21:45 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جفت

رابطه آفت‌کش دِ. دِ. ت با خطر ابتلا به اوتیسم
پایگاه خبری راد: یک مطالعه برجسته که اخیرا منتشر شده رابطه بین سطوح آفت کش موجود در خون مادران و خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادان آنها را توضیح می‌دهد.
ثبت اولین "رقص کروموزوم" در تاریخ علم
پایگاه خبری راد: دانشمندان دانشگاه تگزاس برای اولین بار با استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی رایانه‌ای، نقشه جنبش کروموزوم را ثبت کردند که احتمالا می‌تواند اطلاعات مربوط به نقش حرکت‌های کروموزومی در عوامل ژنتیکی مرتبط با بیماری‌ها را کشف کند.
گذشته تا حال مرگ ببرهای باغ‌وحش وکیل‌آباد
پایگاه خبری راد: پرونده مرگ 8 قلاده ببر در مرحله‌ای تازه‌ افتاده و در آخرین اتفاق، دادستانی مرکز خراسان رضوی نمایندگانی از دامپزشکی و حفاظت محیط‌ زیست استان را احضار کرد.
شریک جرم‌اند؛ خواه سلبریتی، خواه مدیر سپرده‌گذار!
پایگاه خبری راد: «وقتی پذیرفتیم عمل مؤسساتی مانند ثامن خلاف قواعد و مقررات بانکی بوده، هیچ راه و چاره‌ای نداریم مگر این که تشکیل این نوع مؤسسات را به جهت فریب مردم و ربودن متقلبانه مال غیر بدانیم که مصداق عینی کلاهبرداری است و کسانی که عالما عامدا در راستای تحکیم این مؤسسات حرکت کرده‌اند، خواه سلبریتی باشند، خواه مدیران سپرده‌گذار، جزء شرکای جرم هستند.»
کاهش گازهای گلخانه‌ای با پرورش "سرخس"
پایگاع خبری راد: محققان دانشگاه کرنل با تسلط کامل بر توالی ژنوم سرخس، به دنبال ارائه روش جدید تثبیت جایگاه نیتروژن در کشاورزی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل آفات هستند.
مرگ کرگدن‌های کمیاب به دلیل شوریِ آب
پایگاه خبری راد: هشت راس کرگدن از گونه کمیاب کرگدن‌های سیاه در یک منطقه محافظت شده در جنوب کنیا تلف شدند.
هندزفری معکوس ابداع شد+تصاویر
پایگاه خبری راد: محققان موفق به ساخت یک گوشی شده‌اند که صدای بلند محیط را برای کاهش آسیب به سلول‌های شنوایی، کم می‌کند.
رونمایی از کانسپت جدید «دی اس» با قدرت 1360 اسب بخار
پایگاه خبری راد: بعد از انتشار یک تصویر پیش نمایش در روزهای گذشته، کمپانی خودروسازی دی اس به طور رسمی از خودروی کانسپت جدید خود رونمایی کرد. هرچند تنها یک تصویر رسمی منتشر شده است.
طراحی و ساخت یک قایق جدید از سوی لکسوس
پایگاه خبری راد: با توجه به فعالیت‌های اخیر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی همچون بوگاتی، استون مارتین و یا حتی کمپانی خودروسازی تویوتا، دیگر عجیب نیست که کمپانی خودروسازی لکسوس هم محصولی غیر از اتومبیل تولید کند.
شبح تاریکی براباس به سطح آب رسید!
پایگاه خبری راد: براباس به عنوان تقویت کننده محصولات مرسدس بنز، به طور موقت از دنیای اتومبیل خارج شده و یک قایق لوکس و سریع معرفی کرده است که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
بحران صنعت چرم در صورت صفر شدن واردات
پایگاه خبری راد: هم ‌اکنون ۳۰ درصد مواد مصرفی در صنعت چرم وارداتی است و با معضل پوست چرم در بخش تولید مواجه هستیم.
توان تولید ۴۰۰ میلیون کفش در ایران/ به واردات نیاز نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با تاکید بر اینکه در کشور زمینه تولید ۴۰۰ میلیون جفت کفش وجود دارد، گفت: با توجه به مصرف ۲۵۰ میلیونی ایران نیازی به واردات کفش نداریم.
هزینه‌های میلیونی برای موزیک هیأت‌ها!
پایگاه خبری راد: برخلاف سال‌های گذشته که در مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) مردم بر اساس اعتقادات مذهبی فعالیت می‌کردند، این روزها برای انجام برخی امور در هیأت‌ها و تکایا هزینه‌های چند میلیونی دریافت می‌شود.
دستگاه‌های مجهز به بلوتوث هک می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: بالغ بر پنج میلیون گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی که به بلوتوث مجهزند، در معرض هک شدن قرار دارند.
برنامه تولید210میلیون جفت کفش ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید 95 میلیون مترمربع فرش ماشینی و 210 میلیون جفت کفش ایرانی در سال 96 خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد