16:49 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید مشترک

ایران خودرو در ایستگاه آذربایجان آرام گرفت
پایگاه خبری راد: کارخانه تولید مشترک خودرو ایران و جمهوری آذربایجان(خزر) در منطقه نفت چالا با ظرفیت سالانه ۱۰‌هزار دستگاه برای تولید 5مدل خودروی سواری با حضور «حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی»و «الهام علی اف» افتتاح شد.
انعقاد قرارداد تولید مشترک خودرو با برندهای مطرح
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به مزیت‌های نسبی تولید گفت: مثلا با توجه به مزیت نسبی کشور در قطعه‌سازی می‌توانیم قرارداد تولید مشترک خودرو با برندهای مطرح دنیا منعقد کنیم که در این صورت حداقل سی درصد تولیدات قطعات و خودرو تولیدی از این رهگذر صادر می‌شود.
۳۶۵ روز بلاتکلیفی برای "ارج" و "آزمایش"
پایگاه خبری راد: هرچند در مورد واگذاری کارخانه "آزمایش" از همان ابتدا نیز امیدی وجود نداشت اما بر اساس اظهارات اعلامی مسئولان وقت و کنونی وزارت صنعت به نظر می‌رسید که کارخانه "ارج" در سال ۱۳۹۶ واگذار شود که این وعده نیز عملی نشد.
افزایش قیمت سیگار غیرقانونی است؟
پایگاه خبری راد: بند ۷ الحاقی تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ باید به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه کشور حذف شود.
فرانسوی‌ها بدعهدی نکرده‌اند
پایگاه خبری راد: به دنبال انتشار برخی اخبار درباره قراردادهای خارجی خودروسازان، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را جهت شفافیت هر چه بیشتر به نقل از منصور معظمی - رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) - ارایه کرد.
پول حاصل از گرانی سیگار، کجا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر بهداشت ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل افزایش مالیات بر قیمت خرده‌فروشی سیگار، گفت: هدف از این اقدام ایجاد بازدارندگی در مصرف سیگار بود. در عین حال در پیش‌نویس این مصوبه هم گفته شده که منابع حاصله با چه اولویتی در آموزش و پرورش، ورزش همگانی و بهداشت و درمان هزینه شود.
نامه "سیگارفروشان" به رئیس مجلس
پایگاه خبری راد: فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد دخانی تولید داخل طی نامه‌ای از رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر بند الحاقی ۷ به تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۳۹۷ که موجب افزایش ۳۵ تومانی هر نخ سیگار تولید داخلی می‌شود، شدند.
شرایط به نفع سیگارهای خارجی است/سیگار ایرانی می‌سوزد یا می‌ماند؟!
پایگاه خبری راد: در صورت تصویب بند ۷ الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی که منجر به افزایش ۵۰ درصدی هر نخ برند سیگار ایرانی و افزایش ۱۰ درصدی هر نخ برند سیگار خارجی می‌شود، تولید محصولات دخانی در ایران با سختی هایی روبرو می‌شود.
افزایش ۵۰ درصدی قیمت در انتظار سیگار ایرانی!
پایگاه خبری راد: رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات اعلام کرد که در صورت تصویب بند ۷ الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ قیمت هر نخ برند سیگار ایرانی با افزایش ۵۰ درصدی و هر نخ برند سیگار خارجی تولید داخل حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت همراه خواهند بود.
صادرات 1000 دستگاه دنا و دناپلاس به بلاروس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات 1000 دستگاه خودروی دنا و دناپلاس به بلاروس خبر داد.
سایپا-سیتروئن ثمره چهارمین همایش خودرو ایران است
پایگاه خبری راد: سیتروئن و سایپا با یکدیگر یک پیوند 50 ساله داشته و کمتر شرکتی در دنیا وجود دارد که سیتروئن با آن چنین پیوند محکمی با چنین قدمتی داشته باشد. ما تلاش می کنیم این پیوند هر سال توسعه بیشتری یابد.
برلیانس در ایران می ماند
پایگاه خبری راد: مدیر یک شرکت خودروساز چینی با اشاره به برنامه های توسعه ای این شرکت در ایران با استفاده از توانمندی و خلاقیت نیروهای ایرانی، گفت: هرگونه تغییر در وضعیت برجام نمی تواند سد راه برنامه های این گروه در ایران و منطقه شود.
لوازم خانگی تولید مشترک؛بد یا خوب؟
پایگاه خبری راد:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به حضور برخی برندهای مطرح تولید لوازم خانگی در ایران گفت: ظرف یک تا دو سال آینده برخی برندهای تولید لوازم خانگی از ایران به عنوان هاب صادراتی خود استفاده‌ خواهند کرد.
باید از ابزار تعرفه در کنترل واردات خودرو استفاده کرد!
پایگاه خبری راد - رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تاکید کرد: می توان با ابزار تعرفه از تولید داخلی خودرو در کشور حمایت کرد.
حمایت مشروط مجلس از خودروسازان داخلی
پایگاه خبری راد: رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم خطوط تولید دنا پلاس و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار، حمایت مجلس از خودروسازان داخلی را مشروط به ارتقاء ایمنی و بهبود کیفیت خودروهای ایرانی اعلام کرد.