02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

مشکل کمبود گوشت را با افزایش واردات و کنترل قاچاق حل می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت:برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است، اما به دلیل وجود قاچاق، تفاضا بیشتر شده که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات، مشکل را حل کنیم.
چه کسانی مانع برخورد با پوشاک قاچاق می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخورد با برندهای پوشاک قاچاق و جمع‌آوری ۸۰ درصد تابلوی این برندها در پایتخت خبر داده است، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد اگرچه این اتفاق افتاده، اما برخی در این زمینه کارشکنی کرده و مانع این برخوردها می‌شوند.
ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه ترانزیت منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: طی سالهای اخیر زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترانزیت و بندری در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
لزوم تعیین و تکلیف کالاهای انباشته‌شده در بنادر!
پایگاه خبری راد: جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور عصر شنبه (۱ دی) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و اسحاق جهانگیری در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته‌شده در بنادر تأکید کرد.
رجیستر شدن تمام گوشی های وارداتی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که طرح رجیستری گوشی‌های مسافری در آینده با چالش مواجه نمی شود و هیچ یک از گوشی‌های وارداتی بدون اینکه رجیستر شوند، امکان فعال شدن و راه‌اندازی در ایران را ندارند.
 پرونده‌های قاچاق ۲۱ درصدی افزایش پیدا کرده است!
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۲۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سامانه گمرک تا پایان سال به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.
پوشاک؛ رتبه اول قاچاق در ایران را به خود اختصاص می دهد!
پایگاه خبری راد: اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خواستار مقابله جدی با فعالیت فروشندگان برندهای بدون مجوز رسمی پوشاک از ابتدای دی‌ماه سال جاری توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند.
افزایش قیمت گوشی؛ این بار به اسم فعال‌سازی!
پایگاه خبری راد: در حالی که بازار گوشی موبایل به دلایل مختلف بارها شاهد افزایش قیمت بوده است، ظاهرا فروشندگان این بار به بهانه‌ فعال‌سازی، گوشی‌ را با قیمتی بالاتر از معمول بازار به متقاضیان می‌فروشند.
تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر کالاهای موجود در انبارها
پایگاه خبری راد: قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور از قاچاق کالا به عنوان بلای جان اقتصاد و تولید یاد کرد و گفت: قاچاق کالا صفر نمی‌شود، اما می‌توان آن را تا حدودی مهار کرد.
واردات رسمی پوشاک نسبت به واردات قاچاق آن ناچیز است!
پایگاه خبری راد: میزان قاچاق پوشاک را سالانه بین ۲.۷ تا ۳ میلیلارد دلار عنوان کرد که در مقایسه با واردات رسمی پوشاک در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۹ میلیون دلار مبلغ قابل توجهی است.
تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آتی!
پایگاه خبری راد: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.
قاچاق کالا از سوی برخی ارگانها حمایت می‌شود؟
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران گفت: قاچاق کالا از سوی یک نفر به تنهایی امکان‌پذیر نیست و ممکن است در برخی موارد نادر از نهاد یا ارگانی نیز حمایت شوند.
قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
کاهش خروج غیرقانونی کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش خروج غیرقانونی کالاهای اساسی که در ماه‌های گذشته ناشی از نوسانات ارزی شتاب بالایی گرفته بود، خبر داد.
پیشنهاد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی درباره کارت‌های سوخت
پایگاه خبری راد: وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر لزوم دقت و نظارت بیشتر بر کارت‌های سوخت، گفت: وزارت نفت مامور شد این موضوع را به دقت بررسی کند و پیشنهاد این بود که همه کارت‌ها در سراسر کشور توسط مالکین خودرو مورد استفاده قرار گیرد و در نقاط دیگر ممنوع شود.