23:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبت اختراع

ابلاغ آئین‌نامه اجرایی بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان در هفته جاری
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از نهایی‌شدن توافق با وزارت کار در زمینه بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: آئین‌نامه اجرایی بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان در هفته جاری ابلاغ می‌شود.
پاسخ به نیازی برای فرزندان یک خانواده
پایگاه خبری راد: یک تیم روانشناسی و کسب و کار بعد از سه سال و نیم برنامه‌ریزی، برای نخستین بار دوره‌های کسب و کار ویژه مقطع سنی کودک و نوجوان برگزار می‌کند.
رفع مشکل بازرسی فنی رادیوگرافی صنعتی معمولی با ابداع محققان ایرانی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار موفق به پیاده‌سازی رادیوگرافی صنعتی دو –انرژی در آزمون‌های غیر مخرب شدند.
مخترع بیت کوین به تقلب پنج میلیارد دلاری!
پایگاه خبری راد: کریگ رایت متهم شده است با عدم رعایت قوانین مالکیت، اموالی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار را به صورت ارزهای مجازی و سایر دارایی‌ها، از یک متخصص امنیت کامپیوتری به سرقت برده است.
صفحه نمایش پرنده‌ای که با چشم هدایت می‌شود
پایگاه خبری راد: یکی از غول‌های فناوری در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به تازگی اختراع جدیدش را که یک صفحه نمایش پرنده با قابلیت هدایت از طریق چشم کاربر است، ثبت کرد.
 استفاده از پنل‌های کامپوزیت به جای روش های سنتی
پایگاه خبری راد: انجمن بازرگانان ایران و کانادا برای آوردن تکنولوژی ساخت پنل‌های کامپوزیت به منظور ساخت سریع واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعلام آمادگی کرد.
افزایش عمر جاده‌ها با کمک گرافن
پایگاه خبری راد: محققان ایتالیایی می‌گویند افزودن گرافن به آسفالت می‌تواند عمر جاده‌ها را افزایش دهد.
چالش‌های دانشگاه صنعت نفت در سال‌های اخیر/لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت با اشاره به مشکلات این دانشگاه در سال‌های اخیر، بر لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: خلف وعده وزارت نفت در خصوص استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز این دانشگاه، به لحاظ شرعی، اخلاقی و قانونی اشکال دارد و اثرات بسیار سوئی بر آینده نخبگان این دانشگاه دارد و پدیده فرار مغزها را تشدید می‌کند.
نانوذرات به کمک روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی می‌آیند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری محققان پژوهشگاه صنعت نفت با عامل‌دار کردن نانوذرات راهکاری برای ازدیاد برداشت از میادین نفتی ارائه دادند و به گفته آنها با توجه به آن‌که برخی از میادین نفتی به نیمه عمر خود رسیده‌اند، استفاده از این روش می‌تواند در افزایش توان تولیدی کشور کمک کند.
ساخت برف‌پاک‌کنی برای جلوگیری از انجماد آب بر روی شیشه خودرو
پایگاه خبری راد: دانشجوی دانشگاه شهرکرد موفق به ساخت سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی خودرو با استفاده از دو حسگر و یک سیستم گرم‌کننده در مسیر جریان آب شد.
شرایط اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان برتر اعلام شد
پایگاه خبری راد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» در سال تحصیلی 97-1396 تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد