15:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعدیل نیرو

بخش موبایل سونی تعطیل می‌شود؟
پایگاه خبری راد: گزارش مالی سونی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد که این شرکت از حداقل پیش بینی‌های صورت پذیرفته نیز کمتر فروخته است که به نظر می‌رسد بخش موبایل این شرکت ژاپنی را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.
چرا امسال سازمان جنگل‌ها با نیروهای حفاظتی جنگل‌ قرارداد نبست؟
پایگاه خبری راد: سازمان جنگل‌ها اخیرا تصمیم به عدم تمدید قرارداد با نیروهای حفاظتی شرکت‌های بهره بردار در جنگل‌های شمال کشور گرفته است. رییس شورای عالی جنگل‌ها با رد این نظر که این سازمان با تعدیل نیرو قصد تعطیلی طرح‌های حفاظت از جنگل را دارد، گفت: سازمان جنگل‌ها به هیچ عنوان قصد تعطیلی طرح‌های حفاظتی را ندارد بلکه اولویت این سازمان انعقاد قراردادهای حفاظتی با شرکت‌هایی است که نیروهای توانمندتری دارند و به تعهدات حفاظتی خود پایبند هستند.
کاهش نرخ بیکاری در کانادا
پایگاه خبری راد: باوجود اشتغال زایی منفی ماه مارس، نرخ بیکاری کانادا برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت.
مقابله با قراردادهای موقت و غیرقانونی کارگران
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در دولت را خواستار شد و از وزارت کار خواست تا با قراردادهای موقت و غیر قانونی کارگران مقابله کند.
بزرگترین خودروساز آمریکا به چه می‌اندیشد؟
پایگاه خبری راد: شرکت جنرال موتورز به تازگی تایید و اعلام کرده است که قصد دارد برای احداث و راه اندازی یک کارخانه جدید برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند.
فورد آمریکا ۵ هزار نفر را تعدیل نیرو می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده که قصد دارد بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.
فولکس‌واگن ۷۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند
پایگاه خبری راد: بزرگترین خودروساز جهان قصد تعدیل نیروی گسترده به منظور افزایش سودآوری خود را دارد.
باید حداقل دستمزد کارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، گفت: ۱۳ میلیون کارگر در کشور داریم که بسیاری از آنها به لحاظ معیشت در شرایط بدی هستند.
خودروهای برقی ۱۳ میلیون شغل را خواهند بلعید!
پایگاه خبری راد: کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو فرانسه به تازگی در گفتگویی با گزارشگر روزنامه فیگارو، خاطرنشان کرده که اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای آلاینده موجب به خطر افتادن ۱۳ میلیون شغل در صنایع خودروسازی اروپا خواهد شد.
کارگران حقوق ثابت می‌خواهند نه بن کارت!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: این کار ضمن حفظ قدرت معیشت کارگران موجب واقعی شدن دستمزدها متناسب با شرایط روز می‌شود. به اعتقاد وی اگر به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم بهتر است مبلغ آن را به دستمزد کارگران اضافه کنیم چون کارگران برای خرج و مخارج زندگی به حقوق ثابت امید بسته‌اند.
۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی اختصاص می‌یابد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال موافقت کردند.
اخراج گسترده کارکنان از بانک‌های فرانسوی
پایگاه خبری راد: پس از بانک "بی ان پی پاری باس"، بانک "سوسیت ژنرال" نیز اعلام کرد: ۱۵۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند.
کدام شرکت‌ها بیش‌ترین کاهش استخدام را داشتند؟
پایگاه خبری راد: بررسی مقایسه‌ای آمار بازار کار در طول سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حجم استخدام‌ کسب‌وکارهای دیجیتال از رشد ۴۶ درصدی در شرایط اقتصادی حاضر حکایت دارد.
فقط بنزین مشکل بهره‌وری انرژی نیست، خودروسازان هم سهم دارند
پایگاه خبری راد: آنطور که رئیس سازمان ملی بهره‌وری اعلام کرده فقط بنزین نیست که مشکل بهره‌وری در انرژی را ایجاد کرده بلکه کیفیت خودرو و موتورهای آن نیز در این موضوع دخیل است.
تعدیل نیرو به فولکس‌واگن هم رسید
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های نهایی و جلوگیری از ورشکستگی، به تعدیل نیروی انسانی خود در سال جاری میلادی اقدام کند.