15:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفت

سیاست پردردسر ترامپ برای تحریم نفت ایران
پایگاه خبری راد: آمریکا طی هفته گذشته پیام‌های مختلفی را به اوپک و متحدانش درباره این که باید اقدامات بیش‌تری برای افزایش تولید و پایین نگه داشتن قیمت‌های نفت انجام دهند، ارسال کرد.
خودزنی آمریکا با تحریم نفت ایران
پایگاه خبری راد: حدود سه ماه تا آغاز تحریم‌های نفتی ایران باقی مانده و شواهد حاکی از آن است آتش اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا در ابتدا دامن خودش را گرفته است.
صادرات نفت ایران هیچگاه صفر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر چه به زمان اجرای فاز دوم تحریم‌های نفتی امریکا علیه ایران نزدیک‌تر می‌شویم نگرانی‌ها از کاهش صادرات نفت ایران و به تبع آن کاهش درآمد ارزی کشور موجب می‌شود تا به موضع نفت و دیپلماسی نفتی ایران به صورت ویژه‌تری نگریسته شود؛ موضوعی که حتی با انتقادات تندی از سوی برخی از فعالان قدیمی و نمایندگان مجلس همراه است.
چشم بادامی‌ها خواستگار پر و پا قرص نفت ایران
پایگاه خبری راد: نقشه ترامپ برای حذف نفت ایران در بازارهای جهانی آنطور که پیش بینی می‌کرد به آسانی اجرایی نشد و با مانعی به نام مخالفت مشتریان ایران مواجه شد. در این میان چین و ژاپن که از مشتریان قدیمی نفت ایران هستند، بیش از همه برای ادامه واردات نفت از ایران کمر همت بسته‌اند.
گزینه‌های متعددی برای مواجهه با تحریم نفتی داریم
پایگاه خبری راد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکرات بر سر بسته پیشنهادی اروپا ادامه دارد، گفت: خواسته ما فروش نفت ایران و بازگشت پول نفت است و این مذاکرات برای این است که ما به یک سازوکار عملی برای ادامه فروش نفت خود برسیم.
چه کسانی از تحریم نفت ایران برد می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد، واشنگتن متحدانش را برای توقف کامل واردات نفت ایران تا چهارم نوامبر که تحریم‌ها علیه تهران به اجرا درمی آیند، تحت فشار قرار داده است.
نفت ۳۰۰ دلاری؟
پایگاع خبری راد: یک نماینده مجلس در برآوردی شگفت‌انگیز از اثر «هیچ» بر بازار نفت پرده برداشت.
ایران چگونه می‌تواند آمریکا را با نفت به دردسر بیاندازد؟
پایگاه خبری راد: نفت که همیشه بازیگر اصلی صحنه کنش‌های سیاسی آمریکا و ایران بوده است این بار هم با خروج ترامپ از برجام در صدر لیست تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفته است. آمریکا پرونده‌های مختلف حذف نفت ایران از بازارهای جهانی را روی میز گذاشته است و یک به یک بازخوانی و اجرا می‌کند، اما این تنها یک روی سکه ماجرا است و در مقابل، ایران می‌تواند با چند حرکت نفتی، آمریکا در به دردسر بیاندازد.
 برخی به دنبال گرانی در بازار هستند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در برابر کسانی که درصدد آسیب زدن به نظام هستند با قدرت می ایستیم.
فعال کردن بخش‌های تجاری به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: فعال کردن بخش‌های تجاری کشور به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند.
ایران می تواند با مهره گاز خود برنده بازی شود
پایگاه خبری راد: نفت در ایران همواره در متن و گاز در حاشیه بوده است. درحالی که ذخایر حرف دیگری می زنند و با اینکه ایران دارنده بیشترین ذخایر گازی جهان است، اکثر ملت ها ایران را با نام نفت می شناسند؛ حال که سیاست مداران جهان مهره های خود را طوری چیده اند که نفت ایران را کیش و مات کنند، ایران می تواند با مهره گاز خود برنده این بازی شود.
تخصیص درآمدهای نفتی ابرپروژه‌ها راهی برای حفظ برجام
پایگاه خبری راد: یک عضو اندیشکده مبنا با بیان اینکه تخصیص یافتن درآمدهای نفتی به ابرپروژه‌ها در ایران این مزیت را به اروپا می‌دهد که پای چالش با طرف آمریکایی برود.
سوالات بی‌جواب درباره "سانچی"
پایگاه خبری راد: "سانچی" که ۹ روز در دل آب با آتش جنگید در نهایت غرق شد و به زیر آب رفت اما ابهامات آن از قبیل چگونگی برخورد دو کشتی، دقایق پر التهابی که به دریانوردان گذشته است،‌ دلیل نجات نیافتن پرسنل و سئوال‌های دیگر همچنان در کانال های خبری رسمی و غیررسمی دست به دست می‌چرخد. سئوالات بی جوابی که این گزارش به دنبال یافتن پاسخی برای آن‌هاست.
حریفان قدر پترودلار
پایگاه خبری راد: پترودلار که در اوایل دهه ۱۹۷۰ برقرار شد، نفوذ آمریکا بر تجارت نفت را به مدت بیش از ۴۰ سال تضمین کرد اما اخیرا روشن شده که سلطه‌اش به تدریج رو به زوال است.
صفحه قبل | صفحه بعد