09:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

داغ سکه بر «مهریه» زنان
پایگاه خبری راد: درحالی که رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه هفته گذشته از «مطالبه مهریه» به عنوان پنجمین خواسته قضایی در کشور خبر داده، برخی از نمایندگان مجلس نیز به موضوع افزایش قیمت سکه و تاثیر آن بر پرداخت مهریه پرداختند. حالا مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» درباره مهریه، تبدیل به موضوع جدال حفظ حقوق زنان، در مقابل افزایش تعداد مردان زندانی ناتوان از پرداخت مهریه شده است.
قانون استفاده از صندلی کودک فعلا توصیه ای است
پایگاه خبری راد: قانون استفاده الزامی از صندلی کودک در خودرو هنوز به پلیس ابلاغ نشده است و هر زمان که برای اجرا به پلیس شود جنبه اجباری پیدا خواهد کرد، در حال حاضر این قانون جنبه توصیه ‌ای دارد.
الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودکان/ مکاتبه پلیس با خودروسازان
پایگاه خبری راد: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرایی شدن قانون الزام به استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد و گفت: این قانون هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.
مهمترین راه اصلاح رویه‌های فسادزا در کشور
پایگاه خبری راد: مبارزه با فساد، منشور حقوق شهروندی، شفافیت کامل با استفاده از ظرفیت‌های فناوری دولت الکترونیکی به‌عنوان سردمدار اصلاح رویه‌های فسادزا مطرح می‌شود و درصورت راه‌اندازی این موارد و اتصال و تبادل داده تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور، جایی برای فساد باقی نمی‌ماند.
آغاز مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان اداری و استخدامی از آغاز مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری از امروز خبر داد.
دستگیری ضارب درگیری «غرق‌آباد»
پایگاه خبری راد: رئیس حوزه قضایی نوبران از دستگیری ضارب نزاعی در شهر غرق‌آباد از توابع بخش نوبران، خبر داد.
زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند
پایگاه خبری راد: مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌های فعال را تشکیل می‌دهند، گفت: دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار بدون مشارکت همه‌جانبه زنان در عرصه اقتصاد و اجتماع ممکن نیست.
کاهش ۶۵ هزار نفری نیروی انسانی دولت
پایگاه خبری راد: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به جدیت دولتمردان در کوچک‌سازی دولت گفت: در یک سال گذشته ۶۵ هزار نفر از نیروی انسانی دولت کم شده است.
در جلسه اتاقی‌ها با وزیر دادگستری چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: صبحانه کاری اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با وزیر دادگستری برگزار شد. در این نشست هریک از فعالان اقصادی مشکلات خود را مطرح و خواستار رفع آن شدند. وزیر دادگستری نیز این جلسه را برای حل تمام‌ و کمال معضلات کافی ندانست و برای برگزاری چنین جلساتی طی هر هفته اعلام آمادگی کرد.
تحمیل «پراید» و «سمند» به مردم قطعا نقض حقوق شهروندان ایرانی است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: رعایت حقوق شهروندی قطعا این نیست که شرکتهای ایران‌خودرو و سایپا، پراید، تیبا، سمند، پژو ۴۰۵ و امثال این خودروها که در هیچ کجای دنیا استفاده نمی‌شود را به شهروندان ایرانی تحمیل کنند.
تصمیمات اشتباه مسئولان بخش خصوصی را قربانی می‌کند
پایگاه خبری راد: صبح امروز (سه‌شنبه) نشست صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی ایران با علیرضا آوایی، وزیر دادگستری به میزبانی اتاق ایران برگزار شد.
جرایم رایانه‌ای چه مجازاتی دارند؟
پایگاه خبری راد: جرایم رایانه‌ای سوءاستفاده از رایانه‌ با هدف اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی را شامل می‌شود که برای هریک از آن‌ها در قوانین جرایم رایانه‌ای مجازاتی در نظر گرفته شده است.
زندگی و جان مردم به ارتباطات بستگی دارد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با اشاره به سفرهای استانی‌اش دریک سال گذشته، گفت: در این سفرها در جاده‌هایی تردد کردیم که دارای ارتباط نبودند و به همین علت بسیاری از هموطنان جان خود را به دلیل عدم دسترسی به امداد از دست داده‌اند و این نشان می‌دهد که در دنیای امروز زندگی و جان مردم به ارتباطات بستگی دارد.
انتقاد خامه‌یار از سکوت جوامع بین‌المللی در قبال مردم غزه
پایگاه خبری راد: جمعه‌های فریاد و پایداری، جمعه‌های درد و رنج و در عین حال حماسه. فردا دوم شهریور،سلسله "راهپیمایی‌های بازگشت" فلسطینیان به بیست و دومین جمعه خود خواهد رسید.
چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب‌آور باشد؛ اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود.