12:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روستاییان

اعلام حالت فوق‌العاده در خوزستان/ اگر باران زیاد شود برخی مناطق استان را آب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده امور آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر بارش‌های امروز و فردا در سطح استان زیاد باشد، باید نگران بود و قطعا مناطقی را آب فرا خواهد گرفت زیرا میزان بارش‌ها قابل کنترل نیست.
بررسی خسارت "سیل" به کشاورزی و دامپروری کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سیل حدود 8500 هکتار از اراضی زراعی و بیش از ۷۳۰ هکتار از باغات استان را دچار آبگرفتگی کرده است.
بیش‌از ۲۰۰ رأس دام عشایر کالپوش میامی بر اثر بارش شدید برف و باران تلف شدند
پایگاه خبری راد: بیش از ۲۰۰ رأس از دام‌های عشایر منطقه کالپوش در اثر بارش شدید برف و باران، تلف شدند.
اعتبارات برای مقابله ریشه‌ای با سیل کافی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه منشأ سیل حوزه آبخیز است، گفت: اعتبارات تخصیصی برای انجام اقدامات زیربنایی در زمینه آبخیزداری به منظور مقابله اساسی و ریشه‌ای با مخاطرات سیل، کافی نبوده و پاسخگوی نیازها نیست.
حرکت تجدیدپذیرها در مدار توسعه
پایگاه خبری راد: پتانسیل‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی که می‌تواند تأثیرات بسیاری را در صنعت برق ایران داشته باشد.
هشدار نوروزی درباره زمین خواری و فروش غیرمجاز ویلا
پایگاه خبری راد: سازمان امور اراضی کشور به مناسبت فرارسیدن سال نو و با هدف اطلاع‌رسانی عمومی برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در تعطیلات نوروزی اطلاعیه‌ای منتشر کرد و از مردم خواست که به تبلیغات کاذب توجهی نکرده و در ایام نوروز با سامانه تلفنی ۱۳۱ مسائلی از جمله زمین خواری، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و خرید و فروش غیر مجاز ویلا را به اطلاع سازمان امور اراضی برساند.
تجدیدپذیرها به اوج می‌رسند
پایگاه خبری راد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که در افق ۲۰ ساله، برنامه جامع انرژی ایران تدوین و با تهیه این برنامه، جایگاه تجدیدپذیرها ارتقا یابد چراکه طبق تحقیقات، پتانسیل‌های بالایی برای توسعه این انرژی در ایران وجود دارد و نگاه دولت نیز به توسعه تجدیدپذیرها بسیار روشن است.
تقسیم ۵۷۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت بین مشمولان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی درباره میزان سود تقسیم شده سهام عدالت بین مشمولان تا به امروز گفت: تاکنون سود عملکرد شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت بالغ بر ٥.٧٥٠ میلیارد تومان بوده است.
هوش مصنوعی دستیار پزشکان دهکده شد
پایگاه خبری راد: "سرویس خبری چین" گزارش داد که اکنون پزشکان روستاها می‌توانند با کمک هوش مصنوعی بیماری‌های افراد را دقیق‌تر تشخیص داده و درمان کنند.
پانزده هزار میلیارد ریال از عوارض پرداختی شهرداری‌ها به حساب یارانه‌ها را به خودشان اختصاص دهید
پایگاه خبری راد: ۱۵۲ نماینده با امضای نامه‌ای از رییس‌جمهور درخواست کردند تا ۱۵,۰۰۰ میلیارد ریال از عوارض واریزی شهرداریها به حساب هدفمندسازی یارانه‌ها را برای جلوگیری از ایجاد بحران و تنش به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص دهد.
مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی برای قالیبافان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید با واگذاری کارگزاری بیمه اجتماعی به این اتحادیه بافندگان فرش بدون نیاز به داشتن گواهی فنی ــ حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.
ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد درباره زنی که گفته می‌شد ۸۰ درصد دام‌ها توسط او از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می‌شد، بزرگنمایی شده اما با وجود پیگیری و همکاری همه دستگاه‌های متولی در راستای کاهش قاچاق، باید بدانیم که حتی یک رأس دام هم نباید قاچاق شود.
لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از افت سالانه‌ی ۴۰ سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب‌های زیرزمینی این استان خبر داد.
تصمیمات حوزه کشاورزی، مبنای کارشناسی و علمی ندارد
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات حوزه کشاورزی مبنای علمی ندارند و برای حل مسائل باید به خرد جمعی کارشناسان و گروه‌های مرجع رجوع کنیم.
زعفران ایران و مشکلی به نام نداشتن برند
پایگاه خبری راد: زعفران، یا اصطلاحاً طلای سرخ، گران‌ترین ادویه دنیا است که کشور ما، ایران، به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده این محصول، جایگاه ویژه‌ای دارد. پژوهشگران در مطالعه‌ای پژوهشی روش‌های بهبود صادرات این محصول مهم را بررسی کرده‌اند.