20:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حیات وحش

رشد گورخرها در آفریقای ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رشد ۱۱.۵ درصدی جمعیت گورخر آسیایی در پارک ملی توران نسبت به سال گذشته خبر داد.
دیوان عدالت یک مصوبه دولت درباره مسکن مهر را ابطال کرد
پایگاه خبری راد: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مبارزه با حوادث غیرمترقبه به احداث و تکمیل خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر را ابطال کرد.
انتقال آب رودخانه کرج به تهران به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل محیط زیست البرز به وضعیت طرح انتقال آب رودخانه کرج به تهران اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و باید نشست‌های استانی و ملی در این خصوص برگزار شود تا طی توافقی، میزانی از آب این رودخانه منتقل شود که به حیات آن آسیبی وارد نکند.
48 قلاده تنها بازمانده یوزهای آسیایی دنیا/استفاده از لقاح مصنوعی برای تکثیر یوزپلنگ آسیایی
پایگاه خبری راد: در روز ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مدیرکل حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بر اساس پایش‌های 16 سال گذشته تنها 48 یوزپلنگ آسیایی شناسایی شده است، از تمرکز سازمان بر تکثیر و پرورش یوز در اسارت با استفاده از روش‌های مصنوعی خبر داد.
امسال هیچ مجوزی برای شکارچیان خارجی گراز صادر نشده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.
یوزهای سمنان، قربانی تعلل وزارت راه در انتخاب پیمانکار فنس کشی
پایگاه خبری راد: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فنس‌ کشی جاده عباس آباد به دلیل تعلل وزارت راه و تشریفات طولانی به تاخیر افتاده است.
جزئیات قانون منع مصرف کیسه‌ پلاستیک در مراکز تجاریِ شیلی
پایگاه خبری راد: شیلی به عنوان اولین کشور آمریکای جنوبی که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را به طور قانونی ممنوع اعلام کرده اکنون جزئیات بیشتری از شرایط اجرای این قانون منتشر کرده است.
جمعیت میش‌مرغ در کشور رو به انقراض است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل انجمن پرنده‌شناسی طرلان ضمن اشاره به رو به انقراض بودن میش مرغ (سنگین‌ترین پرنده قادر به پرواز کشور) گفت: کشورهای اروپایی توانسته‌اند با روش‌هایی مثل تکثیر در اسارت این گونه را حفظ کنند.
ناگفته‌هایی از حرفه محیطبانی
پایگاه خبری راد: نکات بسیاری درباره زندگی و حرفه محیط بانان در سراسر دنیا از بزرگترین خطراتی که با آنها مواجه‌ هستند تا خاص‌ترین لحظات کاری‌شان وجود دارد.
کاهش کانون‌های بیماری تب‌مالت و طاعون نشخوارکنندگان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی از کاهش ۵۰ تا ۷۵ درصدی کانون‌های بیماری تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان خبر داد.
کلان‌شهرها خالی از سکنه‏ می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آب هشدار داد: اجرای پروژه‌های بزرگ شیرین‏‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس، دریای عمان و خزر (مازندران) به مشهد، فارس، سمنان و بخش‌هایی از فلات مرکزی نه‌تنها به خالی‏ از سکنه‏ شدن بخش عمده‏‌ای از جمعیت کشور می‌انجامد بلکه اجرای این پروژه‌ها با جذب منابع مالی هنگفت، از اجرای راهکارهای مدیریت مصرف آب شهری (کاهش هدررفت، نصب تجهیزات کاهنده، جداسازی آب شرب از بهداشت و فضای سبز، تعرفه ‏ها، جریمه‏ ها، آموزش و فرهنگ‏ سازی) نیز جلوگیری می‏ کند و یک فرصت ارزشمند را در حوزه مدیریت آب شهری می‌سوزاند.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
مرگ کرگدن‌های کمیاب به دلیل شوریِ آب
پایگاه خبری راد: هشت راس کرگدن از گونه کمیاب کرگدن‌های سیاه در یک منطقه محافظت شده در جنوب کنیا تلف شدند.
زندگی در اسارت یا حیات مجدد در سایت پنج انگشت
پایگاه خبری راد: سرپرست محیط‌زیست ابرکوه از ساخت مستند «زندگی در اسارت یا حیات مجدد» با هدف آشنایی با گورخرهای سایت پنج‌انگشت در این شهرستان خبر داد.
از خشکسالی تا قاچاق دام، در شیوع طاعون نشخوارکنندگان تاثیر دارند
پایگاه خبری راد: رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تاریخچه ورود بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) به ایران، گفت: عدم واکسیناسیون به‌موقع و فراگیر دام‌های اهلی در زمان مقتضی به علت کمبود واکسن، جابجایی دام‌های اهلی بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی به‌خصوص جابجایی دام‌های بیمار و غیرواکسینه، مهمترین عوامل شیوع طاعون نشخوارکنندگان است.