10:52 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه خارجی

برگ برنده وزارت نفت برای جذب سرمایه داخلی در دوران تحریم چیست؟
پایگاه خبری راد: بعد از امضای برجام غول‌های بزرگ نفتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به ایران آمده و پای میز مذاکره نشستند، اقدامی که بنا به هر دلیلی به نتیجه نرسید و اکنون برخی کارشناسان معتقدند ممکن است بخش بالادستی صنعت نفت در جذب سرمایه در دوران تحریم با مشکل مواجه شود، اما راهکارهای بسیاری برای برون‌رفت از این وضعیت وجود دارد.
رییس دولت از وزیر جدید اقتصاد چه می‌خواهد؟
پایگاه خبری راد: افزایش درآمد کشور را شاید بتوان مهم‌ترین درخواست رئیس‌جمهور از وزیر جدید اقتصاد دولت دوازدهم دانست.
اطلاعات خریداران نفت ایران محرمانه باقی می‌ماند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس می‌گوید برای خرید نفت در بورس انرژی هیچ محدودیتی برای حضور خریداران وجود ندارد و همه می‌توانند در این معاملات نفت خام را خریداری کنند. او می گوید سازمان بورس اطلاعات خریداران نفت را همچون اطلاعات سهامداران، افشا نمی کند.
هفت‌خوان تامین سرمایه‌ی "سیراف"
پایگاه خبری راد: داستان تامین سرمایه پالایشگاه "سیراف" هر بار از یک منبع سر درمی‌آورد؛ یک روز گزینه بخش خصوصی و روز دیگر سرمایه خارجی مطرح است. روزی پرونده صندوق توسعه ملی باز می‌شود و روز دیگر منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین سرمایه توسعه این پالایشگاه در نظر گرفته می‌شود.
کدام کشورها بیش‌ترین سرمایه‌ خارجی را جذب کرده‌اند؟
پایگاه خبری راد: دفتر تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد که چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ موفق شد بیش‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی را در بین کشورهای جهان جذب کند.
ازسرگیری سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ترکیه
پایگاه خبری راد: تنها چند روز پس از آزادی کشیش بازداشت شده آمریکایی، ۱۵ شرکت آمریکایی در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه
پایگاه خبری راد: رئیس دفتر سرمایه گذاری ترکیه اعلام کرد این کشور در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۸ توانسته است هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دوبی
پایگاه خبری راد: دفتر مطبوعاتی ولیعهد امارات اعلام کرد سرمایه‌گذاری خارجی در دوبی به حدود ۵ میلیارد دلار نزدیک شده است.
اعطای تابعیت سرمایه‌گذاری می‌تواند راهی برای بحران ارزی باشد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند با اجرای طرح اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی از بحران ارزی به سلامت عبور کنند.
دلار بیش از ۷۰۰۰ تومان ممنوع!
پایگاه خبری راد: در پی افزایش فاصله نرخ دلار در بازار آزاد و ثانویه با قیمت منطقی آن، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر گفت: اقتصاد ایران طی شش ماهه اخیر تاوان سنگینی پرداخته و دچار افسارگسیختگی ارزی شده که ناشی از سرکوب ارزی و بی‌تدبیری مدیران بوده است. درحالیکه نرخ معقول دلار نباید از ۷۰۰۰ تومان عبور کند.
پیش‌شرط‌های بهره‌برداری از ماهواره‌ مخابراتی تا 1404/تدوین طرحی برای توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ایران برای بهره‌برداری از ماهواره بومی مخابراتی تا سال 1404، گفت: در صورت تداوم برنامه‌های تعریف‌شده در این سازمان و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، توان ساخت ماهواره مخابراتی عملیاتی جهت سرویس‌دهی در مدار GEO و قرار دادن حداقل یک ماهواره مخابراتی بومی تا افق 1404 برای کشور مهیا است.
ارزانی طلا رکورد زد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا پس از اینکه سقوط به پایین مرز ۱۲۰۰ دلار تقاضا برای خرید ارزان را تقویت کرد، در معاملات روز سه شنبه از پایینترین قیمت خود در ۱۸ ماه گذشته بهبود یافت.
بحران دلار به اندونزی رسید
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور اندونزی با انتقاد از جنگ تجاری گفت که کشورش همین الان به دلار نیاز دارد.
عوامل موفقیت صنعت خودروسازی در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری راد: آسیای جنوب شرقی قلب صنعت خودروسازی آسیاست؛ بازاری بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر، تولید ناخالص ملی برابر با ۲۰ تریلیون دلار و رشد سالیانه بیش از ۵۰ درصد.
ایجاد موسسه یومیدرو با همکاری دانشگاه تهران و سازمان "ایمیدرو"
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ایمیدور از اختصاص 25 درصدی سود این سازمان به امر آموزش و پژوهش خبر داد و گفت: به منظور ارتباط دانشگاه با صنعت، به ایجاد موسسه‌ یومیدرو در دانشگاه تهران اقدام کردیم.