18:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بودجه عمرانی

۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال تخصیص داده شد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال خبر داد .
شهرفروشی در لوای ماده 100 شهرداری‌ها
پایگاه خبری راد: دانشجوی دکترای عمران گرایش سازه گفت: شهرداری ها برای اداره شهر به فکر منابع درآمدی هستند و این ماده 100 را یکی از راه های درآمدزایی تلقی می کنند.
 زنان ایرانی باید در سطوح مدیریتی دیده شوند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آیا زنان ایران شایسته این همه کم لطفی بخصوص در مجلس شورای اسلامی هستند؟ زنان ایرانی باید در سطوح مدیریتی دیده شوندY به عنوان مثال باید در هیات رییسه مجلس و هیات رییسه کمیسیون‌ها کرسی داشته باشند.
بخش خصوصی و دولت چگونه در طرح‌های نیمه‌تمام مشارکت می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ پروژه دولتی برای واگذاری یا مشارکت بخش خصوصی احصا شده و به مجلس رفته است، بهتر است پروژه‌های نیمه‌تمام در بورس کالا عرضه شوند و برای تامین مالی پروژه‌ها به سراغ بازار سرمایه رفت. این‌ها بخشی از مباحث شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی بود.
وضع مالی دولت چطور است؟
پایگاه خبری راد: عملکرد مالی دولت در ۱۰ ماهه اول امسال نشان می‌دهد که در این مدت با اینکه با کسری بودجه مواجه نبوده ولی بخش قابل توجهی از درآمدهای آن و تا حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان محقق نشده است. در این شرایط در همین حد نیز قدرت هزینه و پرداخت بودجه به بخش ‌های پیش بینی شده را از دست داده است.
حقوق و عیدی تمام کارکنان دولت پرداخت شد
پایگاه خبری راد: آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، دولت عیدی و حقوق بهمن تمام کارکنان را پرداخت کرده است.
فغان منتفعان از ایجاد شفافیت مالی شهرداری/ اقتصاد توسعه نیافته ملی در شهر هم نمود دارد
پایگاه خبری راد: شهرداری تهران امسال با اعلام جزئیات بودجه خود سعی کرد در روند تخصیص بودجه بخشهای مختلف شهرداری تهران شفافیت ایجاد کند. اقداماتی از قبیل ایجاد محدودیت برای تراکم فروشی و ایجاد خزانه‌داری کل برای شهرداری هم در همین راستا بود که البته با مخالفت و ممانعت منتفعان هم روبه‌رو شد، حالا باید دید این اصلاحات به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد؛ این‌ها مواردی است که در نشست هفتگی دین و اقتصاد بحث و بررسی شد.
ذوالقدر: افزایش بودجه معاونت زنان و تلاش برای فقرزدایی از نکات مثبت بودجه است
پایگاه خبری راد: یک عضو فراکسیون زنان با تاکید بر توجه بودجه سال آینده به حوزه زنان، گفت: در این بودجه برای اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر در راستای فقرزدایی و برقراری عدالت تصمیمات خوبی گرفته شده است که به طور نمونه افرادی که کمتر از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، از پرداخت مالیات معاف شدند.
ابطحی: پیش‌بینی رقم بالای اوراق مالی، بودجه را بادکنکی می‌کند
پایگاه خبری راد : نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیش‌بینی ۱۹۴ هزار میلیارد تومان برای اوراق مالی در بودجه ۹۷، گفت که این میزان اوراق مالی،‌ بودجه را بادکنکی می‌کند.
گزارش ایسنا از اولین روز بررسی بودجه ۹۷
مجلس شورای اسلامی امروز؛ یکشنبه ، هشتم بهمن ماه ۱۳۹۶ بررسی بودجه سال ۹۷ را در صحن علنی در دستور کار قرار داد.
صفر شدن تعرفه‌ها جذابیت قاچاق را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی بهترین راه جبران کسری بودجه دولت را مقابله با قاچاق و فرار مالیاتی دانست و گفت: اگر تعرفه‌ها را صفر کنیم جذابیت قاچاق برای یک عده از بین می‌رود.
پول بودجه‌های عمرانی تاکنون دور ریخته می‌شد!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است کاهش بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ موجب نگرانی نیست، چرا که پروژه‌های نیمه تمام بسیاری وجود دارد که دولت باید عزم خود را برای به پایان رساندن آنها جذب کند و به نظر می رسد تاکنون بودجه عمرانی صرفا به دور ریخته می شده، چرا که پروژه‌ها ناتمام مانده و دولت پول آنها را به سمت بودجه جاری می‌برده است.
۳۲۷ هزار میلیارد بودجه "اشتغال" تضمین شده است؟
پایگاه خبری راد: ۳۲۷ هزار میلیارد تومان منابعی است که دولت برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده پیش‌بینی کرده است، رقم هنگفتی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و تحقق بخشی از آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
بررسی نامه روسای سه اتاق درباره بودجه۹۷ + واکنش سخنگو
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان برنامه و بودجه ابعاد نامه اخیر روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون به رئیس مجلس را مورد بررسی قرار داد و درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.
بودجه عمرانی به سمت صفر میل می‌کند!
پایگاه خبری راد: وضعیت بودجه دولت به سمتی می‌رود که دخل آن با خرج آن نخوانده و دولت همان بودجه عمرانی ناچیزی را که سالانه تخصیص می‌داد، نمی‌تواند به بخش عمرانی اختصاص دهد.