15:42 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید بنزین

هواوی اتهام جاسوسی و همکاری با دولت چین را رد کرد
پایگاه خبری راد: موسس و بنیان‌گذار شرکت چینی هواوی به تازگی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را باری دیگر بی‌اساس خوانده است.
جزییات تولید بنزین در ایران طی ۴۰ سال
پایگاه خبری راد: نمودار تولید گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ایران طی ۴۰ سال گذشته روند رو به رشدی داشته است؛ نموداری که شاید بخش درخشان آن بنزین باشد، زیرا ایران که واردکننده این محصول بود، اکنون در تولید این فرآورده نفتی به خودکفایی رسیده و حتی زمزمه‌های صادرات بنزین هم به گوش می‌رسد.
تولید دو کاتالیست بنزین به ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با بومی‌سازی کاتالیست‌های تولید بنزین به ظرفیت سالانه ۲۵۰۰ تن، خوراک پالایشگاهی در کشور تامین می‌شود.
جلوگیری از خروج ارز برای واردات کاتالیست‌های تولید بنزین
پایگاه خبری راد: قرارداد همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت با بخش خصوصی برای تولید دو نوع کاتالیست تولید بنزین طی مراسمی امروز (چهارشنبه) به امضا رسید.
افزایش ١٢ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین تولیدی در کشور
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان این‌که فاز سوم این پالایشگاه امروز به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با افتتاح این فاز، شروع تولید ١٢ تا ١٥میلیون لیتر بنزین از امروز رقم می‌خورد.
واردات بنزین از مهرماه متوقف شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از توقف واردات بنزین به ایران از ابتدای مهرماه خبر داد.
 واحد بنزین سازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح می شود
پایگاه خبری راد: واحد بنزین سازی فاز سوم بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان امروز در بندرعباس افتتاح می‌شود.
چرا بنزین ارزان نمی شود؟
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا مدعی شده که کاهش قیمت نفت مانند یک کاهش مالیات برای جهان بوده است اما رانندگان در اکثر نقاط آسیا هنوز از ریزش اخیر بهای نفت بهره چندانی نبرده‌اند.
بنزین چند؟!
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا مدعی شده که کاهش قیمت نفت مانند یک کاهش مالیات برای جهان بوده است اما رانندگان در اکثر نقاط آسیا هنوز از ریزش اخیر بهای نفت بهره چندانی نبرده‌اند.
رایزنی نمایندگان بخش خصوصی و حاکمیت برای حل مشکلات بنیادین اقتصادی
پایگاه خبری راد: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهل و چهارمین نشست خود، در حضور علی علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان مشکلات و چالش‌های اقتصادی و راهکاری پیش رو پرداختند. فعالان بخش خصوصی در این دیدار به چالش‌های مختلف ایجاد شده در فضای کسب‌وکار پرداختند و از مسایل ارزی گرفته تا پیمان‌سپاری ارزی، بخشنامه‌های متعدد دولت، عدم تصمیم‌گیری و مشورت نکردن با بخش خصوصی را بیان کردند.
تولید روزانه ۱۰۰میلیون لیتر بنزین در آستانه تحقق
پایگاه خبری راد: اواسط تابستان سال جاری معاون وزیر نفت از تولید روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد. وعده‌ای که با تولید روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا یک ماه آینده در یک قدمی تحقق ایستاده است.
ثبت برند STAR برای حضور قدرتمند شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازارهای جهانی
پایگاه خبری راد: مدیر بازرگانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس از ثبت برند STAR برای حضور قدرتمند این شرکت در بازارهای جهانی خبر داد.
آغاز فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در فاز سوم نفت ستاره خلیج‌فارس
‌پایگاه خبری راد: کوره بنزین سازی فاز سوم ستاره خلیج فارس عصر گذشته(28 مهرماه) با حضور علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت وارد مدار تولید شد.
"وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است! "
پایگاه خبری راد: موضوع قاچاق بنزین این روزها با افزایش نرخ دلار که باعث اختلاف فاحش نرخ سوخت در ایران با کشورهای همسایه شده است در سر خط مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. موضوعی که واکنش وزیر نفت را نیز برانگیخت و با کنایه وضع آن را خوب اعلام کرد.
در کنگره‌ی نفت و نیرو چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت برگزار شد. در این کنگره مباحث مهمی پیرامون وضعیت صنعت نفت، کارت سوخت و بازارجهانی نفت در آستانه آغاز تحریم‌های نفتی ایران علیه آمریکا مطرح شد.