10:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمهوری آذربایجان

برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری خبر داد و گفت: با همکاری نهادها و ارگان‌های دریایی برنامه منسجمی برای حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود.
دست‌یابی متخصصان داخلی به بالاترین فناوری ساخت «اکسترودر» خوراک آبزیان
پایگاه خبری راد: معاون صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از واحدهای دانش‌بنیان شهرکرد با 10 سال تحقیق و پژوهش و مهندسی معکوس دستگاه امریکایی موفق به طراحی جدید و ساخت اکسترودر شده است.
خواهان آب شرب هستیم
پایگاه خبری راد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اختصاص منطقه آزاد تجاری مستقل به خوی، تکمیل جاده استراتژیک خوی- قطور، تکمیل دانشگاه دولتی، احداث سد غازان بخاطر نبود آب شرب از خواسته مردم خوی از ریاست محترم جمهور است.
کدام کشورها از تحریم‌های ایران به شدت ضربه خوردند؟
پایگاه خبری راد: ازسرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ابهامات اقتصادی را برای آذربایجان، گرجستان و ارمنستان که همسایگان ایران در قفقاز هستند به همراه آورده است.
چه کسی مسئول چالش‌های زیست محیطی دریای خزر است؟
پایگاه خبری راد: دریای خزر بزرگترین پهنه آبی بسته در جهان است. این دریا نقش ژئوپلیتیکی مهمی در منطقه‌آسیای میانه ایفا می‌کند. از این رو پژوهشگران در مطالعه‌ای چالش‌های زیست محیطی دریای خزر و مسئولیت‌های بین‌المللی کشورهای ساحلی آن را مورد بررسی قرار دادند.
اردوغان فرودگاه جدید "استانبول" را افتتاح کرد
پایگاه خبری راد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه فرودگاه جدید "استانبول" با هزینه ۱۱.۷ میلیارد دلار در خارج از استانبول را افتتاح کرد.
اردوغان فردا «بزرگ‌ترین فرودگاه جهان» را افتتاح می‌کند
پایگاه خبری راد: اولین فاز یک فرودگاه جدید در استانبول فردا (دوشنبه) طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان افتتاح می‌شود؛ فرودگاهی که رسانه‌های ترک از آن به عنوان «بزرگ‌ترین فرودگاه جهان» یاد کرده‌اند.
جان سپردن سه نفر از هفت خدمه کشتی باری ایرانی
پایگاه خبری راد: سه نفر از هفت خدمه کشتی باری "نازمهر" که مرزبانان جمهوری آذربایجان آنها را در دریای خزر نجات داده بودند، بر اثر مسمومیت در بیمارستان جان سپردند.
سفر خارجی ایرانی‌ها ۱۱ درصد کمتر شد
پایگاه خبری راد: ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ ایرانی در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کردند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.
صنعت یک تریلیون دلاری بانکی استونی با اتهام جدی پولشویی مواجه شد
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی استونی اعلام کرد بانک های خارجی در این کشور بین بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی بیش از یک تریلیون یورو تراکنش بانکی انجام داده‌اند.
مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره مساله قره‌باغ
پایگاه خبری راد: وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مساله قره‌باغ دیدار و گفت‌وگو کردند.
بررسی وضعیت نفتی ایران در خزر
پایگاه خبری راد: جنوب کشور چنان با نام نفت سند خورده بود که کم‌تر کسی گمان می‌کرد روزی خزر هم به لیست مناطق نفت خیز ایران اضافه شود. بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در عمق حدود ۲۵۰۰ متری دریاچه خزر میدان نفتی "سردار جنگل" با برخورداری از نفتی سبک و مرغوب کشف شد. نفتی که دسترسی به آن مانند نفت جنوب کشور آسان نیست و برخی کارشناسان بر این باورند که استخراج آن چندان اقتصادی به نظر نمی‌رسد.
توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی اولویت سازمان بنادر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی گفت: توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی اولویت سازمان بنادر و کشتیرانی است.
پنج بسته حمایتی از مردم و تولید به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تأکید رئیس جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت پنج بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
خطایی که رسانه‌ها تکرار می‌کنند
پایگاه خبری راد: از سال گذشته که در برخی اظهارات غیررسمی ادعا شد سالیانه ۱۰ میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر می‌کنند، رسانه‌ها، نمایندگان مجلس، مقامات کشور و حتی کارشناسان اقتصادی با استناد به این آمار که هیچ‌گاه جزییاتش مشخص نشد، نشانی‌های غلط و متناقضی می‌دهند که سرمایه‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ها را نه تنها در گردشگری، بلکه سیاست‌های کلان به بیراهه می‌کشاند.