09:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان ملی استاندارد ایران

گردشگری را می‌توان با استانداردسازی تقویت کرد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اینکه در استان‌ها بحث ظرفیت شناسی باید هدایت شود، گفت: گردشگری کشور و استان فارس را می‌توان با استانداردسازی جهانی تقویت کرد.
استاندارد سیستم‌های آشکار سازی و اعلام حریق تصویب شد
پایگاه خبری راد: استاندارد سامانه‌های آشکارسازی و اعلام حریق، تجهیزات اعلام حریق- آژیرها که با همکاری کارشناسان آزمایشگاه سامانه الکترونیکی وهوشمند مرکز خدمات پدافند غیر عامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف تدوین شده است، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به تصویب رسید.
تشکیل بانک اطلاعاتی حمایت از فضای مجازی کودکان
پایگاه خبری راد: مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک با تاکید بر رونمایی از برنامه‌های بخش خصوصی در این حوزه گفت: تمام طرح‌های رونمایی شده در مورد توسعه خدمات فضای مجازی کودک در دسترس است که یک بانک اطلاعاتی برای بازیگران خدمات فضای مجازی کودک (کودکان، اولیا آنان، مربیان، تولیدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات و غیره) محسوب می‌شود.
یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی؛ مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی را به عنوان مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند.
توافق برای تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی در ایران
پایگاه خبری راد: رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس گفت: در سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه توافقات اقتصادی گسترده‌ای انجام شد از جمله آنها مذاکرات اولیه طرف ایرانی و بلاروسی برای انعقاد قرارداد همکاری بین دو شرکت خودروساز ایرانی و بلاروسی برای تولید خودرو است.
درخواست جدید شرکت‌های حمل‌ونقل از وزیر راه
پایگاه خبری راد: از بین ۴۲ مدل موتور سیکلتی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۲۵ گانه از ابتدای خردادماه سال جاری با توقف خط تولید روبرو شدند، هفت مدل موفق به اخذ مجوز تولید شدند.
اسامی ۴۲ موتورسیکلت غیراستاندارد
پایگاه خبری راد: فهرست کامل ۴۲ مدل موتورسیکلت غیراستاندارد که از ابتدای خرداد امسال با توقف خط تولید وشماره‌گذاری روبرو شده‌اند، اعلام شد.
همایش بی‌کیفیتِ روز ملی "کیفیت"
پایگاه خبری راد: چهارمین همایش ملی کیفیت در حالی برگزار شد که علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر حضور برخی از مسئولان ارشد کشور هیچ یک از آن‌ها در این مراسم حضور پیدا نکرده بود.
هیچ یک از استانداردهای ۸۵گانه خودرو حذف نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه همه قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری نیستند، اعلام کرد: طبق مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو، خودروسازان مکلف به بازرسی استاندارد قطعات خودرو هستند و هیچ یک از استانداردهای ۸۵ گانه خودرو حذف نمی‌شود.
بازهم "سکه" خبرساز شد...
پایگاه خبری راد: قیمت سکه بعد از بازگشایی بازار ارز ثانویه روند کاهشی به خود گرفته بود و تا سه میلیون تومان رسید اما یکباره در روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه تغییر مسیر داد و به دلیل نرخ سه میلیون و ۸۰ هزار تومان که بانک مرکزی برای سکه های پیش فروش اعلام کرد قیمتها بالا رفت.
مکاتبه استاندارد با رییس قوه قضاییه/ تعیین نحوه پلمب غیر استانداردها
پایگاه خبری راد:رییس سازمان ملی استاندارد ایران از مکاتبه با رییس قوه قضاییه در ارتباط با دو ماده ۴۲ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد خبر داد و اعلام کرد: در مورد جمع‌آوری، توقیف و پلمب اجناس و کالا، از این به بعد بازرسان سازمان استاندارد به عنوان ضابطان قضایی فعالیت کنند.
خبر جدید پیروزبخت درباره استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که با توجه به شرایط پیش روی صنعت خودروسازی در صورت حصول اطمینان از رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی توسط خودروساز، این امکان وجود دارد که در مورد برخی استانداردها که رعایت ایمنی آن‌ها ساده نیست، به مدت یکسال فرصت زمانی داده شود.
شماره‌گذاری ۴۲ مدل موتورسیکلت متوقف شد
پایگاه خبری راد: ۴۲ مدل موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۲۵ گانه با عدم تایید از سوی سازمان ملی استاندارد و توقف شماره‌گذاری روبرو شدند.
توقف خط تولید 8 خودرو به دلیل مصرف بالای سوخت+ اسامی
پایگاه خبری راد: دستور توقف تولید هشت خودروی جدید از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به دلیل مصرف سوخت بالا صادر شد.
صدور مجوز تولید ۳ خودرو جهت ورود به بازار + اسامی
پایگاه خبری راد: در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشد و سه خودروی جدید نیز مجوز ورود به بازار دریافت کردند.