13:52 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درآمدهای مالیاتی

میزان صادرات نفت در سال 98
نماد برتر- براساس آمارهای اعلام شده توسط مقامات ارشد دولتی، میزان صادرات نفت ایران در سال 98 حدود یک سوم رقم پیش بینی شده توسط دولت در قانون بودجه پارسال بوده است و پیش بینی می شود اتفاق مشابهی در سال جاری هم رخ دهد.
فقط نفت عقب نرفت/ ۵۰ هزار میلیارد تضمین شده کجاست؟
نماد برتر- اعلام حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در حالی اتفاق می‌افتد که در زمان تصویب بودجه ۱۳۹۹ مسئولان مربوطه تأکید داشتند ارقام تضمین شده بوده و محقق خواهد شد. جایی که وزیر اقتصاد ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت فروش و واگذاری اموال و املاک دولت را با گرفتن اختیاراتی تضمین کرده بود یا تردیدی برای درآمد مالیاتی وجود نداشت، اما اکنون تنها نفت نیست که محقق نمی‌شود حتی درآمدهای تضمین شده هم زیر سوال است.
پارسا: بساط توصیه و سفارش از سازمان مالیاتی جمع می‌شود
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی از رشد ۲۹ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت که دستورالعمل شایسته سالاری در سازمان امور مالیاتی در حال اجرا است که در صورت تحقق آن بساط توصیه و سفارش در این سازمان جمع خواهد شد.
چه منابعی توانایی تامین کسری بودجه را دارند؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی برای تامین کسری بودجه به دولت پیشنهاداتی همچون صرفه‌جویی در مصارف، استفاده از منابع مختلف و اخذ مالیات یا وام از بنگاه‌های بزرگ فرادولتی را مطرح کرد و گفت: باید از تمام منابع داخلی برای تامین مخارج استفاده شود که این منابع در کشور موجود است.
اخذ مالیات از ثروتمندان اجباری شود
نماد برتر - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اخذ مالیات از ثروتمندان و هزینه‌کرد آن برای دهک‌های کم‌درآمد را براساس عدالت اجتماعی و قوانین نظام اقتصادی دانست.
اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت سازمان امور مالیاتی قرار گیرد
پایگاه خبری راد: امیدعلی پارسا رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.
پول‌سازی جدید برای بودجه ۹۹
پایگاه خبری راد: گرچه دولت در سال جاری کسری بودجه را با کاهش بخشی از هزینه‌ها و تامین منابع به طور خاص از محل صندوق توسعه ملی انجام داد اما به اعتقاد کارشناسان دیگر برای سال آینده خبری از این منابع نیست و باید به دنبال درآمدزایی باشد. افزایش درآمدهای مالیاتی و اصلاح حامل‌های انرژی و یارانه‌های پنهان دو محل اصلی است که ظاهرا در دستور کار دولت قرار دارد.
احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با مفسدان اقتصادی باید با اقدامات تکمیلی دولت و مجلس همراه شود تا موفق باشد، گفت: با توجه به تجربه کشورهای دیگر در این زمینه، در صورت موفقیت‌آمیز بودن مبارزه با فساد احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی وجود دارد.
فرار مالیاتی به معنای دست کردن در جیب ملت و بیت المال است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی به معنای خیانت و دست کردن در جیب ملت و بیت المال است، گفت: کسانی که اصل بدهی مالیاتی خود را تا تاریخ ۳۰ مهر ماه امسال پرداخت کنند خوش حساب به شمار می آیند و جرایم مالیاتی آن ها نیز بخشوده می شود.
چه درآمدهایی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است درآمدهای ناشی از توسعه صنعت گردشگری و صادرات غیرنفتی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شوند. به اعتقاد وی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باید از پول نفت برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر برای توسعه و صنعتی کردن کشور استفاده شود.
برای رهن مستاجران وام خواهیم داد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که به دنبال راه‌اندازی صندوقی برای دادن وام به مستأجران برای تأمین رهن آنها هستیم.
دردسر جدید برای اقتصاد انگلیس
پایگاه خبری راد: کسری بودجه امسال انگلیس ۱۸ درصد بیش‌تر از کسری بودجه سال گذشته است.
تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
پایگاه خبری راد: رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گفت: در طرح جامع مالیاتی حدود ۳.۲ میلیارد داده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است، اعلام کرد: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.
پیشنهادی برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش املاک و مستغلات
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم اخذ مالیات از منابع جدید مغفول مانده در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران وجود دارد که هیچ نهادی سمت آنها نمی‌رود و در حقیقت در حوزه اخذ مالیات مغفول مانده‌اند و می‌توان از آنها مالیات دریافت کرد. بی تردید می‌توان برای خانه‌هایی که اجاره داده می‌شوند نیز مالیات دریافت کرد لذا مالیات بر ارزش افزوده بخش املاک و مستغلات باید در دستور کار قرار گیرد.