02:10 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خشکبار

یک توصیه تغذیه‌ای برای پیشگیری از سکته مغزی
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس یافته‌های جدید معتقدند رژیم غذایی مدیترانه‌ای علاوه بر سایر مزایا نظیر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.
اعلام اقلام غذایی غیرمجاز در بوفه مدارس/ وضعیت "شیرمدارس" در سال جدید
پایگاه خبری راد: مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن ارائه لیست اقلام ممنوعه در بوفه‌های مدارس و راه‌های پیشگیری از چاقی در دانش‌آموزان درباره وضعیت توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی جدید توضیح داد.
فروش آجیل به دلار!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رییسه اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به افزایش 300 درصدی اقلام آجیل وارداتی، گفت: متاسفانه مغازه داران به دلیل اینکه باید جنس خود را دوباره با نرخ بالاتر خریداری کنند، محصولات موجود در مغازه های خود را با قیمت دلار روز به فروش می رسانند.
دلارهای عراقی، آجیل را گران کرد!
پایگاه خبری راد: در پی رشد قابل‌توجه نرخ دلار و سودجویی عده‌ای از بازار، قیمت این محصولات رشد قابل‌توجهی به خود گرفته چراکه به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل، به واسطه خرید تجار عراقی سر زمین، قیمت‌ها افزایش یافته است.
افت شدید تولید پسته/ صادرات از بازار داخل مهم‌تر است
پایگاه خبری راد: در سال جاری به دلیل شرایط جوی و همچنین ناآور بودن سال پسته، تولید این محصول مهم صادراتی به شدت کاهش یافته و به گفته رئیس انجمن پسته، به یک چهارم تولید سال گذشته رسیده است. اما با توجه به اینکه پسته یک محصول لوکس است و اقشار مرفه بالاترین مصرف را دارند، نباید به دلیل ارزانی در داخل، بازار ۱۰۰ ساله صادرات را از دست داد.
ویتامین E برای سلامت مو مفید است؟
پایگاه خبری راد: برخی از افراد معتقدند که ویتامین E تاثیرات مثبتی بر سلامت موها دارد هرچند لازم است این باور در مطالعات بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
بسته ارزی برای صنایع کوچک در راه است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از در نظر گرفتن بسته ارزی برای صنایع کوچک خبر داد و اعلام کرد که این بسته منتظر تصویب هیات دولت است.
۸.۷ درصد؛ نرخ تورم تیرماه
پایگاه خبری راد: بررسی آمارهای مرکز آمار نشان می دهد که تورم تیر ماه در هر دو حوزه های شهری و روستایی و همچنین در همه شاخص های آماری افزایش داشته است.
بخش‌هایی از بازار تهران امروز هم بسته ماند
پایگاه خبری راد: در حالی که امروز قرار بود بازار تهران باز شود، اما به تحریک عده‌ای افراد امروز هم بخشی از بازار بسته ماند و کاسب‌هایی هم که مغازه‌های خود را باز کرده بودند، بر اساس تهدید همان افراد مجبور به بستن مغازه‌ها شدند.
سودآورترین انواع آجیل کدامند؟
آمارهای ۱۲ ماهه سال گذشته گویای آن است که در این مدت یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار انواع خشکبار صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن هفت درصد کاهش داشته است.
کدام اقلام در شهرها بیشترین تورم را داشتند؟
پایگاه خبری راد: در اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۷) اقلام آب، برق و سوخت، چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه، دخانیات و مبلمان و لوازم خانگی بیشترین نرخ تورم را در شهرها به خود اختصاص دادند.
شرایط جدید برای صادرکنندگان اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر هیأت دولت درخصوص برگشت ارز حاصل از صادرات، هیچکدام از صادرکنندگان مجبور به بازگشت ارز حاصل از صادرات صرفاً از طریق سیستم بانکی نیستند و ظرف شش ماه باید 95 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را به یکی از روش های ارائه شده در این مصوبه به کشور بازگردانده و تسویه کنند.
آجیل‌ وایتکسی هم داریم!؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل شایعه استفاده از وایتکس رقیق شده در آجیل‌های کهنه و قدیمی برای فروش دوباره و عرضه به بازار را تکذیب کرد.
فهرست کالاهای صادراتی مشمول دستورالعمل جدید ارزی به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فهرست اقلام صادراتی که امکان فروش ارز خارج از سامانه نیما برای آنها وجود ندارد هفته آینده اعلام می‌شود.
قیمت اقلام خوراکی شب عید چقدر افزایش یافت؟
پایگاه خبری راد: متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در اسفند ماه سال ١٣٩٦، حدود ۱۳ هزار و۵۹۹ تومان بوده است که با توجه به این اطلاع در بهمن ماه ۱.۰۲ درصد افزایش داشته است