به افزایش قیمت این دسته از محصولات شد و در این میان از خوش‌شانس‌ترین محصولات، فلز مس بود که تقریبا از ابتدای سال تا امروز حدود ۱۰۰۰ دلار افزایش قیمت در هر تن را تجربه کرده است.
بانک ها و سرمایه گذاری در بخش انرزی
پایگاه خبری راد: بزرگترین بانکهای جهان در سال‌های اخیر تحت فشار فزاینده سرمایه‌گذاران برای بکار گرفتن اقدامات ویژه مقابله با تغییرات اقلیمی، ترویج فاینانس پایدار و اخلاقی و کاهش وام دهی به فعالیت‌های آلاینده مانند معدنکاری زغال سنگ و نیروگاه‌های زغال سوز قرار گرفته‌اند.
 نگاه مجمع جهانی اقتصاد به ردپای خودروهای برقی در صنعت حمل‌و‌نقل
پایگاه خبری راد: با رواج خودروهای برقی، رشد سرویس‌های اشتراک حمل‌و‌نقل و ورود خودروهای خودران به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری، جابه‌جایی در شهرها به سرعت دگرگون خواهد شد.
با گذاشتن قرآن در داشبورد، خودرو اسلامی نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: این‌که شما یک قرآن در داشبورد خودرو بگذارید که خودروی اسلامی نمی‌شود.
تعرفه های جدید رانت موجود را از بین می برد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به بیان توضیحاتی درباره اظهارات رییس جمهوری مبنی بر تجدید نظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی پرداخت.
حقایق جالبی که باید درباره انرژی خورشیدی بدانید
پایگاه خبری راد: پس از گذشت چند دهه تحول و بحث سیاسی درباره انرژی خورشیدی، این صنعت سرانجام آماده است روی پای خود بایستد.
سرسختی نیروگاه‌های آلاینده برای وداع
پایگاه خبری راد: تاکنون ۱۹ کشور وعده داده‌اند به استفاده از زغال سنگ به عنوان منبع انرژی پایان دهند، اما مساله اینجاست که آنها از این سوخت فسیلی استفاده چندانی نمی‌کنند.
چین برای توقف اتلاف انرژی تجدیدپذیر دست به کار می‌شود
پایگاه خبری راد: چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ مانع از اتلاف نیروی تولیدی بخش انرژی تجدیدپذیر شود.
ایرانی‌ها در ۹۰سال گذشته چقدر بنزین سوزاندند؟+ جدول
پایگاه خبری راد: مصرف بنزین در کشورمان از سال ۱۳۰۶ با۱۱ هزار لیتر در روز شروع شده و طبق آخرین آمار متوسط میزان مصرف بنزین از ابتدای سال جاری به بیش از ۸۱ میلیون لیتر رسیده است.
در ۹۰سال گذشته چقدر بنزین سوزاند؟
پایگاه خبری راد: مصرف بنزین در کشورمان از سال ۱۳۰۶ با۱۱ هزار لیتر در روز شروع شده و طبق آخرین آمار متوسط میزان مصرف بنزین از ابتدای سال جاری به بیش از ۸۱ میلیون لیتر رسیده است.
صفحه قبل | صفحه بعد