20:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد نقدینگی

نرخ جدید سپرده قانونی بانک‌ها تغییر کرد / بازگشت به قبل از اردیبهشت
نماد برتر- بانک مرکزی طی بخشنامه ای ، نرخ جدید سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را تعیین و اعلام کرد.
نرخ جدید سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام شد
نماد برتر- بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای نرخ جدید و تغییرات نحوه محاسبه سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری را اعلام کرد.
نقدینگی در بورس به سفته‌بازی دامن زده است
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه حرکت نقدینگی در بورس به سمت تولید تورم را کاهش می‌دهد، گفت: نقدینگی خلق شده در بازار سرمایه نه تنها به تولید تزریق نشده بلکه منجر به شکل‌گیری فعالیت‌های سفته‌بازانه و دلالی در بورس شده است زیرا، به دلیل بازدهی بالای این بازار برخی شرکت‌ها از بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند تا با آن سهام خرید و فروش کنند.
نقش برخی شرکت ها و حقوقی ها در آشفتگی بازار سهام و ضعف نقدینگی بورس
نماد برتر- معاون اسبق وزارت اقتصاد گفت: نقدینگی بورس باعث سفته‌بازی شده و برخی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی از وام دریافتی بانک‌ها، سهام خرید و فروش کرده و ساز و کار آن را بهم می زنند.
کنترل پایدار تورم بدون کنترل نیروهای درون‌زای خلق نقدینگی ناممکن است
نماد برتر- اقتصاد ایران در یک دو راهی قرار گرفته که از آن با ورود به تورم‌های شدید و خارج از کنترل یا تحمل تورم‌های بالا اما تحت کنترل، برای یک دوره گذار نام میبرند.
سود ۱۰۰ میلیونی یک شبه برای برندگان خودرو
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید رشد نقدینگی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در سال‌های گذشته بوده که تداوم آن موجب افزایش جدی فشار بر معیشت مردم شده است.
بانک‌ها از افزایش نقدینگی سود می‌برند
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه نتیجه افزایش نقدینگی در سود حاصل از سپرده‌های بانکی نمایان می‌شود، گفت: بانک‌ها از افزایش نقدینگی سود می‌برند زیرا، وقتی سپرده‌های بانکی جمع می‌شود، بانک‌ها موظف هستند تا از طریق اعتبارات، نیاز مالی بخش واقعی اقتصاد را تامین کنند اما متاسفانه بانک‌های کشور مسیر دیگری را پیموده و دست به بنگاه‌داری زده‌اند که این امر موجب شده تا بیشترین اعتبارات را به شرکت‌های زیر مجموعه خود اختصاص دهند.
 رشد بازار بورس با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ دارایی موجود در بازار بورس تا حدودی با حجم دارایی های مردم در بخش مسکن قابل مقایسه شده است، گفت: رشد بازار بورس با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد.
پیش‌بینی بازار خودرو در روزهای آینده
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی ضمن تحلیل چرایی افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر در شهریورماه گفت: با توجه به رشد بالای نقدینگی و عدم کنترل کامل آن، انتظار این نیست که تقاضا در بازار خودرو کاهش پیدا کند اما احتمالا پس از فروکش کردن موج اخیر افزایش قیمت، رشد قیمت خودرو در ماه حدود دو تا سه درصد ‌خواهد شد.
سهام چگونه همه بازارها را قبضه کرد
نماد برتر- ریشه افت و خیز بازار سهام در این روزها را باید در چه عاملی کندوکاو کرد. به راستی رشد بورس چه تاثیراتی را بر سر بازارها در ایران به دنبال داشت.
مقایسه بورس با سایر بازارها را چگونه باید تفسیر کرد
نماد برتر- اگر بخواهیم افت و خیز بازار سهام را از دریچه ارزش گذاری تحلیل کنیم، چه سناریویی را میتوان برای حرکت بازار سهام و سایر بازارها بازنویسی کنیم.
فروش سهام در موقعیت فعلی توجیه منطقی ندارد
نماد برتر- پیش بینی شاخص های بازار سهام به دلیل تاثیرگذاری متغیرهای متنوع بر روند آن کاملاً مبتنی بر پیش بینی روند آن متغیرها است؛ لذا، اتفاق نظر در خصوص روند آتی شاخص سهام در میان تحلیل گران وجود ندارد.
موتور رشد نقدینگی همچنان روشن است!
نماد برتر- درحالیکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی کنترل شده و این متغیر در پنج ماهه سال جاری نسبت به پایان پارسال تنها ۱۲ درصد رشد داشته است، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که همچنان متغیرهای تاثیرگذار بر رشد نقدینگی روند صعودی دارند و تا زمانی که متغیرهایی رشد نقدینگی نشانی از روند کاهشی یا خاموش شدن ندارند، نمی‌توان گفت که رشد نقدینگی کنترل یا کم شده است.
تصمیمات جدید شورای پول و اعتبار/ صدور کیف الکترونیک پول
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی ضمن ارائه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی در مرداد امسال گفت: رشد نقدینگی در پنج ماهه سال‌جاری نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲ درصد است که باتوجه به تحولات سال‌ جاری همچون تأمین منابع مالی مبارزه با آثار اقتصادی کرونا، رقم مناسبی ارزیابی می‌شود.
بسیج حوزه‌های سیاست‌گذاری و منابع مالی؛ راه رسیدن به شرایط متعادل بازار
نماد برتر- علی صادقین: «تنها راه بازگشت بازارسرمایه به شرایط متعادل بسیج عمومی در حوزه سیاست‌گذاری و منابع مالی است»