08:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حصر

موافقت هیات دولت با تامین برق مصرف کنندگان ۵ مگاوات و بالاتر از بورس انرژی
نماد برتر- وزیر نیرو از موافقت هیات دولت با تامین برق مصرف کنندگان ۵ مگاوات و بالاتر از بورس انرژی خبر داد تا تولید کنندگان سریع تر به وجه دست یابند و مصرف کنندگان نیز با قیمت مناسب تری برق مورد نیاز را تأمین کنند.
آخرین وضعیت ۳ ماهواره سنجشی و مخابراتی/ساخت نمونه پروازی "سامان" در دستور کار پژوهشگاه فضایی
نماد برتر- معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه نمونه مهندسی ماهواره ناهید-۲ آماده تحویل است، گفت: طراحی و ساخت ماهواره "پارس-۱" به پایان رسیده است و تست‌های کیفیت سنجی و پروازی آن تحت نظارت سازمان فضایی انجام شده و تست‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این ماهواره آماده تحویل برای پرتاب شود.
واکنش گمرک به ادعای وزارت صمت: سند ارائه کنید
بعد از اعلام وزارت صمت مبنی بر عدم صدور هیچ بخشنامه ای در رابطه با لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه، معاون فنی گمرک ایران ضمن ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت اگر وزارت صمت حتی در یک مکاتبه اعلام کرده که نیازی به ویرایش ثبت سفارش نیست ان را ارائه کند.
پیش‌بینی مدیر مجتمع طلای موته از قیمت طلا در بازار جهانی
نماد برتر- مدیر مجتمع طلای موته ضمن اظهار اینکه براساس پیش‌بینی‌ها قیمت طلای جهانی فراتر از ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس نخواهد رفت، میزان تولید داخلی طلا در این مجتمع را طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ درصد فراتر از برنامه اعلام کرد.
تولید انرژی پاک بی حد و حصر با مدار جدید گرافنی !
نماد برتر- یک سیستم جدید، حرکت حرارتی گرافن را مستقیماً به یک جریان الکتریکی تبدیل می کند و با تولید انرژی پاک بی حد و حصر، متناقض با "نظریه فاینمن" است.
تعیین قیمت آب معدنی برعهده واحدهای تولیدی است
نماد برتر- مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف و تولیدکنندگان با بیان اینکه تعیین قیمت انواع آب معدنی بر عهده واحدهای تولیدی است، گفت: مردم قیمت های نامتعارف آب معدنی را گزارش دهند تا پیگیری کنیم.
کدام کشورها ویزای دورکاری می دهند؟
نماد برتر- شمار کشورهایی که به دلیل شیوع کرونا ویزای کاری را به ویزای دورکاری تغییر داده اند رو به افزایش است.
دلیل گرانی مسکن در بحران کرونا
نماد برتر-یک کارشناس مسکن با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ اوضاع کج‌دار و مریز بازار مسکن ادامه خواهد یافت گفت: در دوران کرونا بازار مسکن طبیعتاً باید وارد رکود می شد اما تحولات این حوزه از نوسانات اقتصاد کلان نشات می گیرد.
هشدار روس‌نفت نسبت به بحران زایی تولیدکنندگان اروپایی
نماد برتر- شرکت روس‌نفت روسیه هشدار داد گرایش شرکتهای BP و رویال داچ شل به تجدیدپذیرها ممکن است باعث کمبود عرضه نفت و بالا رفتن قیمتها شود.
گواهی‌نامه سیستم مدیریت یکپارچه ایساکو برای ششمین سال متوالی تمدید شد
نماد برتر- شرکت ایساکو در راستای موفقیت پایدار، بار دیگر توانست گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) خود را که از سال ۹۴ موفق به دریافت آن شده بود، برای ششمین سال متوالی، تمدید کند.
شرط برگشت اعتماد به بورس و احتمال صعود در مهر / حباب فاجعه بار بازارهای رقیب
نماد برتر- کارگزار بورس با اعلام شرط برگشت اعتماد دوباره مردم به بازار سرمایه و شکل گیری حباب فاجعه بار در بازارهای رقیب ، پیش بینی کرد از اواخر یا اواسط مهر ، روند شاخص صعودی شود.
فروش خودروی بنزینی از سال ۲۰۳۵ در کالیفرنیا ممنوع می شود
نماد برتر- به نظر می رسد ایالت کالیفرنیای آمریکا که به ایالت طلایی معروف است، در حال سبز شدن است؛ چرا که قرار است خرید و فروش خودروهایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند از سال ۲۰۳۵ در این ایالت ممنوع شود.
همکاری توانیر و مجلس برای اجرای طرح برق مجانی
نماد برتر- سه عضو کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی نشست تخصصی با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر، کلیات طرح "برق امید" را همسو با سیاست‌های کلان کشور در اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و همکاری طرفین برای نهایی شدن دستورالعمل‌ها و اجرای این طرح ملی را مورد تاکید قرار دادند.
راهکار مقابله با تورم چیست؟
نماد برتر- یک استاد دانشگاه گفت: در زمینه مدیریت اقتصاد کشور، هرگاه دولت‌ها از آموزه‌های علم اقتصاد فاصله بگیرند، ناگزیر به سمت اتخاذ اقدامات تعزیراتی و نفی اصالت علم اقتصاد در مدیریت اقتصاد کشور به‌ویژه در شرایط تحریمی و بحرانی حرکت خواهند کرد که نتیجه آن در بلندمدت چیزی جز اتلاف منابع، افزایش رانت‌جویی و فساد اقتصادی، توقف رشد و توسعه اقتصادی کشور و کاهش رفاه مردم نخواهد بود.
ثبت نام آزمون استخدامی سال ۹۹ آغاز شد
نماد برتر- ثبت‌نام برای شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۹ از ظهر امروز، ۲۰ شهریور ماه آغاز شد.