21:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

کاهش بیش از ۱۲هزار تن دی‌اکسیدکربن با اجرای طرح بهینه‌سازی انرژی در ساختمان
نماد برتر- پروژه "بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در ساختمان" که در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، پیش‌بینی می‌شود اجرای آن از انتشار ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن دی‌اکسیدکربن پیشگیری کند.
ایده‌های نوآورانه صنعت غذایی مورد حمایت قرار می‌گیرند
نماد برتر- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی نخستین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا، فراخوانی را برای جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه منتشر کرد.
ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه سوانح با همکاری پارک تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی
نماد برتر- در نشست مشترک میان رؤسای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم مطرح شد که عملکرد سنتی در بحث سوانح، تغییر در نگاه به این موضوع را در کشور ضروری می‌کند، چرا که در بسیاری از موضوعات حوزه سوانح می‌توان از بستر دانش‌بنیان بهره برد.
ایمیدرو مدیریت پروژه را با هدف شفاف‌سازی پیاده خواهد کرد
نماد برتر- مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی صورت برگزار شد که طی آن صورت‌های مالی ایمیدرو تصویب شده و رییس هیات عامل این سازمان از پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه با هدف شفاف‌سازی و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در آینده نزدیک خبر داد.
کانون هماهنگی زرشک و عناب راه‌اندازی شد
نماد برتر- با توجه به ظرفیت بالای استان خراسانی جنوبی در تولید زرشک و عناب با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب در این استان تاسیس شد.
تولید فولاد خوزستان به مرز ۲ میلیون تن رسید
نماد برتر- تولید شمش فولاد خوزستان در نیمه نخست امسال، با رکورد همراه شد و به مرز ۲ میلیون تن رسید.
قالیباف: حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود
نماد برتر- مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها درباره حکمرانی نفت و گاز را تشریح کرد.
سهم ۲۵ درصدی ایران از اکتشاف نفت و گاز جهان
نماد برتر- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده که این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در سال ۲۰۱۹ است.
تمامی وجوه حاصل از فروش" وسپهر" در بازار سرمایه می ماند/ بگذاریم قیمت های بعدی را بازار تعیین کند
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر در هفته آینده گفت: تمامی وجوه حاصل از فروش" وسپهر" در بازار سرمایه می ماند.
پایین دستی تولید سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه
نماد برتر- پس از بهره برداری کامل پتروشیمی اوره لردگان، واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه از دیگر طرح های توسعه ای پترول که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ، جلوگیری از خام فروشی و توسعه محصولات متنوع و استراتژیک تعریف شده بود بدون حضور کارشناسان خارجی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت تا جهش تولید در پترول شکوفا شود.
مشخصات کلی شرکت هزار میلیاردی و آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام
نماد برتر- سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با سرمایه هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات فرابورس درج و آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام شد.
تمرکز الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی بر اولویت ها و مزیت های منطقه ای
نماد برتر- مدیرکل تعاون استان مرکزی گفت: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی مبتنی بر توانمندسازی متقاضیان و با تمرکز بر اولویت ها و مزیت های مناطق تدوین و پیاده‌سازی شده است.
بی ام و های الکتریکی در راهند
نماد برتر- خودروسازی آلمانی بی ام و از برنامه ریزی برای عرضه هفت محصول الکتریکی تا پنج سال آینده خبر داد.
موفقیت اقتصادی آینده با تقویت زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای
نماد برتر- بر اساس مقاله کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(UNCTAD)، بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ می‌تواند تغییر جهت زنجیره‌های ارزش جهانی به ارزش منطقه‌ای را تسریع کند.
شرط های اقتصاددانان برای نجات ورشکسته های کرونازده اردبیل
نماد برتر- ماندگاری بیش از شش ماهه کرونا در استان اردبیل، صاحبان بسیاری از کسب و کارها همچون صاحبان مجتمع های گردشگری آب گرم، تالارهای پذیرایی و مغازه های خرده فروش را عاصی کرده و آنها را در آستانه ورشکستگی و رکود عمیق قرار داده است.