10:44 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال 1400

نحوه انتخاب رئیس سازمان بورس در مجلس بررسی می‌شود
نماد برتر- کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته جاری به بررسی نحوه رعایت موازین قانونی در انتخاب رئیس سازمان بورس می‌پردازد.
عزم مجلس برای جدا کردن بورس از دولت + حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه
نماد برتر- عضو کمیسیون تلفیق از عزم مجلس برای جدا کردن بورس از دولت و وزارت اقتصاد و حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده خبر داد.
شیرین کامی‌«غمینو» بیشتر شد
نماد برتر- «غمینو» در طی 9 ماه اخیر توانسته بیش از کل سال قبل درآمدزایی و سودسازی داشته باشد و با تکمیل طرح توسعه، سال‌های آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت.
مصوبات بورسی مجلس درباره معرفی زیرمجموعه های دولتی برای عرضه و ...
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از تصویب میزان واریز مالیات و سود سهام شرکت های دولتی و بانکها، معرفی زیرمجموعه قابل واگذاری دستگاه‌های دولتی برای عرضه سهام در بورس و ... خبر داد.
تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس و درآمد ۶ برابری از سهام
نماد برتر- سه کارشناس ارشد با اشاره به پیش بینی درآمد دولت از افزایش ۶ برابری مالیات از سهام در لایحه بودجه، تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس ارایه کردند .
سه محور آخرین جلسه سران سه قوه با چاشنی امیدواری به لایحه بودجه
نماد برتر- سران قوا درباره سه محور گفت وگو ، لزوم وحدت و انسجام میان قوا، خنثی سازی تحریم‌ها و تورم زا نبودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کردند.
برنامه مادر شرکتهای پتروشیمی برای توسعه هوشمند و افزایش ظرفیت پروپیلن
نماد برتر- معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی از تدوین ۳۰ طرح راهبردی در قالب گام چهارم توسعه و افزایش ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی تولید پروپیلن تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.
سرمایه گذاری شاهد خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی گرفت / آغاز ۸ طرح
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد از تخصیص خط اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی بانک دی برای انجام ۸ طرح توسعه وسیع خبر داد .
واگذاری ۲.۴۵ هزار میلیارد املاک مازاد بانک پارسیان / برنامه چابک سازی
نماد برتر- مدیر امور مجامع بانک پارسیان از واگذاری ۲.۴۵ هزار میلیارد تومان از املاک مازاد طی ۸ ماه و تصویب طرح هایی جهت بهبود خدمات و تبدیل به بانکی چابک خبر داد .
ارزش بورس نسبت بهGDP شش برابر شد
نماد برتر- آمارها نشان می‌دهد که جایگاه بازار سهام در سال‌های اخیر بهتر شده اما؛ همچنان با میزان ایده‌آل فاصله بسیار دارد و یک جای خالی بزرگ در این میان دیده می‌شود.
زمان قرعه کشی پیش‌فروش سه محصول ایران خودرو مشخص شد
نماد برتر- مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش سه محصول ایران خودرو و شامل پارس بنزینی، پژو 206 تیپ دو و سمند ال ایکس مشخص شد .
وعده خوش اجرای ۲۸۵ پروژه ۵۰ هزار میلیارد تومانی شستا
نماد برتر- مدیرعامل شستا از اجرای ۲۸۵ پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: ۳ هزار میلیارد تومان از پروژه های بزرگ دامپروری و معدنی و فلزی تا پایان سال افتتاح می شود.
پرش سه گام «سیستم» به سوی سرمایه جدید
نماد برتر- تکنولوژی رایانش ابری، شرکت همکاران سیستم را مجاب کرد تا سود انباشته خود را به سرمایه تبدیل کند تا در جریان تقسیم سود از شرکت خارج نشود.
تحقق ۴۵ درصدی درآمد دولت از سود سهام و عوارض معادن و شرکت‌های دولتی
نماد برتر- درآمد دولت از سود سهام و عوارض معادن و شرکت‌های دولتی بیش از ۱۸.۴هزار میلیارد تومان بود که معادل ۴۵ درصد از رقم مصوب در بودجه است .
کسب درآمد ۱۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات ۸ ماهه سال + جدول
نماد برتر- طبق اعلام خزانه داری کل، طی ۸ ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات، بالغ بر ۱۳۱.۴ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شد.