19:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حداقل مزد

واریز عیدی کارگران با حقوق بهـمن ماه
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از واریز عیدی و پاداش پایان سال کارگران با حقوق بهمن ماه خبرداد و گفت: کارفرمایانی که از نقدینگی و توان پرداخت عیدی به کارگران خود برخوردارند با حقوق بهمن ماه، عیدی و پاداش پایان سال نیروهای کار خود را پرداخت کنند.
حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی پول اسباب‌کشی هم نیست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: امروز در قبال یک میلیون تومان اجاره مسکن، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران رقم قابل توجه و معناداری نیست و کمک هزینه مسکن کارگران باید حداقل ۵۰ درصد هزینه اجاره بها را تأمین کند تا بتواند در معیشت کارگر اثرگذار باشد.
کارگران جز مزد منصفانه چیزی نمی‌خواهند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید قرار نیست دستمزد کارگران هم مثل کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد. او از شورای عالی کار خواست تا جانب انصاف را در تعیین دستمزد سال آینده کارگران رعایت کنند.
شرط تعیین مزد توافقی کارگران چیست؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با هشدار به کسانی که به دنبال حذف حداقل‌های دستمزد در روستاها و شهرهای کوچک هستند،‌ گفت: تا زمانی که قانون کار در راستای مزد توافقی اصلاح نشده، مجلس باید در برابر دیدگاه‌ها و طرح‌های خطرناکی که شأن و کرامت انسان‌ها را زیر سوال می‌برد، بایستد.
سال ۹۸ سالی سخت برای معیشت کارگران!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش شکاف طبقاتی و کاهش قدرت خرید کارگران، سال ۹۸ را سال سختی برای معیشت کارگران توصیف کرد.
مزد توافقی چیست؟
پایگاه خری راد: مزد توافقی تامین کننده یک زندگی کامل با تمام مزایای رفاهی است و در کشورهای دیگر مزد توافقی برای کارگرانی تعیین می‌شود که از ویژگی تجربه و تخصص بالا برخوردارند.
در نظر گرفتن سبد معیشت خانوار برای تامین هزینه های زندگی
پایگه خبری راد: کارشناس حوزه کار با اعلام مرجع بازنگری دستمزد کارگران گفت: دستمزدی که شورای عالی کار برای کارگران تعیین می‌کند باید تامین‌کننده هزینه‌های زندگی خانواده او باشد.
شرایط تعیین مزد توافقی مهیا نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است چنانچه به این نتیجه برسیم که مزد کارگران به دلیل شرایط روز نیازمند تغییر است، بررسی و بازنگری آن باید در شورای عالی کار اتفاق بیفتد. او تاکید کرد به جای طرح موضوع تعیین مزد توافقی، بهتر است که قانون کار به درستی اجرا شود.
 بن خواربار کارگران در سال 98 افزایش پیدا میکند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار از شورای عالی کار خواست تا در کنار افزایش درصد حداقل مزد،‌مزایای جانبی و بن خواربار کارگران را افزایش دهد.
تاکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر ضرورت تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۹۸ تاکید کرد و از کمیسیون تلفیق مجلس خواست با مساعدت بیشتری بودجه مورد نیاز را تصویب کند.
حداقل دستمزد که کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد!
پایگاه خبری راد: اگر مزد کفاف هزینه‌های زندگی را ندهد، کارگران ناچار می‌شوند از هزینه‌های خوراک و درمان و مسکن خود بزنند و جامعه تاوان هزینه‌های سنگین آن را خواهد داد.
 از مجلس برای بازنگری دستمزد کارگران استعلام گرفته شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: وزارت کار به جای استعلام از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، برای بازنگری و بررسی افزایش مزد کارگران در میانه سال باید از مجلس استعلام بگیرد.
کرایه خانه کارگران به موی یارانه‌ها بسته است!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: کارگری که ۹ ماه حقوق نگرفته به هیچ چیز دیگری نمی‌تواند فکر کند. او تاکید دارد که تاوان سوءمدیریتها و سیاست‌های غلط را نباید کارگران بدهند.
آخرین رقم هزینه سبد معیشت کارگران
پایگاه خبری راد: قدرت خرید جامعه کارگری از سال گذشته تا امروز یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.
تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش بازنشستگان
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد از تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.