16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تلاش

بورس انرژی باید تقویت شود
عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت برنامه‌های مجلس قرار گرفته و کمیسیون انرژی تاکید خاصی بر تقویت این بورس دارد.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
تکذیب انتساب فایل صوتی خلاف واقع به کارمندان سازمان بورس
در پی انتشار فایل صوتی درباره شرایط بازار سرمایه و انتساب آن به کارمندان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، طی اطلاعیه‌ای انتساب صوت مزبور به هر یک از کارکنان این سازمان را رد کرد و محتوای این فایل را خلاف واقع دانست.
انتظار برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باور هستند که باید شرکت‌های سودده و توانمند کشور برای ورود به بازار سرمایه باید ترغیب و تشویق شوند.
مجمع " شفن " با موضوع افزایش سرمایه
مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی فن آوران در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ برگزار خواهد شد.
فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم‌ می‌شود
با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو، عرضه و تقاضا در بازار واردات خودرو، منطقی و فضا برای رقابت در این بازار فراهم می‌شود.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه ایران
هفته جهانی سرمایه‌گذار به طور رسمی امروز در بازار سرمایه ایران آغاز شد.
فرمول نرخ خوراک پالایشگاه‌ها؛ پاسخی به سودهای غیرمتعارف
مبنای دستورالعمل‌ نرخ خوراک شرکت‌های پالایشگاهی، حاشیه سود منطقی برای آنهاست؛ بنابراین با این دستورالعمل، شرکت‎های پالایشگاهی سود منطقی کسب خواهند کرد.