12:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خطرناک

بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند
نماد برتر- در حالی که امریکا مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرد که بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند.
بروز نقص امنیتی در یک نرم‌افزار ویدئوکنفرانس
نماد برتر- یک نقص امنیتی در نرم‌افزار ویدئوکنفرانس Jabber شناسایی شده که تبعات ناشی از آن بسیار خطرناک است و در صورت بهره‌برداری از آن، احراز هویت مهاجم غیرمجاز تأیید شده و در نتیجه می‌تواند از راه دور کد دلخواد را اجرا کند.
ساخت ربات رفع انسداد چاه‌های عمیق در کشور
نماد برتر- محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌های رباتیک برای محیط‌های غیر قابل دسترسی و خطرناک شدند که به گفته آنها این تجهیزات پیشرفته و رباتیک کارهای عملیاتی را انجام می‌دهند و سامانه‌های بازرسی‌ بصری، ابزارهای دقیق، عملیات غیر مستقیم و آنلاین را شامل می‌شوند.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
صندوق توسعه ملی به داد بورس می رسد؟
نماد برتر- زمزمه های انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار درحالی به گوش می رسد که یک تحلیل گر بازار سرمایه بر این باور است که اتفاق مذکور، اتفاق خوبی است به شرطی که به درستی مدیریت شود.
نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.
 چالشی که بازار سهام با آن رو به روست
نماد برتر- نوسانات پیش روی بازار سهام را اگر چه نمیتوان حتمی پیش بینی کرد اما آنچه نوسانات بازار را پررنگ‌تر کرده می‌تواند دورنمای بهتری پیش رویمان قرار دهد.
تصمیمات کم سابقه بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با کرونا
نماد برتر- رئیس بانک مرکزی از کنار گذاشته شدن هدف گذاری تورم خبر داد.
ساخت نانوکاتالیست سبز برای حذف پساب نساجی و فاضلاب
نماد برتر- پژوهشگران دانشگاه آزاد کاتالیست‌های دوستدار طبیعت با استفاده از عصاره یک نوع گیاه برای حذف آلاینده‌های رنگی از فاضلاب صنایع نساجی و تصفیه آب‌وفاضلاب در فاز آزمایشگاهی تولید کردند.
پیوند اقتصاد کشور به تحولات خارجی خطای راهبردی است
نماد برتر-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.
بورس؛ راه نجات یا چاه سقوط؟
نماد برتر- این روزها در هر جمعی که حضور داشته باشید، از دورهمی‌های خانوادگی گرفته تا جمع دوستان و همکاران، «بورس» محور صحبت‌هاست، چیزی که در عمر ۵۰ ساله‌ی بورس در ایران بی‌سابقه بوده است.
صرفه جویی ۲.۹ تریلیون دلاری با استفاده از کولرهای کم مصرف
نماد برتر- با افزایش گرمایش جهانی، استفاده از سیستم‌های خنک کننده که مصرف انرژی بهینه ای دارند، یک راه مهم برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات جوی و صرفه جویی چشمگیر در هزینه های تولید برق است.
برخی هتل ها با رعایت پروتکل فعال هستند!
نماد برتر- مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان درباره وضعیت برگزاری مراسم در هتل های استان عنوان کرد: یکی از مراسم با وجود وضعیت قرمز استان به دلیل اینکه به هتل این ابلاغ دیر رسیده، به ناچار برگزار شده است.
شناسایی دو باج‌افزار با هدف اخاذی از کاربران
نماد برتر- با توجه به رشد چشمگیر در حوزه بدافزار در دنیای امروزی، باج‌افزارها نیز رشد قابل توجهی داشتند که RXX و Random Ransome دو نمونه از این باج‌افزارها هستند که با رمزگذاری داده‌ها، از کاربران درخواست وجه می‌کنند.
روش‌هایی مقابله با باج‌افزارها
نماد برتر- باج‌افزار نرم‌افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن‌ها قفل‌گذاری می‌کند و برای محافظت در برابر این بدافزارها لازم است نکات امنیتی را رعایت کرده و سازمان‌ها نیز باید یک گروه امنیت سایبری داشته باشند تا اجازه ندهند حملات باج‌افزاری به سیستم‌هایشان آسیب جدی وارد کند.