00:46 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

اختلاف ۲۰۰ تومانی خرید ارز در بانک‌ها
پایگاه خبری راد: در نرخ‌گذاری امروز بانک‌ها برای خرید ارز، اختلاف قیمت دلار بین بانک‌های مختلف به حدود ۲۰۰ تومان رسید.
نرخ خرید و فروش ارز آزاد و مسافرتی در بانک‌ها
پایگاه خبری راد: بانک‌ها امروز دلار و یورو را با قیمت بالاتری نسبت به روزهای اخیر خریداری می‌کنند.
همکاری دادستانی تهران با سازمان هواپیمایی کشور برای کاهش تاخیر پروازها
پایگاه خبری راد: نشست مشترک مدیران شرکت‌های هواپیمایی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی تهران و با حضور تعدادی از معاونان دادستان روز یکشنبه ششم آبان ماه به ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی برگزار شد.
ممنوعیت خریدو فروش ارز در خیابان/خروج مدیر ۲ شرکت لیزینگی کلاهبردار از کشور
پایگاه خبری راد: رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش ارز در کوچه، خیابان، چهارراه و... ممنوع است.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.
سیاست‌ دستوری در اقتصاد مردود است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: فضای اقتصادی به‌دور از اطمینان، آسیب‌های جدی بر رفتار تولید کننده و صادرکننده خواهد داشت و پیامد چنین عدم قطعیتی، شکست و آسیب پذیری طرح‌ها در مرحله اجراست.
انتقاد رئیس جمهور سابق آمریکا از قانون‌گذاری افراطی بر بلاک‌چین
بیل کلینتون به‌تازگی از قانون‌گذاری‌های افراطی و بیش از حد برای صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتالی به شدت انتقاد کرده است.
شرط معامله دلار با نرخ ۱۰ هزار تومان کمرنگ شد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه قرار شد صرافی‌ها نسبت به خرید و فروش آزاد ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو اقدام کنند و در ابتدای امر برای این معاملات نرخی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان اعلام شد، در عمل اجرای این بخشنامه بدون تعیین نرخ همراه بود و قرار بر نرخ‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضای بازار شده است.
اقدام صرافی ارزهای دیجیتال برای افزایش مشتریان
پایگاه خبری راد: یک صرافی بزرگ فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی، اعلام کرده که قصد دارد از این پس به کاربران اجازه دهد سرمایه‌گذاری خود را با خریداری پنج نوع ارز مجازی رمزپایه تنوع ببخشند.
دستگیری 19 متخلف بازار ارز مشهد
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از دستگیری ۱۹ متخلف بازار ارز که خارج از شبکه صرافی‌های مجاز نسبت به خرید و فروش و اخلال در بازار ارز اقدام می‌کردند، در مشهد خبر داد.
فردوسی خلوت شد
پایگاه خبری راد: ایران با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی توانایی محافظت از پول ملی خود را دارد؛ از سوی دیگر بازار آزاد در مناسبات ارزی حدود سه درصد نقش دارد و قاعدتا نباید ظرفیت کافی برای ایجاد تلاطم در اقتصاد کلان را داشته باشد.
روند کاهشی نرخ دلار ادامه‌دار خواهد بود
پایگاه خبری راد: در کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بزرگانی ایران گفت: به همان دلایلی که دلار روند صعودی در پیش گرفت، اکنون هم کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت واقعی دلار برحسب منطق اقتصادی حدود ۴۰۰۰ تومان است و باید خیلی بیشتر از این‌ها از ارزشش کاسته شود که پیش‌بینی می‌شود کاهش بیشتر را تا پایان فصل پاییز داشته باشیم.
بازتاب جهانی سقوط دلار در ایران
پایگاه خبری راد: رسانه‌های جهان با غیرمنتظره خواندن سقوط دلار در ایران، تداوم سیاست‌گذاری‌های صحیح و استقلال بانک مرکزی را شرط اصلی بازگشت ثبات به بازار ارز اعلام کردند و توصیه کردند به جای کاهش سریع و مقطعی نرخ ارز، این کار به صورت تدریجی اما پیوسته انجام شود.
دلایل شکسته شدن حباب قیمت دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان پیش‌بینی کرد: شواهد نشان می‌دهد قیمت دلار تقریبا ثابت می‌ماند.
قیمت خرید ارز در بانک‌ها هنوز مشخص نیست
پایگاه خبری راد: با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر این‌که بانک ملی قرار است دلار را با نرخ ۱۱ هزار تومان از مردم خریداری کند، این بانک اعلام کرد که هیچ اعلام رسمی در این رابطه نداشته و چنین خبرهایی را تایید نمی‌کند.