23:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی

دلار به کانال 11 هزار تومان بر می‌گردد؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بعید است دلار دوباره به کانال یازده هزار تومان برگردد، گفت: باید جلوی نوسان نرخ ارز گرفته شود.
کشورهای بریکس سیستم پرداخت مستقل از غرب راه اندازی می‌کنند
پایگاه خبری راد: یک رسانه روسی مدعی شد روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی به دنبال راه اندازی سیستم پرداخت مستقل از سیستم های اروپایی و امریکایی هستند.
تجارت پارتیزانی با ترکمنستان!
پایگاه خبری راد: مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو را راهی مهم برای اشتغالزایی مرزنشینان این استان اعلام کرد.
برای بهبود اقتصادی باید از نخبگان استفاده کرد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است برای عبور از شرایط فعلی اقتصاد ایران باید در یک اقدام برنامه‌ریزی شده از توان نخبگان کشور استفاده کرد.
تشدید معضل کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی سمنان
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده و صادرکننده با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه بر تولیدکنندگان و خصوصاً واحدهای تولیدی کوچک‌تر گفت: متأسفانه در این شرایط فشارهای داخلی کمتر از فشارهای خارجی نیست.
آیا دستورالعمل جدید ارزی نظر تجار را جلب می‌کند؟
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از اجرایی شدن دستورالعمل ارزی بانک مرکزی برای صادرکنندگان و چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها، این بانک در ابلاغیه‌ای جدید اعلام کرد که سیاست‌های تشویقی را برای صادرکنندگان خوش‌حساب اجرایی می‌کند.
جهش واردات قطر از ایران با وجود بایکوت و تحریم
پایگاه خبری راد: با گذشت 19 ماه از زمانی که عربستان سعودی و سه کشور عربی دیگر قطر را به بهانه حمایت از تروریسم و روابطش با تهران هدف تحریم قرار دادند، واردات این کشور از ایران رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
اشتغال ۲.۵ میلیون نفر در بخش صنعت
پایگاه خبری راد: به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲.۵ میلیون نفر در بخش صنعت کشور مشغول به کار هستند.
آمریکا سومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه
پایگاه خبری راد: مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت امریکا در سال گذشته سومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه بوده است.
راهکارهای بخش خصوصی برای تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی را برای تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط فعلی ارائه و از این مقام دولتی خواست تا مقدمات اجرایی شدن آن را پیگیری کند.
یک انتقاد جدید از سامانه نیما
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا معتقد است: در صورتی‌ که سامانه نیما باعث از بین رفتن پوشش تبادلات اقتصادی تاجران ایرانی در فضای بین‌المللی شود، فعالیت در آن می‌تواند در نهایت به ضرر اقتصاد ایران و بخش خصوصی تمام شود.
"حذف صفر از پول ملی" تاثیری بر ساختار اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق ایران ابراز عقیده کرد: حذف صفر از پول ملی ایران ارزش پول کشور را فقط به شکل اسمی و ظاهری تقویت می‌کند و تاثیری بر ساختار اقتصادی نخواهد داشت.
ایجاد یک کانال مالی مشخص بین ایران و هند می‌تواند ارتباطات تجاری را گسترش دهد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه، روابط بانکی کشور گسترش یابد، گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند خواستار تاسیس اتاق مشترک با هدف ارائه تسهیلات بیشتر برای مبادله هیئت‌های تجاری بین دو کشور است.
 چند کارخانه‌دار از ممنوع شدن صادرات برخی کالاها گلایه گردند
پایگاه خبری راد: مدیرکل خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازارسازی در شرایط فعلی برای کشور ضرورت دارد.
ابعاد جدید دستورالعمل بانک مرکزی برای صادرکنندگان
پایگاه خبری راد: مدیرکل صادرات بانک مرکزی اعلام کرد که پیمان‌سپاری مدنظر بانک مرکزی مانند گذشته عمل نمی‌کند و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به واردات اختصاص دهند.